M Mjolnir skrev:
Vad har man en sån skiva till och som inte andra mindre farliga verktyg gör?
Inte en aning. Skulle inte våga testa ens.

• Gilla
Handyman 2.0
  • Laddar…
Man avverkar trä.

Tycker dessa är lite humanare. Även om jag inte skulle vilja sätta handen i den.

• Hand håller ett slitet och skadat cykelkedjedrev. Bakgrund med suddiga konturer av verktyg och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
klorena
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag hoppas du klarade dig utan allvarliga skador. Men för att vara ärlig så behövde du nog en anledning att fundera över ditt säkerhetstänkande. En sådandär skiva är ju farlig med sprängskydd och jag skulle inte ens använda en sådan alls.
Tack nu har det gått fyra dagar med handen i luften men tur var det att inte någon led skadades. Det var på Amazon som jag såg den och vart lite nyfiken på den men tänkte samtidigt att den verkar väldigt farlig men tänkte ha den till att kapa några grenar men det var mycket dumt av mig fast jag har använt vinkelslip enormt mycket borde jag ha gått efter min magkänsla att inte köpa den
mexitegel mexitegel skrev:
Ajaj, hoppas du blir återställd.
N Niq skrev:
Jag hoppas du klarade dig utan allvarliga skador. Men för att vara ärlig så behövde du nog en anledning att fundera över ditt säkerhetstänkande. En sådandär skiva är ju farlig med sprängskydd och jag skulle inte ens använda en sådan alls.

• Gilla
  • Wow
john.h och 5 till
  • Laddar…
H
Ja använder man sin vinkelslip för att kapa grenar, har man rejält fel på användningsområde för maskinen. Bara för att det finns en dildo att köpa och att montera på tigersågen, innebär inte att det är lämpligt att använda den på frugan.

• Gilla
  • Haha
lordi och 2 till
  • Laddar…
H Handyman 2.0 skrev:
Ja använder man sin vinkelslip för att kapa grenar, har man rejält fel på användningsområde för maskinen. Bara för att det finns en dildo att köpa och att montera på tigersågen, innebär inte att det är lämpligt att använda den på frugan.

Göra grejor så som denna konstnär gör är väl det primära med den "klingan"

https://www.instagram.com/reel/CdiujaiD8Q3/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

• Gilla
klorena
  • Laddar…
Det finns seriösare skivor med hyvelstål för träavverkning. Men tror inte de heller är direkt riskfria utan kräver rejält med försiktighet.

Svart verktyg, TurboPlane, orange text, silverfärgade metallblad, cirkulär form, mittenhål, slipverktyg för träbearbetning.
Skapa konto
Elektrisk slipmaskin bearbetar trästycke, dammpartiklar i luften, närbild, arbete utomhus.
Skapa konto

https://swedendro-tools.se/se/produ...hzf-_FuTQC9w3eCDMktew5wn4T87Uxb8aAp-MEALw_wcB

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
H
A atomlab skrev:
Göra grejor så som denna konstnär gör är väl det primära med den "klingan"

[länk]
Nej en motorsågskedja har inget att göra på en vinkelslip. Att man kan använda något, gör det vare sig rätt eller säkert. Går att köra cross med sneakers också, men det är vare sig rätt eller säkert.

• Gilla
klorena och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.