Mikael_L Mikael_L skrev:
Japp, Arto, en riktig föregångare, som gjorde en massa saker, förutom att tolka bakom på träskor så körde han sittande baklänges, körde på bakhjulet "hur långt som helst", körde på bakhjulet tills baklyktan krossades, ritade svart på asfalten tills det var bara korden kvar, bromsade så hojen stod nästan rätt upp på framhjulet. osv osv.
Sånt som många kan idag, men Arto var nog den första
[media]10 minuter film, men det går att skippa de två första och sista minutrarna ...

"Är du aldrig rädd? "
"Jo, när jag ska köra hem så är jag rädd för polisen och vad de ska tycka om mitt bakdäck och baklyset!"
En riktig hårding ... :)

Jag såg han på Piteå dragway någon gång under 80-talet, han turnerade runt och visade upp sina konster på dragracing och andra motortävlingar och andra motorevent.
Ja det var häftigt, för det var ingen som gjorde i närheten av liknande saker, någon tuffing brände lite däck, mer var det inte på den tiden. Numera så åker ju massor av förare på vanliga vägar på bakhjulet eller bromsar så att bakhjulet lyfter.
Det är för övrigt 09/27:an på Malms flygplats i Helsingfors han kör på i klippet, något som tyvärr inte längre finns heller efter att staden i sin enfald bestämde sig att stänga landets aktivaste allmänflygplats 2021.

Sönderlästa böcker. Fick denna av morsan.
-"Den är mycket rolig"! Jag har läst ut sidan 10 och nickat till tre gånger. Hittills!

Bok med sliten framsida liggandes på träbord, titeln "En gammal skandal" synlig, skriven av Josephine Tey.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MultiMan
C cpalm skrev:
Ännu mer spännande var ju den batteridrivna gräsklipparen 🙂

Förvånansvärt lite information om Norlett som går att finna idag, tydligen köptes de upp av Elux 1980 och lades under dramatiska omständigheter ner -84.

[länk]
[länk]
Det var den jag var förvånad över och tänkte på när jag skrev, men det blev elektrisk eftersom den batteridrivna också är eldriven och båda typerna fanns. Imponerande!

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Med eller utan ljummen Fanta dög bra för mig på den tiden... 😳😮😎
För 20 år sedan brukade en 20 år äldre träningskompis ha med sig en halvflaska Renat och en 33.a Fanta på klubbfesterna.

Först en klunk Renat och sedan en liten klunk Fanta direkt efter….

Fantan var halv då spriten var slut.😂

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Ja Fanta är inte gratis så det är dumt att slösa.

• Gilla
Manhunter och 2 till
  • Laddar…
Det var ungefär hans svar - ”man ska vara rädd om drickan”…🙂

• Gilla
  • Haha
Manhunter och 3 till
  • Laddar…
S Stefan.o skrev:
Det var ungefär hans svar - ”man ska vara rädd om drickan”…🙂
Känner vi varandra?

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Oklart.

Men bor du nära landets enda smältverk som tillverkar koppar så kanske.

Alfredo Alfredo skrev:
Känner vi varandra?
Great minds think alike, but fools seldom differ.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Great minds think alike .
😂

S Stefan.o skrev:
landets enda smältverk som tillverkar koppar så kanske.
Rönnskärsverken? Har faktiskt varit där på ”studiebesök” en gång men bor absolut inte nära numera.

Alfredo Alfredo skrev:
Rönnskärsverken? Har faktiskt varit där på ”studiebesök” en gång men bor absolut inte nära numera.
Jupp

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Inga dåliga priser i Marabous tävling från 1968.

• Reklamaffisch med en kvinnoansikte omgivet av Twist-godis, texten ”Bjud Twist-vinn vänner... och kanske en Ford Mustang!” samt bild på en röd bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
possum77 possum77 skrev:
Studentkåren gav ut en sådan där lista när jag pluggade. Vill minnas att det var spolarvätska på ohotad förstaplats följd av något billigt vin på tetra. Fan vet vad som smakar värst eg 🤷‍♂️
Minns när jag körde bil till Högskolan, stannade till på macken för att köpa spolarvätska. På väg till kassan norpade jag åt mig en barkis att ha till frukost. Väl i kassakön insåg jag att det inte såg så bra ut med en spolarvätska i ena handen och barkis i den andra…. 😂

• Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.