1 749 799 läst ·
15 777 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Ja som vanligt är det bara en väg som är den rätta. Jag som vit man bestämmer vad som är förolampande och kränkande för alla andra.😆Intet skrev:
Jag också. Finns ingen anledning att förolämpa främlingar.
Det finns även ingen anledning till att främlingar skall tvinga mig att byta namn på ting allteftersom de känner sig förorättade över något. Framförallt när de tar på sig rollen som moralpoliser för någon annans räkning.
Ytterligare komplicerat blir det när de proxyförolämpade skyddar de som aldrig bett om beskydd utan själva glatt kallar varandra för tillmälen de politiskt korrekt besskyddarkränkta blir så upprörda över.😁
Det vi glömt bort att det funnits var den tid då folk inte blev så förfärligt upprörda över allting.
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Men Tysk-romerska riket känner du tydligen inte till öhtT Thomas_Blekinge skrev:Käre Anders, jag tror att du förhäver dig lite. Tyska är mitt modersmål och jag vet bättre än din ungspolning. Jag känner väl till ditt citat från Wikipedia.
Du ska veta att både i Österrike och Schweiz talas en form av tyska som dock har klara skillnader mot rikstyska. Bara för att Wiki säger att det är ett "German" namn betyder det inte att det är rätt. På sin höjd är det ett tyskspråkigt namn vilket är en jävla skillnad.
Kolla på telefonbuch.de hur många som heter Schwarzenegger som bor i Tyskland.
Så ta dig ett glas österrikiskt vin till lunchen, det finns glykolfria varianter nuförtiden, och slappna av. Trevlig helg!
Medlem
· Blekinge
· 12 258 inlägg
Kör en nästan varje dag, en Zafira. Oerhört praktisk trots sin litenhet, får in 6 spånbalar, eller minst 3 halmbalar eller 6 tonårstjejer. Extra bra är att man kan hota att åka förbi där den motorburna ungdomen hänger om de inte sköter sig. Tydligen pinsamt att bli sedd i den bilen.M Myckling skrev:
Kör också Opel nästan varje dag. Får in 45 spånskivor, 120x250 cm, i min om jag inte vill köra med överlast...V Ville_Vessla skrev:
Körde en Zafira för 20 år sedan och det var en bra bil vill jag minnas.
Medlem
· Blekinge
· 12 258 inlägg
Vad ska man ha 45 spånskivor till? Det blir bara jobbigt! Bara att bära in dom!
Instämmer. Det har blivit väldigt "inne" att bli kränkt för någonting nuförtiden...Intet skrev:
Jag också. Finns ingen anledning att förolämpa främlingar.
Det finns även ingen anledning till att främlingar skall tvinga mig att byta namn på ting allteftersom de känner sig förorättade över något. Framförallt när de tar på sig rollen som moralpoliser för någon annans räkning.
Ytterligare komplicerat blir det när de proxyförolämpade skyddar de som aldrig bett om beskydd utan själva glatt kallar varandra för tillmälen de politiskt korrekt besskyddarkränkta blir så upprörda över.😁
Det vi glömt bort att det funnits var den tid då folk inte blev så förfärligt upprörda över allting.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 423 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 423 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 571 inlägg