6 924 läst ·
78 svar
7k läst
78 svar
Sätta upp TV mellan reglar
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Har haft någon tv där man kunde fästa kablarna i tvn.RoTe skrev:
Annars är det väl bara att fästa kablarna i fästet och leda var du vill ha de.
Senaste tvn jag satte upp kopplade jag in kablarna i vägguttaget/nätverks-uttaget jag gjort bakom tvn, och fäste upp kablarna samtidigt som jag satte upp tvn på väggen. Lätt som en plätt och syns inte alls.
Våra sitter på vänster men hade gott om plats att dra dom åt mitten och sedan ner med en kabelkanal. Helt ok. Jag skruvade inte heller i reglar, har panel och spånskiva så inget problem. 😆M Mortsken skrev:Har haft någon tv där man kunde fästa kablarna i tvn.
Annars är det väl bara att fästa kablarna i fästet och leda var du vill ha de.
Senaste tvn jag satte upp kopplade jag in kablarna i vägguttaget/nätverks-uttaget jag gjort bakom tvn, och fäste upp kablarna samtidigt som jag satte upp tvn på väggen. Lätt som en plätt och syns inte alls.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Två saker att tänka på om man ska ha TV:n "som en tavla på väggen":
1. Inga kablar eller andra anslutningsanordningar får synas
2. Den måste alltid vara på utom om rummet är helt mörklagt. En tavla är ju aldrig helt svart, skulle se fruktansvärt ut.
(Jag har dock min huvud-TV stående på en bänk (vinklad).)
1. Inga kablar eller andra anslutningsanordningar får synas
2. Den måste alltid vara på utom om rummet är helt mörklagt. En tavla är ju aldrig helt svart, skulle se fruktansvärt ut.
(Jag har dock min huvud-TV stående på en bänk (vinklad).)
36.8kg + väggfäste på drygt 1 kg. Paketet vägde typ 48kg. Den har en stor kylfläns samt extra lager av små plastlinser, gissar därav vikten mot en enklare byggd tv.Kvackatore skrev:
Den är 3 år nu, inte gammalt i min värld. Jag hoppas den håller minst 10 år.