Mikael_L
mhunter skrev:
Finns bara ett alternativ, om du vill få dem att växa, dubbleras...
Köp lgh i centrala sthlm! Du får nog komplettera med lite lån, men oslagbar investering!
Hehe, tufft förstainlägg...
Hoppas du har en bra getingslöja. :)
getingbo.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Välkommen till forumet. :)

• Gilla
1
  • Laddar…
Jag vet inte om det har sagts tidigare, men det finns INGA säkra investeringar. Det har historien visat, gång på gång. Och man kan aldrig veta när. Det finns alltid folk som varnar för domedag och börskrasch, och de har oftast fel tills den gång då de får rätt. Följer man pessimisterna förlorar man oftast på det.

Banker kraschar då och då, och kan inte hålla sina löften. Och det kommer ofta oväntat. Lehman Brothers krasch ansåg de flesta vara oväntad.

Stater havererar då och då, och kan inte upprätthålla sina bankgarantier. Island, Cypern i Europa i närtid.

Stater urholkar ofta det reella värdet på valutan via inflation. Just nu är det QE (öka penningmängden massivt) som verkar gälla. Jag har inte benkoll på hur det fungerar exakt, men någon slags inflation verkar det bli.

Börsen - kan dippa mellan 15% - 80% i korta krascher - ibland omkring 30%-40% utdraget över tid.

Bostäder rör sig ofta sakta. Lite oftare upp än ned, men det är nog mest inflation.

Alla former av finansiella instrument är beroende av att den som utfärdat dem kan upprätthålla sina löften.

Guld och andra ädelmetaller går upp och ner.

Riskspridning är grejen, om man frågar mig. Men jag tycker fortfarande att TS borde köpa ett hus för att slippa reavinstskatten, som är en stor och garanterad förlust. Särskilt som det pratas om att minska flyttskatterna.

Jag delade bara med mig av ett råd, så skulle jag göra (igen). För min del ser jag detta som ojämförbart med aktier, fonder etc som ev endast genererar (om man har tur) småbelopp med denna summa som insats.
Hur troligt är det att "priserna i sthlm vänder och dyker söderut"? Där är verkligen börsen många ggr känsligare.

mhunter skrev:
Hur troligt är det att "priserna i sthlm vänder och dyker söderut"?
Hur troligt är det att priserna i Stockholm fortsätter att öka i all evighet?

• Gilla
jonmo och 2 till
  • Laddar…
Det känns ju fortfarande relativt säkert på bostads marknaden då vi har både extremt låga räntor samt subvention på dessa räntor så folk kan driva upp bubblan lite extra. Följ ekonomi professorerna och ta gradvis bort ränte avdraget samtidigt som räntan går upp och allt kommer explodera :D

Då är jag redo

Krullert skrev:
Följ ekonomi professorerna och ta gradvis bort ränte avdraget samtidigt som räntan går upp och allt kommer explodera :D
Dyka söderut, med andra ord. :)

Ny regering i september.

+ Återinförande av fastighetsskatt

+ Sämre ränteavdrag

+ Högre räntor

= Bostäderna sjunker i värde

• Gilla
oobum
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.