O
Bor innanför tullarna.... Det har du rätt i...
Tja... tillgång å efterfrågan.....

Min syn på saken är att styrelsen har agerat rätt. Att man sedan har fler bilar i hushållet än man har parkeringar till är väl knappast styrelsens sak att lösa. Det får man ta hand om själv.

hempularen skrev:
Och vad skulle grunden för nekad ansvarsfrihet vara?

Att ställa upp för styrelsearbete är bra, det borde flera göra, men skall man tjafsa om ansvarsfriheten på rent okynne så lär det blir svårt att få någon vettig människa att ställa upp i styrelsen.

Att neka styrelsen ansvarsfrihet gör man som en inledande manöver när man har för avsikt att stämma enskilda styrelsemedlemmar för skador de medvetet eller omedvetet orsakat. Det är inget man skall kasta fram bara för att man är missnöjd med hur de skött sitt uppdrag. Då räcker det att byta ut medlemmarna.
Nja, jag tyckte mest att det verkade ligga i linje med vad trådskaparen var ute efter. Jag säger inte att det är proportionellt eller rimligt.

De hade det här problemet i farsans förening när han flyttade dit.
Det var gratis parkering och det användes som parkering för grannföreningen eftersom de får betala på deras platser.
Det vart även långtidsparkering för skrotbilar.
Det löste det genom att alla får ett parkeringstillstånd och vill man ha ett till så kostar det 1000 kr om året jag tror de har höjt lite nu.
Dock finns det regler hur det andra parkeringstillståndet ska delas ut den måste vara registrerad på någon boende, tjänstebil går bra.
Det infördes parkeringsbolag utan att det kostar föreningen något.
Har man gäster så kan man låna ett tillstånd i upp till en vecka.
Systemet fungerar bra och platserna räcker till alla, vill man så kan man parkera i bostadsområdet.

I ditt fall uppkommer problemet att ni har 3 bilar varav en kombi, där kanske ni måste prioritera och sälja en bil eller parkera på skolan.

Eftersom det är så långt ut i sthlm så måste det ju finnas nåstans du kan stå om kvällarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.