10 227 läst ·
42 svar
10k läst
42 svar
SEB, planerat bedrägeri eller oskyldigt misstag?
Dem har gjort samma sak på vårt gemensamma konto. Vi båda betalar för betalservice varje månad då det är inkluderat i vardagspaketet som vi båda betalar varje månad.
Pratade med dem- "Vi bjuder på det"...sa dem när jag påtalade det.
Jag frågade om dem bjöd på det vi redan hade betalat och som dem sen tog betalt för igen. Då svamla dem mycket om att datorn inte kunde se...osv.
Dem skulle återbetala det dem drog för en månad sen. När jag fråga om pengar dem dragit tidigare så skulle JAG kolla upp vilka datum dem dragit pengarna och återkomma.....
Har en känsla av att nästa gång jag återkommer till dem är det för att byta bank- främst pga deras minst sagt höjda marginaler på bolånen- men också pga detta ämne och liknande
Pratade med dem- "Vi bjuder på det"...sa dem när jag påtalade det.
Jag frågade om dem bjöd på det vi redan hade betalat och som dem sen tog betalt för igen. Då svamla dem mycket om att datorn inte kunde se...osv.
Dem skulle återbetala det dem drog för en månad sen. När jag fråga om pengar dem dragit tidigare så skulle JAG kolla upp vilka datum dem dragit pengarna och återkomma.....
Har en känsla av att nästa gång jag återkommer till dem är det för att byta bank- främst pga deras minst sagt höjda marginaler på bolånen- men också pga detta ämne och liknande
Det är skillnad på arbetsintensiva och kapitlaintensiva branscher. Man kna inte använda samma mått för att jämföra.
Min konsultverksamhet har en fantastisk avkastning på kapital medan min skogsverksamhet har en hög vinstmarginal. Nyckeltalen funkar mellan företag i samma bransch, att jämföra någon av dessa verksamheter med HM funkar inte.
Min konsultverksamhet har en fantastisk avkastning på kapital medan min skogsverksamhet har en hög vinstmarginal. Nyckeltalen funkar mellan företag i samma bransch, att jämföra någon av dessa verksamheter med HM funkar inte.
Back on topic. Jag konstaterar att dom drar 25kr från mitt "lönekonto" och ytterligare 25kr från ett konto vi gemensamt har access till. Varje månad.
Behöver läsa villkoren för att se om vi kommit överens om det.....antagligen inte.
Behöver läsa villkoren för att se om vi kommit överens om det.....antagligen inte.
Kolla Forex Bank och Skandiabanken. Båda har gratis internetbank och gratis kreditkort eller bankkort (kolla villkoren, vissa kort kan kosta pengar).Peter2400 skrev:
En nackdel med Forex är att de saknar Swish. En nackdel med Skandiabanken är att de inte har några kontor, om man skulle vilja göra något över disk. Det är gratis, så skaffa båda!
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Det är min listiga fru som fixat detta. Mina 25 dras från mitt konto. Hennes 25 dras från det "gemensamma". Givetvis, det borde jag ha listat ut från början.MathiasS skrev:
Är det så dyrt att vara bankkund hos de privatägda bankerna? Hos Länsförsäkringar kostar det ingenting, vare sig kort eller internet-koppling.
Däremot så kan de också göra fel. De har vid ett par tillfällen dragit pengar ändå. Men de har jag alltid fått tillbaka.
Däremot så kan de också göra fel. De har vid ett par tillfällen dragit pengar ändå. Men de har jag alltid fått tillbaka.
Enligt deras officiella prislista är det där inte gratis:andersmc skrev:
http://www.lansforsakringar.se/globalassets/aa-global/dokument/prislistor/08198-prislista-privat.pdf
Är ni helkunder med bolån och annat i samma bank? Helkunder är lönsamma, så jag kan förstå om det då går att förhandla bort diverse avgifter.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 856 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 856 inlägg
Handelsbanken har en mycket bra internettjänst (både webb och app i telefon) som är gratis men kort kostar alldeles för mycket (hade dock Visa där tidigare) därför har jag kort på annat håll. Börjar de ta betalt så byter jag bank.
Ja, när du påpekar så dras det en avgift vid varje nyår, för att på raden under betalas tillbaka igen.b_hasse skrev:
Nåt bolån har jag inte, men väl ett par försäkringar. Det är kanske det som är tricket?
SEB vet jag inte så mycket om, men ICA-banken är jävligt ointresserade av att rätta eller ens veta om buggarna i deras system. Saldo och transaktioner stämmer inte alls, det kan jag visa på tre minuter om de nu hade varit intresserade, och det är tydligen inte något problem alls för dem. Så detta verkar vara vanligt i den branschen.
Klicka här för att svara