58 737 läst ·
507 svar
59k läst
507 svar
Saltad faktura? Ja eller Nej? Snälla hjälp.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Vad menar du? Man får betalt för varje timme man arbetar? Jag sitter just nu på tåget(jobbet blev det snabbt), och nej, jag får inte betalt för att åka tåg till mitt arbetsställe för dagen.hantverkare1 skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Haha, nej, jag är ingen lokförare. Ett bra och välbetalt yrke för övrig. Jag åker tåg till och från jobbet och ibland till andra orter. Blir lätt hänt att man skriver att man är på jobbet om man sitter på tåget då, men jag antar att ni hellre vill tolka det annorlunda. Fast vad vet jag?noone70 skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Åker du till de andra orterna på arbetstid?Listos89 skrev:
Mycket riktigt, när jag åker tåg så får jag ingen reseersättning. Jag har istället en hög timlön som täcker upp för detta. Det var därför jag i ett tidigt skede i denna tråd lätt drog samma paralell till hantverkaryrket. Felaktigt visade det sig såklart.hantverkare1 skrev:
Nej,Jag blir inhyrd att jobba på olika företag. Mitt företag faktuerar dessa för tiden jag har arbetat hos dem. Alltså inte under tiden jag har rest dit. Det snurrar istället runt bra då jag har en hög timlön. Som sagt jag därför tidigare trodde samma princip gällde hantverkare. Men det var fel naturligtvis.hantverkare1 skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Jo men såhär:Listos89 skrev:Nej,Jag blir inhyrd att jobba på olika företag. Mitt företag faktuerar dessa för tiden jag har arbetat hos dem. Alltså inte under tiden jag har rest dit. Det snurrar istället runt bra då jag har en hög timlön. Som sagt jag därför tidigare trodde samma princip gällde hantverkare. Men det var fel naturligtvis.
Du få ju betalt oavsett om du åker tåg eller sitter hos företaget du är uthyrd till. Eller hur?
Nej, jag får betalt för de timmar jag tillbringar på plats hos företaget jag är inhyrd till. Jag har istället en högre timlön för att täcka upp för de obetalda resorna. Annars skulle jag tjäna bra mycket mer än 23(30-33 tusen brutto) rent varje månad.hantverkare1 skrev: