• Gilla
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
De färgade långhåriga fårskinnen i alla regnbågens färger. Det var nästan ett måste att ha på moppens limpsadel på 80-talet. Vanligast var väl rött men eftersom min Yamaha FS1 var röd så blev det ett grönt. Det följde faktiskt med till folkabubblan när jag grejat "lappen" och kompletterades med en rattmuff i samma material och färg 😀

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Kapsyl Kapsyl skrev:
De färgade långhåriga fårskinnen i alla regnbågens färger. Det var nästan ett måste att ha på moppens limpsadel på 80-talet. Vanligast var väl rött men eftersom min Yamaha FS1 var röd så blev det ett grönt. Det följde faktiskt med till folkabubblan när jag grejat "lappen" och kompletterades med en rattmuff i samma material och färg 😀
Två sådana hade jag och kompisen i vår EPA. Ja, alltså, en riktig Epatraktor. En Duett som var spärrad på trean och fyran. Ända tills vi fixade ny låda och raskt åkte dit för olovlig körning. Var nästan 19 innan jag fick lämpet😁.

F
Kapsyl Kapsyl skrev:
En sådan fanns det på min Florida också, men uppskattades inte av sonen när det var dags för honoma att provköra..

• Gilla
HSP
  • Laddar…
Har säkert varit uppe förr, men hemsidor från förr:
https://www.win-tech.com/

Win-Tech Software Design hemsida med information om ModScan och ModSim, inklusive priser och nedladdningsalternativ för Windows och iPhone.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Passerade Bräcke häromdagen, bensinen kostade 14.99 litern på en mack där.Det hade man glömt att den kan kosta under 15kr /litern.

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Passerade Bräcke häromdagen, bensinen kostade 14.99 litern på en mack där.Det hade man glömt att den kan kosta under 15kr /litern.
Visst är det härligt!

Graf över dieselprisets utveckling från mars 2022 till maj 2025, visar en halvering från 28,22 kr/l till 14,00 kr/l.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och någon kommer varva så lägger in en länk till ännu billigare Diesel (13.79 vid denna tidpunkt)

https://bensinpriser.nu/stationer/diesel/alla/alla

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Maria T
V Ville_Vessla skrev:
Den (soppan) kostade under 15 kr/litern under två dygn, möjligen 36 timmar, i min lilla Stockholmsförort för några veckor sen. Tänkte fota men glömde det och så vips var det 15:29 kr igen.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Jag har något minne av när bensinpriset steg över tio kronor att skyltarna inte hade stöd för det, utan man skrev X istället för 10. Minns jag rätt?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Det var i alla fall snack om att det skulle bli ett problem, det minns jag med. Men det kom ju inte direkt som någon överraskning över natt, så de flesta var nog med på det och själva pumparna lär de väl haft ordning på. Så någon enstaka vägskylt kan säkert någon kreativ mackägare ha löst med ett X istället för 10 någon gång. Men sen var det säkert för trångt för XI när det var dags för det. Plus att det som var en kul grej de första veckorna säkert snabbt kändes som en strid mot väderkvarnar för kunderna, vilket sällan är ett bra intryck.

tensiden tensiden skrev:
Jag har något minne av när bensinpriset steg över tio kronor att skyltarna inte hade stöd för det, utan man skrev X istället för 10. Minns jag rätt?
Problemet var väl att många pumpar inte hade möjlighet att visa 2/4 siffrig pris och vi fick stillastående pris tills displayerna var utbytta. 9.99kr

Men var det verkligen ett problem? Jag minns det mest som något det gnälldes om inför att det hände, när soppan låg på 8–9 kr/l.

De flesta näringsidkare brukar hitta sätt att ta betalt när det behövs.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.