1 648 343 läst ·
14 729 svar
1648k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Närmaste du kommer är väl SeaSide Garage, den där dansken som älskar gamla bilar, speciellt små skruttiga 80 talare. En av de bättre kanalerna i mitt tycke där man får se intressanta bilar.H heimlaga skrev:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 inlägg
Vanliga under 80- och 90-tal, men det var länge sedan jag såg en amerikansk van. Har alla rostat bort nu, eller tog bränslepriserna bort dem från gatorna?
Elektrisk eller hybrid är inte det man tänker på om dessa bekväma schabrak, inte ens etanol.
Men de var sköna att köra och med mullret från V8:n i bakgrunden.
Elektrisk eller hybrid är inte det man tänker på om dessa bekväma schabrak, inte ens etanol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varje hantverkare med självaktning åkte Cheva van på 80-talet. Tror det finns en scen i fimen Drömkåken med Björn Skifs där det står en rad med dem utanför huset. Snickaren, rörmokaren, elektrikern... Men håller med, ser sällan någon idag.Jonas Persson skrev:
Vanliga under 80- och 90-tal, men det var länge sedan jag såg en amerikansk van. Har alla rostat bort nu, eller tog bränslepriserna bort dem från gatorna?
[bild]
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 inlägg
De klassades dom lastbilar och blev därför överkomliga att köpa och äga. Hade en sådan som servicebil när jag gästspelar som rörläggare. Den var tvåfärgad enligt sjuttiotalet modefärger guld och brunt. Fullastad med kopplingar och rör, ja, det var på den tiden det rådde lågkonjunktur och kunderna förväntade sig att rörläggaren faktiskt hade standarddelar med sig.
Hade en kompis som gjöt nya högre tak I glasfiber till dom. Det var lite nervöst, när han första gången satte plåtsaxen i en sprillans ny van.😬
Hade en kompis som gjöt nya högre tak I glasfiber till dom. Det var lite nervöst, när han första gången satte plåtsaxen i en sprillans ny van.😬
Polisen körde däremot Dodge när de drog in en och annan överförfriskad ynglig genom sidodörren och lät honom dmaka på den vita batongen.M Myckling skrev:
Logga in
Skapa konto
Kan tillägga något jag inte glömt.
När jag som sjuttonåring blev haffad av Harry Haffa när jag körde min EPA fyrväxlad. Då blev det till att sitta i baksätet i en Valiant.
Logga in
Skapa konto
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 924 inlägg
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 301 inlägg