Vet inte om du läser svar här. Hur som helst började jag besvara enkäten, men jag fullföljde inte. Här kommer en dos konstruktiv kritik från en (något dryg person) som har ett tresiffrigt antal högskolepoäng:

Jag körde fast redan på fråga 4, där det fanns en implicit premiss för frågeställningen att jag skulle vara rädd för något med husets skick. Det fanns inget svarsalternativ för den som inte är rädd.
Fråga 5 bygger också på den implicita premissen om rädsla och oro. Vet ni vad, jag är inte orolig, jag ser till att undersöka de saker jag är tveksam över, för att slippa vara orolig.
Fråga 7 bygger på premisserna om att a) överlåtelsebesiktning förekommer, och b) den har ett eller flera viktiga syften.
Fråga 8 om vilka byggår man är orolig över bygger också på premissen om oro, och hade gott kunnat vara en flervalsfråga. Dessutom finns inget alternativ för hus byggda 2001-2009.
Fråga 9 bygger också på två premisser, a) överlåtelsebesiktning förekommer, och b) det finns oklarheter gällande besiktningen.
Nästkommande frågor fortsätter i samma stil. Rent semantiskt känns begreppen luddiga och odefinierade. "Din upplevelse av trygghet"? Är det inom en besiktningsteknikers uppdrag att få kunden att uppleva trygghet? Fråga 12 har jag svårt att förstå vad ni tänker er få ut av svaren. Tyvärr.

Hur lång tid har ni på er? Det känns lite tunt om det är ett projekt med mer än några dagars arbete.

Annars kan ni fundera på hur dom som svarar speglar samhället, och framförallt hur ni ska ta reda på det.

Hur många svar behöver ni få in?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
S surglad skrev:
Hur lång tid har ni på er? Det känns lite tunt om det är ett projekt med mer än några dagars arbete.

Annars kan ni fundera på hur dom som svarar speglar samhället, och framförallt hur ni ska ta reda på det.

Hur många svar behöver ni få in?
Mitten av januari ska det vara klart och sen kommer hela jul och nyårshelgen så ja vi har inte så mycket tid att lägga på det tyvärr.
ja det kan vara svårt och veta om det spelglar samhället i stort, det har du rätt i!

minnst 50 svar hoppas vi på men hade varit bra med 100 såklart

tack för feedback

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.