pacman42 pacman42 skrev:
Inte riktigt bortglömt, men inte långt ifrån - brev. När fick ni ett riktigt brev senast?
Nästan varje dag det är utdelning.

Edit: Eller menar du ett handskrivet privatbrev?

Alfredo Alfredo skrev:
Intressant uppfattning om vad som är "nästan varje dag". Hos mig, och såvitt jag har förstått, hos de flesta privata bostäder, delas post ut 5 vardagar av 10, d.v.s. 5 dagar av 14 dagar med lördagar och söndagar inräknade. Och dessa senare är väl också "dagar"?

Utdelning 35.7% av alla dagar. "Nästan varje dag"?

• Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

Edit: Eller menar du ett handskrivet privatbrev?
Privat brev åtminstone.

Edit: kan inte komma på när jag fick ett sådant senast.

H hhallen skrev:
Utdelning 35.7% av alla dagar. "Nästan varje dag"?
Jag skrev:
Alfredo Alfredo skrev:
Det ska tolkas som att de dagar som brevbäraren delar ut post får jag oftast minst ett brev.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Privat brev åtminstone
Ja det är för mig något annat än ett "riktigt brev". För mig är allt som ligger i ett kuvert adresserat till mig ett riktigt brev. Ett privat brev var väldigt länge sedan.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
H hhallen skrev:
Intressant uppfattning om vad som är "nästan varje dag". Hos mig, och såvitt jag har förstått, hos de flesta privata bostäder, delas post ut 5 vardagar av 10, d.v.s. 5 dagar av 14 dagar med lördagar och söndagar inräknade. Och dessa senare är väl också "dagar"?
Även om jag inte får post särskilt ofta så kan det faktiskt förekomma att det kommer post t.ex. fyra dagar i rad. Även om PostNord delar ut varannan dag så finns det andra postleverantörer som inte har samma utdelningsdagar.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag skrev:

Det ska tolkas som att de dagar som brevbäraren delar ut post får jag oftast minst ett brev.
Åhå. Ja, då förstår jag hur du menade... men det var knappast kristallklart uttryckt.

H hhallen skrev:
Åhå. Ja, då förstår jag hur du menade... men det var knappast kristallklart uttryckt.
Jag skulle nog ändå påstå att det var kristallklart uttryckt. Är det inte bättre att bara ödmjukt erkänna en tankevurpa än att anklaga den som skrev? 😄

• Gilla
Blazermannen och 7 till
  • Laddar…
Billa Svan.

B Bitterhetsakademin skrev:
Det bästas bokval, fem avkortade romaner i en samlingsvolym, verkar idag vara osäljbara. Faktum är att de till och med ratas av de flesta välgörenhetsbutiker då efterfrågan är så låg.
Företaget som gav ut dem verkade ha en oändlig reklambudget, min far tog emot en sådan bok som gratisprov och trots att han inte gjorde några beställningar fick han motta deras reklam i säkert trettio år.
Jag hittade några volymer på stadens återbrukstält och läste 3 av 5 med stort intresse. Kanske inte världslitteratur (som jag ändå är för dum för) men underhållande och lärorikt.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Ramones. Vem fan minnas Ramones.

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Jodå de fungerar ett tag och ett utmärkt sätt att få användning för gamla Mr Musicskivor men fåglarna är smarta och lär sig fort att det inte är någon fara.
Klart att det funkar om det är skivor med Håkan Hellström😱☠️

• Haha
Fotografen
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Ramones. Vem fan minnas Ramones.

[media]
Pah! Kult ju!!
Jag har dessutom spelat förband till Tommy Ramone sådeså.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Pah! Kult ju!!
Jag har dessutom spelat förband till Tommy Ramone sådeså.
Jag dyrkar marken du går på!😀

• Wow
ricebridge
  • Laddar…
Ett för sin tid modernt krigsfartyg, pansarskeppet Gustav V sjösatt 1917 och i flottans tjänst till 1947. Den hade 12 kolpannor och 2 Westinghouseturbiner på 22000 Hk.
Byggkostnaden var svindlande 15 miljoner, mycket pengar på den tiden.
1970 såldes hon för skrotning i Göteborg men två av kanonerna togs tillvara och monterades i Kalixlinjen.

• IMG_20260728_063318_MFNR~2.jpg
  • Älska
  • Gilla
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.