1 790 942 läst ·
16 324 svar
1791k läst
16,3k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Det är för övrigt 09/27:an på Malms flygplats i Helsingfors han kör på i klippet, något som tyvärr inte längre finns heller efter att staden i sin enfald bestämde sig att stänga landets aktivaste allmänflygplats 2021.Mikael_L skrev:
Japp, Arto, en riktig föregångare, som gjorde en massa saker, förutom att tolka bakom på träskor så körde han sittande baklänges, körde på bakhjulet "hur långt som helst", körde på bakhjulet tills baklyktan krossades, ritade svart på asfalten tills det var bara korden kvar, bromsade så hojen stod nästan rätt upp på framhjulet. osv osv.
Sånt som många kan idag, men Arto var nog den första
[media]10 minuter film, men det går att skippa de två första och sista minutrarna ...
"Är du aldrig rädd? "
"Jo, när jag ska köra hem så är jag rädd för polisen och vad de ska tycka om mitt bakdäck och baklyset!"
En riktig hårding ...
Jag såg han på Piteå dragway någon gång under 80-talet, han turnerade runt och visade upp sina konster på dragracing och andra motortävlingar och andra motorevent.
Ja det var häftigt, för det var ingen som gjorde i närheten av liknande saker, någon tuffing brände lite däck, mer var det inte på den tiden. Numera så åker ju massor av förare på vanliga vägar på bakhjulet eller bromsar så att bakhjulet lyfter.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 7 177 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 7 177 inlägg
Det var den jag var förvånad över och tänkte på när jag skrev, men det blev elektrisk eftersom den batteridrivna också är eldriven och båda typerna fanns. Imponerande!C cpalm skrev:
För 20 år sedan brukade en 20 år äldre träningskompis ha med sig en halvflaska Renat och en 33.a Fanta på klubbfesterna.Alfredo skrev:
Först en klunk Renat och sedan en liten klunk Fanta direkt efter….
Fantan var halv då spriten var slut.😂
Minns när jag körde bil till Högskolan, stannade till på macken för att köpa spolarvätska. På väg till kassan norpade jag åt mig en barkis att ha till frukost. Väl i kassakön insåg jag att det inte såg så bra ut med en spolarvätska i ena handen och barkis i den andra…. 😂possum77 skrev: