RoTe
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nope, så är det inte
Duktig design miss... Tack för att jag slapp gå på den niten!

RoTe RoTe skrev:
Duktig design miss...
Väldigt praktiskt när man ska koppla in/ur något när den sitter monterad

RoTe
Väldigt praktiskt när man ska koppla in/ur något när den sitter monterad
Tror du inte folk mer vill ha dolt montage?

RoTe RoTe skrev:
Tror du inte folk mer vill ha dolt montage?
Varför tror du att det inte sitter dolt bara för att det är förskjutet?

RoTe
Varför tror du att det inte sitter dolt bara för att det är förskjutet?
Men med slim mot vägg går det väl inte dra kablar bakom skärmen? Nåja, jag bryr mig ej, har projektor så.

• Gilla
blork
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Men med slim mot vägg går det väl inte dra kablar bakom skärmen? Nåja, jag bryr mig ej, har projektor så.
Du verkar bry dig rätt mycket 😀. Det går finfint att dölja kablarna ändå

• Älska
sysmali
  • Laddar…
RoTe
Du verkar bry dig rätt mycket 😀. Det går finfint att dölja kablarna ändå
Planen var att köpa 90" isch teve men ska kablarna vara en meter åt sidan från fästet så vettefan.

RoTe RoTe skrev:
Planen var att köpa 90" isch teve men ska kablarna vara en meter åt sidan från fästet så vettefan.
Utan att ha sett/monterat alla modeller som finns skulle jag vilja påstå att det inte är något problem.

RoTe RoTe skrev:
De riktigt slimma brukar ha en separat anslutningsbox så att man kan placera den mer fritt. Så då har man bra den kabeln att dra snyggt vid installation.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Har haft någon tv där man kunde fästa kablarna i tvn.
Annars är det väl bara att fästa kablarna i fästet och leda var du vill ha de.
Senaste tvn jag satte upp kopplade jag in kablarna i vägguttaget/nätverks-uttaget jag gjort bakom tvn, och fäste upp kablarna samtidigt som jag satte upp tvn på väggen. Lätt som en plätt och syns inte alls.

B
M Mortsken skrev:
Har haft någon tv där man kunde fästa kablarna i tvn.
Annars är det väl bara att fästa kablarna i fästet och leda var du vill ha de.
Senaste tvn jag satte upp kopplade jag in kablarna i vägguttaget/nätverks-uttaget jag gjort bakom tvn, och fäste upp kablarna samtidigt som jag satte upp tvn på väggen. Lätt som en plätt och syns inte alls.
Våra sitter på vänster men hade gott om plats att dra dom åt mitten och sedan ner med en kabelkanal. Helt ok. Jag skruvade inte heller i reglar, har panel och spånskiva så inget problem. 😆
TV med Sony-logga monterad på ljus träpanel med kabelkanal, bok med illustration ligger på bordet nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Magnus E K
Två saker att tänka på om man ska ha TV:n "som en tavla på väggen":

1. Inga kablar eller andra anslutningsanordningar får synas
2. Den måste alltid vara på utom om rummet är helt mörklagt. En tavla är ju aldrig helt svart, skulle se fruktansvärt ut.

(Jag har dock min huvud-TV stående på en bänk (vinklad).)

H Holmspel skrev:
40 kg:s tv? Det var en ordentligt tung pjäs.
A aent skrev:
77tum, så ganska stor.
En 77 tums TV väger inte 40kg, måste vara en ganska gammal pjäs? Har du verkligen kollat upp vikten i specifikationerna eller har du måhända vägt packad i emballaget?

Kvackatore Kvackatore skrev:
En 77 tums TV väger inte 40kg, måste vara en ganska gammal pjäs? Har du verkligen kollat upp vikten i specifikationerna eller har du måhända vägt packad i emballaget?
2023

Kvackatore Kvackatore skrev:
36.8kg + väggfäste på drygt 1 kg. Paketet vägde typ 48kg. Den har en stor kylfläns samt extra lager av små plastlinser, gissar därav vikten mot en enklare byggd tv.

Den är 3 år nu, inte gammalt i min värld. Jag hoppas den håller minst 10 år.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.