1 749 587 läst ·
15 775 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Har både bott och jobbat i Kista, fast det börjar bli länge sen. Min fru jobbar där nu. Hon säger att det gått rejält utför.P pmd skrev:
Men jag tror en del är att många fortfarande jobbar hemifrån. Och att mer görs med simulering, även produktutveckling. Lab, ritbord, maskiner mm behövs inte i samma utsträckning.
Men jag har full förståelse för att folk hellre jobbar i centrum. Men för företag med komplexa testmiljöer eller produktion blir det nog orimligt dyrt och krångligt att hitta passande lokaler i centrum.
Kista ligger ändå bra till och trots vad många tror är det inte ett miljonprogramsområde med betongkolosser. Finns mkt radhus. Men det finns också mycket trista hus och närhet och gemensamma skolor med kringliggande områden, som inte är så kul.
Kista, mellan Helenelund och Ursvik hade kunnat lyfta och bli bra. Tyvärr gick det åt andra hållet. Utan att veta tror jag Ursvik trots den bitvis flotta ytan kommer följa. Sundbyberg, Duvbo, Solhem och efter det utkanten av Bromma kan nog hålla emot.
Medlem
· Blekinge
· 12 258 inlägg
Allt var kanske ännu inte genompolitiserat 1938, möjligen var det en privat arrangör bakom. Har sökt en del på nätet men inte hittat så mycket information. Kom att tänka på ASEA:s gamla logotyp och även finska flygvapnet så NSDAP var långt ifrån ensam om att använda den gamla symbolen.
Postorderkatalogerna 🤩 Vilken höjdpunkt det var när dessa kom i brevlådan.
Och så takfläkten, köpte en svart när jag flyttade hemifrån och den var sååå snygg, tyckte jag då iaf 🤣
Och så takfläkten, köpte en svart när jag flyttade hemifrån och den var sååå snygg, tyckte jag då iaf 🤣
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 215 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Silikonfog är viktigt att ha koll på tillverkningsdatum, även om det ofta bara står en kryptisk kod på tuben. Har råkat ut för att använda gammal. Inte kul. Är man osäker kan man alltid testa genom att låta en klick härda över natten.B Bitterhetsakademin skrev:Lösningsmedlet är extremt flyktigt och falsen i tuben är säkert inte hundraprocentigt tät så efter några årtionden så har de torkat. Har de legat varmt så går det betydligt snabbare. Köpte själv på mig ett på tok för stort parti silikon av olika slag då en byggmarknad slog igen och sista dagen sålde ut med 95 procent rabatt. Ena sorten härdade i patronen och den andra förändrades så den aldrig härdade. Hade inte hunnit använda så mycket av den defekta som tur var.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Vademecum munvatten.
Analoga mätinstrumentet, först en volt och amperemeter från Gossen med hölje i bakelit.
Därefter en tyristorprovare som användes av Televerket.
Därefter en tyristorprovare som användes av Televerket.