Råkade stänga av frysen insåg det när golvet var vått… Har limmad plastmatta, som hade lossat lite, drog i den för att se hur långt vattnet trängt in och då var det snabbt tydligt att det inte var första gången det var ganska mycket äldre skador, svart med mögel både i matta och skiva och luktade inte hallon.
Har öppnat upp ett mindre hål och undersida av skivan och isolering ser ok ut på det jag gjort hitintills.
Min plan var att ta bort det som har haft synlig fukt på sig. Här blev det lite svårare än jag hoppats. Skivan har skarv under vägg och det är uppenbart vattenskadat där med, nu tott men det är poröst när man skrapar.
Tänker att väggen behöver också bort för att man skall komma åt skivan. Det blir ju också en möjlighet att se om fukten vandrat vidare till andra skivan..
Gissar att skivorna är limmade på bjälklaget, det var de när vi gjorde om badrummet.
Tänker jag fel?
Inser chansen är stor att jag ger upp och köper mig loss från problemet

Men jag hoppas det sitter lite kunskap kvar från när jag och gubben byggde ett andra hus. Tyvärr finns han inte kvar att hjälpa till.