På min Android har det hänt flera gånger att den tror att jag har hörlurarna kvar ipluggade, då då blir det tyst i högtalaren.
Omstart löser det problemet..🤓

Petesson
Alfredo Alfredo skrev:
Såvitt jag vet finns ingen koppling mellan SIM-kort och Apple-ID. Men jag är ute på tunn is här för exakt hur Apples magi fungerar har jag dålig koll på.
Är ingen expert men jag låter ingen skicka med sitt sim-kort ifrån mitt Apple-ID där finns ju allt alla gamla sms, bilder, filer mm..
Men någ om tekniken tråden handlar inte om det😉

• Gilla
S7200
  • Laddar…
Petesson
P Parkeringsvakten skrev:
Hur har det gått?
Dom har inte hört av sig idag! Jag tar ingen kontakt svarar bara..

• Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
Petesson
W Weimik skrev:
Vet som sagt inte om det har någon relevans, men:

[länk]
Ja men att den ska ha fungerat i 4.5 år utan problem så hade jag någ inte en av dom med det felet..

N
Är ju annars en ganska vanlig scam att någon köper någon elektronik som telefon,dator eller surfplatta. Ofta en typ som gör upp affären och sedan kommer någon annan och hämtar den. Ofta en ung kvinna som låtsas att pappa köpte den här åt mig. Sedan påstår dom att dom hittat en massa fel på varan och vill ha pengar tillbaka. Begär man att få se varan eller säger att man tar tillbaka den så dyker det upp anledningar till varför det inte lyckas. Sedan säljer dom telefonen igen och har dom då lyckats få tillbaka pengar av säljaren så går dom med plus.

• Gilla
  • Wow
Petesson och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
har dom då lyckats få tillbaka pengar av säljaren så går dom med plus.
Varför skulle någon betala tillbaka pengarna om man inte får varan tillbaka? 🤔

• Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Prisavdrag

Petesson
N Niq skrev:
Är ju annars en ganska vanlig scam att någon köper någon elektronik som telefon,dator eller surfplatta. Ofta en typ som gör upp affären och sedan kommer någon annan och hämtar den. Ofta en ung kvinna som låtsas att pappa köpte den här åt mig. Sedan påstår dom att dom hittat en massa fel på varan och vill ha pengar tillbaka. Begär man att få se varan eller säger att man tar tillbaka den så dyker det upp anledningar till varför det inte lyckas. Sedan säljer dom telefonen igen och har dom då lyckats få tillbaka pengar av säljaren så går dom med plus.
En helsvensk familj, hon har swishat för telefonen ifrån sin telefon. Familjen bor i ett vanligt villaområde så dom är någ inga scamare😉
Vad det alltid måste svävas ut i värsta scenariot😢

N
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske jag uttryckte mig oklart. Dom vill ha en del av pengarna tillbaka. Ofta börjar dom med en hög siffra och går neråt. Eller säger att den inte funkar alls och vill ha allt tillbaka.

Varför någon skulle göra det är väl lika stor fråga som varför så många blir lurade av andra scams.

N
Petesson Petesson skrev:
En helsvensk familj, hon har swishat för telefonen ifrån sin telefon. Familjen bor i ett vanligt villaområde så dom är någ inga scamare😉
Vad det alltid måste svävas ut i värsta scenariot😢
Ja det låter ju inte som en scam den här gången. Då skulle dom säkert varit mera aktiva att försöka få pengar.

• Gilla
Petesson
  • Laddar…
Petesson
N Niq skrev:
Ja det låter ju inte som en scam den här gången. Då skulle dom säkert varit mera aktiva att försöka få pengar.
Pappan har vädrat tillbaka lämnande mot pengar eller prisavdrag men det var ingett jag var intresserad av då..

Petesson
N Niq skrev:
Kanske jag uttryckte mig oklart. Dom vill ha en del av pengarna tillbaka. Ofta börjar dom med en hög siffra och går neråt. Eller säger att den inte funkar alls och vill ha allt tillbaka.

Varför någon skulle göra det är väl lika stor fråga som varför så många blir lurade av andra scams.
Du verkar kunna detta är det så du gör business😂

P
För att låta köp återgå så ska ju varan vara i samma skick som vid försäljningen om det ska vara tal om samma peng tillbaka.. Vilket brukar vara det folk försöker med om dom inte är ute i den andra målsättningen att få en ofta stor andel av priset återbetalat "för att själva åka och få varan fixad" men istället ser man samma grej till salu igen.. Och just med ung tjej inblandad och nån med mer auktoritet som ska få pengarna tillbaka är ju standardupplägg i dessa "snyfthistorier" Bara för att det är barn och eller tjej inblandade så tror man på mer medgörliga säljare som tycker synd om "offret"

Just ömtåliga telefoner är ju ingen fördel för nån av dessa grupper , känns som dessa förbrukar mer telefoner av klantighet ovarsamhet oförstånd ,än andra grupper så det känns inte som nåt trumfkort egentligen

Har sålt mycket grejer både fordon och delar och elektronik grejer när man byter upp sig och trots ärliga annonser där prissättning och helhet matchar alt ,alla kända fel är listade så råkar man allt oftare ut för olika former av reklamationsförsök som oftast är rena bedrägeriförsök.. när man vill se skadan / felet som dom vill ha ersatt så upphör oftast all kommunikation då det såklart inte finns nåt att visa upp och plötsligt är det omöjligt att ha tid att komma förbi osv osv 😁

men tyvärr så är väl kontentan att man allt mer sällan lägger nån större tid på folk som hör av sig och att känns det minsta lilla fel så går man hårt på linjen att det funkade innan och vid köp men sen har ni haft sönder det, tråkigt men inte mitt problem. ingen håller garantier på beg grejer i nån större omfattning och särskillt inte till priset som betalats så finns det risker att saker kan gå sönder.. ansvaret för varan blir ju faktiskt köparen när den köpt varan

Om det sen faktiskt kommer en ärlig reklamation på det man sålt där det faktiskt stämmer och köparen kan komma och visa och det inte ser ut som dom varit vårdslösa så får man väl fundera vad som är vettigast och lösa problemet på ett bra sätt för alla. Sålde en husvagn där köparen lagt handpenning vid besök och sen försvann från alla kontaktsätt. hade ramlat ner från ett tak och låg på akuten visade det sig några dygn senare.. jag återbetalade hela handpenningen trots att jag kunnat behålla den enligt överenskommelsen..kändes ärligast då det inte fanns nån vinnare i soppan bara förlorare. Så jag letade på en annan köpare och sålde vagnen..

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.