C cpalm skrev:
Finns det ett inspektions/rensrör behöver du inte gräva upp - bara att mäta djupet i röret.
Det är möjligt att det kan finnas men kan inte påminna mig att jag sett ett. Kanske sitter det gömt under trall någonstans.

Har såna här men rören går inte rakt ner i marken efter så känns svårt att mäta tillförlitligt.

Svart stuprör med kurvformad öppning, används för att leda regnvatten, diskuterat för sitt installationsläge och mätningspålitlighet i ett byggforum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P Peter321 skrev:
Det är möjligt att det kan finnas men kan inte påminna mig att jag sett ett. Kanske sitter det gömt under trall någonstans.

Har såna här men rören går inte rakt ner i marken efter så känns svårt att mäta tillförlitligt.

[bild]
Dom där går förhoppningsvis inte till dräneringsrören.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
P Peter321 skrev:
Förhoppningsvis är inte dagvattnet kopplat till dräneringen, så det är ett annat rör du skall leta efter (som inte nödvändigtvis sticker upp över mark, utan tvärtom kan gömt sig strax under markytan).

Fast man skall aldrig säga aldrig, här är det någon stjärna som kopplat ett stuprör till dräneringen. Undrade varför det blev så blött i källaren när det regnade 😆😢

Haha, man lär sig något nytt varje dag. Trodde de systemen hängde ihop. 🙃 Ska leta lite och se om jag hittar ett!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.