T Thomas_Blekinge skrev:
Mangel med vev.
[bild]
Farlig för fingrarna.
Jag sålde just mitt exemplar på blocket. Köparen ville faktiskt använda den.
Vet att konstnärer som sysslar med koppartryck har gjort om manglar till handtryckpressar för att trycka grafiska blad.

• Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Mangel med vev.
[bild]
Farlig för fingrarna.
Övertog min morsas mangel nyligen. Skall byta linneduk sedan är det bara att börja veva.
Manglade lakan som fått torka utomhus är en brudmagnet av rang.

Kort sagt. Vill du ligga, börja mangla!😁

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:

Kort sagt. Vill du ligga, börja mangla!😁
Hur skall man förmedla att man har det då? Frågar åt en vän ;)

• Haha
  • Gilla
Blazermannen och 6 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Hur skall man förmedla att man har det då? Frågar åt en vän ;)
Vi som gillar slätstruken erotik har ett speciellt tecken vi visar upp lite diskret när vi hittat ett lämpligt objekt. Är den tilltänkta initierad är saken klar. Om inte, visas en kort filmsnutt upp, där manglaren visar sina färdigheter med veven. Utfallet blir detsamma i båda fallen.

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Hur skall man förmedla att man har det då? Frågar åt en vän
”Vill du följa med hem och mangla” funkar inte, har en kompis berättat.

• Haha
  • Gilla
Blazermannen och 8 till
  • Laddar…
C
B Bitterhetsakademin skrev:
Beror väl på att de är så skrymmande.
...och att utbudet är ofantligt mycket större än efterfrågan. I en mer avlägsen framtid när de flesta hamnat i återvinningen kan de säkert bli mer värdefulla.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Och resten är ungefär Röda Stjärnan, Cykelkedja, Bästa Kvalitet
Shanghais cykelkedjefabrik.
Ånä. Kinesiska varumärken har inte såna namn. De brukar heta "Eternal Happiness", "Fragrance of Dawn", "Luminous Wisdom" och liknande pjunk. Om det så handlar om släggor.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Inte ens rena praktverk är lättsålda, ta till exempel Allhems landskapsböcker som en gång i tiden gick dyrt och nu går för småpengar. Illustrationerna är av toppklass likaså inbindningen. De är en guldgruva för den som är intresserad av sin hembygds historia. I flera av de jag köpt fanns exlibris från byrådirektören, disponenten och professorn så de böckerna har gjort en klassresa neråt. Vissa av banden har helt skinnband och en originalgravyr inbunden i boken.
De där böckerna kan nog vara vad man brukar kalla "framtidens antikviteter". Vänta ett par hundra år så ska ni se att de är värda multum.

• Gilla
Bitterhetsakademin och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Fan, jag borde ringa köparen och återköpa mangeln. Hade inte en tanke på detta ändamål, jag trodde det funkar bara med sötsliskig likör och rosé.

• Haha
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
”Vill du följa med hem och mangla” funkar inte, har en kompis berättat.
Kanske det funkar på norska eller danska. Dom har ju rätt lustiga uttryck ibland.

• Haha
pmd
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Kanske det funkar på norska eller danska. Dom har ju rätt lustiga uttryck ibland.
Kan du testa och avrapportera, gärna med bild på eventuellt blåöga?

Inte borta i äldre hus men mer och mer ersatt av dvärgbrytare i nyare installationer. Diazed-säkringen patenterad 1909. Förkortningen står för det något krångligare Diametrisch Abgestufter
Zweiteiliger Edisonschmelzstöpsel.
Ska vi vara korrekta heter det numera minibrytare i stället för dvärgbrytare då International Electrotechnical Commission beslutat att ordet som använts sedan 1939 strider mot deras inkluderings och mångfaldspolicy.

• Grön förpackning med texten "Elram Proppsäkringar Snabb" och illustration av en säkring med priset 1,45.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Här en kedja som trots inoljning var helt rostig efter några veckors körning i slask med vägsalt.
I större delen av världen finns varken slask eller vägsalt så därför är kedjan nog inte avsedd för vår extrema miljö.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Mangel med vev.
[bild]
Farlig för fingrarna.
Frugan köpte en för att göra linoliumtryck

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
D Dilato skrev:
I större delen av världen finns varken slask eller vägsalt så därför är kedjan nog inte avsedd för vår extrema miljö.
Förmodligen så, salt på vägen är ett elände som får allt att rosta. Shimanos kedjor verkar vara de som står emot bäst och verkar vara tillverkade i härdat stål och håller länge.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.