hsd
F fribygg skrev:
Jorå, men min tanke är snarare att beg utrangerade målade polisbilar sålda till allmänheten även nuförtiden kan hålla nere hastigheten (främst i glesbygd?) där fler poliser i nya fordon eller vägkantsmonterade nya automatiska fartkameror knappast är kostnadseffektiva
Tror snarare att fartkamerorna betalar sig ganska snabbt

hsd hsd skrev:
Tror snarare att fartkamerorna betalar sig ganska snabbt
OT: Fartkameror sänker väl inte farten på passerande motorcyklar på samma sätt som en målad polisbil?

• Gilla
LaT och 2 till
  • Laddar…
Under ett kombinerat uthus och utedass som vi precis rev. Naturligtvis var innerväggarna på dasset i prima eternit och golvet med svartlimmad asbestvinyl. Vinylplattorna har legat utomhus i åtminstone 50 år men såg helt nya ut i förpackningarna.

IMG_3431.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Intet och 3 till
  • Laddar…
S
Nja, nog hade väl ÖoB överskottsmaterial i Solna fram till runt 1993 eller så vill jag minnas.

Sedan fanns det väl en skivaffär i huset bredvid?

Nu, not so much...

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Nja, nog hade väl ÖoB överskottsmaterial i Solna fram till runt 1993 eller så vill jag minnas.

Sedan fanns det väl en skivaffär i huset bredvid?

Nu, not so much...
Ja. Jag minns att jag var där i högstadiet (90-93) och handlade bland annat vattenflaskor och kläder. Det fanns både skjortor, jackor och byxor i fältgrått och grönt.

• Gilla
Saelen
  • Laddar…
C
S Saelen skrev:
Även de "nya" schampo/städ/husgeråd/konserver/godis-butikerna hade någon enstaka hylla med mer allmänt gångbart överskottsmateriel, typ försvarets sockor, vantar, mössor, skor och sånt. Vet inte exakt när det försvann.

Men det är nog den mest udda transformationen jag upplevt. Saknar verkligen gamla ÖB.

• Gilla
Per Sandberg1 och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.