10 227 läst ·
42 svar
10k läst
42 svar
SEB, planerat bedrägeri eller oskyldigt misstag?
Omsättning verkar inte vara ett vettigt mått för denna typ av verksamhet. Här är en analys av de största bankerna: http://langsiktiginvestering.se/2015/09/nagra-nya-bolag-till-bevakningslistan.htmlthomasx skrev:
ROI verkar inte överdrivet högt även om det inte alls är dåligt heller.
Du har ganska lätt för att kalla vad andra säger för skitsnack märker jag.
När man bara kommer med lösa påståenden helt utan någon som helst faktauppbyggnad, och det vid en kontroll inte alls visar sig vara så som påstås, ja, då tycker jag att skitsnack ligger nära till hands.injonil skrev:
Man kan räkna på många olika sätt, omsättning kontra ebit är ett av de allra vanligaste och den som oftast presenteras, t.ex. på allabolag.se som någon länkade, varför jag tog den varianten. Trots det påstod du att det inte var så för 15 år sedan. Men det var det ju.
Finansinspektionen skulle garanterat vara intresserade av en sådan historia - de vill att det ska vara ordning och reda hos instituten. Vill du inte gå riktigt så långt skulle du kunna börja med Konsumenternas Bank- och försäkringsbyrå: http://www.konsumenternas.se/om-oss/bank-och-finansbyran
Vilket är ett resultat av att Swedbank har ett större eget kapital, vilket är ett resultat av deras enorma vinster genom åren, som de vill fortsätta upprätthålla. Man ska ju inte glömma att det egna kapitalet byggs upp av föregående års vinster.cpalm skrev:
Så man kan säga att där träffade du huvudet på spiken
Sedan är återigen frågan om H&M's resultat är representativt för den svenska detaljhandelsbranschen.
Helt rätt. Du verkar dock missa på vilket sätt det har betydelse för jämförelsen.thomasx skrev:
Duttarmajster
Renoverare
· Stockholm
· 170 inlägg
Duttarmajster
Renoverare
- Stockholm
- 170 inlägg
Min erfarenhet av storbanker och speciellt SEB är att de går inte misstag som gynnar dem, de gör kalkylerade risker om de kan suga ut mer pengar och komma undan med det. Kalkylen visar alltid att kunderna är för lata, fega och dumma för att kräva ersättning och ursäkt eller ännu bättre byta bank.
Byt bank oftare!
Byt bank oftare!
Så tänkte jag också, men nu har Seb mer än väl kompenserat mig för sina misstag.😁Duttarmajster skrev:Min erfarenhet av storbanker och speciellt SEB är att de går inte misstag som gynnar dem, de gör kalkylerade risker om de kan suga ut mer pengar och komma undan med det. Kalkylen visar alltid att kunderna är för lata, fega och dumma för att kräva ersättning och ursäkt eller ännu bättre byta bank.
Byt bank oftare!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Vår bank har också gjort samma sak vid upprepade tillfällen.
I början sa de att det var ett misstag och att det inte skulle hända igen, andra-tredje gången så sa dom att dom var schyssta som gav oss våra kort gratis, 4 gången så betalade jag snällt men sa samtidigt upp korten som vi förövrigt inte använder så dom får inte en femte gång att göra rätt...
I början sa de att det var ett misstag och att det inte skulle hända igen, andra-tredje gången så sa dom att dom var schyssta som gav oss våra kort gratis, 4 gången så betalade jag snällt men sa samtidigt upp korten som vi förövrigt inte använder så dom får inte en femte gång att göra rätt...