1 749 656 läst ·
15 776 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Min son arbetade just då med transport av döda under den perioden och det var ju oxå många boenden där det inte dog någon i covid men det men det var rymddräkt på iaf, så det var nog gungor och karusellerT Troberg skrev:Inte bara det. Min fru jobbade på ett äldreboende. När de fått in Covid där, så räknades alla dödsfall som Covid, även när det uppenbart inte var det, typ hjärtattacker, cancer, ramla omkull och få komplikationer av ett brutet ben osv. Under ett normalt år dig cirka 50 personer per år där. Det året dog 30, och man fick panik för att det var 30 "Covid-fall"...
Jag skulle dock inte kalla det lögn. Det var en medveten statistisk strategi för att kunna följa trender, även om mätmetoder et cetera förbättrades. Genom att ta bort bedömningar får man bättre värden på trenderna. Absoluta tal är värdelösa, men de är mindre viktiga än trenderna för bekämpningen av sjukdomen.
Det här är väl "snart" saker som vi minns.
Nu när vi diskuterar affärer i tråden, så var tvungen.
Tror faktist det här är sista Ica Maxi som har kvar den här interiören och den håller på nu försvinna från den här också. Så dokumenterar.
På tal om självskanning så har även den här Ica en självbetjäningsdisk. Lite av en hybrid finns båda. Dvs även en kassa där du leker kassörska likt Lidl
Är nog enda Ica Maxi där det även skrivits på andra språk än bara Svenska
Nu när vi diskuterar affärer i tråden, så var tvungen.
Tror faktist det här är sista Ica Maxi som har kvar den här interiören och den håller på nu försvinna från den här också. Så dokumenterar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
På tal om självskanning så har även den här Ica en självbetjäningsdisk. Lite av en hybrid finns båda. Dvs även en kassa där du leker kassörska likt Lidl
Är nog enda Ica Maxi där det även skrivits på andra språk än bara Svenska
Logga in
Skapa konto
Tänk vilken samhällsinsats vi kan göra med den inställningen! Vi packar ju ner varorna i påsen och bär ut det till bilen, gör som i stora landet i väst att det finns personal till det, så jag slipper jobba gratis och vi kan ge jobb till någon arbetslös - speciellt i dessa tiderna!Intet skrev:
Vi slutar också betala räkningar på internetbanken och går tillbaks till post- eller bankkassan och betalar, bankerna tjänar ju pengar som gräs åt att jag jobbar gratis åt dem, oftast får jag till och med betala för det!
Bensinstationerna är nästa steg, är det verkligen rimligt att jag ska behöva både stoppa in betalkortet själv och hålla i slangen? Bemannade stationer borde väl ge lite bättre service, det är obegripligt, win win för alla utom ägaren.
Kommer ni ihåg Thorn hyr-tv?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1O99P/blev-blind--fick-inte-saga-upp-hyr-tvn
Nyheterna var desamma för snart 15 år sedan i alla fall, snyftreportage om folk som inte accepterar avtalet de skrivit på...
...så den delen har vi inte glömt bort.
Hyr-tv, för den som inte har råd (och därmed aldrig kommer att få råd) att köpa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1O99P/blev-blind--fick-inte-saga-upp-hyr-tvn
Nyheterna var desamma för snart 15 år sedan i alla fall, snyftreportage om folk som inte accepterar avtalet de skrivit på...
...så den delen har vi inte glömt bort.
Hyr-tv, för den som inte har råd (och därmed aldrig kommer att få råd) att köpa.
Eller så var de före sin tid. Via "löneförmån" kan vi leasa cyklar. Perfekt för den som söker ny dyr hobby men inte vågar berätta hemma vad det kostar😁pacman42 skrev:
Hittade följande 😢AndersMalmgren skrev:
Logga in
Skapa konto
https://press.systembolaget.se/pressmeddelanden/2013/nu-stanger-systembolagets-sista-diskbutik/