H heimlaga skrev:
Någon realistisk kanal för biltestande. Underkänt i test. Man kan inte byta koppling på en parkering med verktygen i vertygsbacken. Underkänt.
Närmaste du kommer är väl SeaSide Garage, den där dansken som älskar gamla bilar, speciellt små skruttiga 80 talare. En av de bättre kanalerna i mitt tycke där man får se intressanta bilar.

Jonas Persson
Tokslut Tokslut skrev:
Jag tycker nog dessa var vanligare, hitta ingen med en gamlingling bredvid

[bild]
En Dramaten🙂

• Gilla
possum77 och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
En Dramaten🙂
Eller shoppingvagn som det hette på sextitalet.

K
En Dramaten🙂
En rutmönstrad shoppingvagn med handtag, användbar för personer utan bil för att transportera matvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Just det! Här är min Dra-mat.
Mkt behändig när man bor på landet utan körkort och använder buss till matbutiken! 👍😂

• Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
På jobb i Falköping inatt.
På hotellet hade de faktiskt en bibel. Det var något jag glömt bort att alla hotell hade.

Bibel med text "Nya Testamentet, Psalteran och Ordspråksboken" placerad av Gideoniterna på ett hotell i Falköping.
Skapa konto

• Gilla
AnniB och 4 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Vanliga under 80- och 90-tal, men det var länge sedan jag såg en amerikansk van. Har alla rostat bort nu, eller tog bränslepriserna bort dem från gatorna?

Elektrisk eller hybrid är inte det man tänker på om dessa bekväma schabrak, inte ens etanol.

Men de var sköna att köra och med mullret från V8:n i bakgrunden.
Brun och beige amerikansk van av äldre modell parkerad vid vägkant med träd i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
T
Här omkring finns flera iaf, till och med blivit mera av dom senaste åren.
Jag själv har en också som jag importerade från usa för några år sedan

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vanliga under 80- och 90-tal, men det var länge sedan jag såg en amerikansk van. Har alla rostat bort nu, eller tog bränslepriserna bort dem från gatorna?

Elektrisk eller hybrid är inte det man tänker på om dessa bekväma schabrak, inte ens etanol.

Men de var sköna att köra och med mullret från V8:n i bakgrunden.
[bild]
Varje hantverkare med självaktning åkte Cheva van på 80-talet. Tror det finns en scen i fimen Drömkåken med Björn Skifs där det står en rad med dem utanför huset. Snickaren, rörmokaren, elektrikern... Men håller med, ser sällan någon idag.

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Jonas Persson
M Myckling skrev:
Varje hantverkare med självaktning åkte Cheva van på 80-talet. Tror det finns en scen i fimen Drömkåken med Björn Skifs där det står en rad med dem utanför huset. Snickaren, rörmokaren, elektrikern... Men håller med, ser sällan någon idag.
Kallade Snickarporshe

De klassades dom lastbilar och blev därför överkomliga att köpa och äga. Hade en sådan som servicebil när jag gästspelar som rörläggare. Den var tvåfärgad enligt sjuttiotalet modefärger guld och brunt. Fullastad med kopplingar och rör, ja, det var på den tiden det rådde lågkonjunktur och kunderna förväntade sig att rörläggaren faktiskt hade standarddelar med sig.

Hade en kompis som gjöt nya högre tak I glasfiber till dom. Det var lite nervöst, när han första gången satte plåtsaxen i en sprillans ny van.😬

M Myckling skrev:
Polisen körde däremot Dodge när de drog in en och annan överförfriskad ynglig genom sidodörren och lät honom dmaka på den vita batongen.

En äldre vit polisbil med texten "Polis" på sidan, parkerad på en grusväg omgiven av träd.
Skapa konto

Kan tillägga något jag inte glömt.
När jag som sjuttonåring blev haffad av Harry Haffa när jag körde min EPA fyrväxlad. Då blev det till att sitta i baksätet i en Valiant.

En äldre polisbilsmodell, Dodge, med texten "POLIS" på sidan, körs i dagsljus på en landsväg med grönska i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Hörde en gammal skånsk rörmokare i slutet på 80-talet klaga på firmans nyanskaffade van, kallade den en satans mögbör som var hopplös jobba med .Duetten den ersatte däremot, det var grejer det ! 😀

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Att det är det här som är en handjagare:
Handdriven gräsklippare med orange kropp och svarta hjul och handtag.
Skapa konto

• Gilla
lsundberg och 5 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
På hotellet hade de faktiskt en bibel. Det var något jag glömt bort att alla hotell hade.
Det har inte alla hotell idag för de har, klokt nog, insett att alla tror inte på samma "sagobok" och det finns de som inte tror på någon i huvudtaget.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P PappasHammare skrev:
Det har inte alla hotell idag för de har, klokt nog, insett att alla tror inte på samma "sagobok" och det finns de som inte tror på någon i huvudtaget.
Precis. Därför skrev jag "hade".

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.