6 423 läst ·
60 svar
6k läst
60 svar
Sågade ner grenar på kommunens träd utanför mammans hus - döms för skadegörelse
På konsumentens sida
· 3 600 inlägg
En 35-årig man i Växjö sågade ner grenar på kommunens träd för att få mer sol – nu dömer tingsrätten honom för skadegörelse och kräver både skadestånd och böter.
Du kan läsa artikeln här: Sågade ner grenar på kommunens träd utanför mammans hus - döms för skadegörelse
Du kan läsa artikeln här: Sågade ner grenar på kommunens träd utanför mammans hus - döms för skadegörelse
"Ingen skall bry sig om vad jag gör på MIN tomt"
Skrev en man i ett forum och gick nästa vecka ut för att såga ned andras grenar...
Så uppfattar jag ibland tankegångarna hos en del.
Skrev en man i ett forum och gick nästa vecka ut för att såga ned andras grenar...
Så uppfattar jag ibland tankegångarna hos en del.
Straff för brott är ju i regel låga i Sverige. Skadan i det här fallet för den enskilde (det kommunala fastighetsbolaget) lär ju vara rätt begränsad, några grenar som har avlägsnats? Förklarar väl det låga skadeståndet och att bolaget förlorade i den delen.
Håller med. Lagar med böter är bara lagar för fattiga.M maria01 skrev:
Jan Emanuel skryter i Expressen att han får p-böter varje dag. Parkerar var han vill...🤔
Nej, den finns och är vedertagen i branschen.M maria01 skrev:
https://www.tradforeningen.org/publikationer/ekonomisk-vardering-av-trad/
Och det finns numera rättsfall som tydligt berättar när den INTE ska användas för att den är felaktig och helt absurd i många fall..B Barrväxt skrev:
Nåt fall vart väl vägledande och var väl ända upp i högsta domstolen..
Och här har det redan varit i rätten och det är inte värderat enligt alnarpsmodellens fantasier