F fribygg skrev:
Vet kommunen om du har nån tank?
Jag har svårt att tro att kommunen bryr sig om en oljetank 'försvinner', skulle de ha den i ett register och av någon outgrundlig anledning bestämma sig för att göra en inventering av oljetankarna i kommunen så är det väl bara att säga att den är skrotad/såld eller vad man nu gjort av den. Ingenting man lär straffas för.
 
  • Gilla
Veronica.
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vet kommunen om du har nån tank?
Inte en aning, kanske inte.

Alltså jag har aldrig ägt nån fastighet innan jag köpte fritidshus för två år sedan så jag har absolut ingen aning om sånt här. Om man inte frågar så lär man sig inte tänker jag.

Och anledningen att jag frågar är att jag sett många firmor som gör sånt här skriva att dom utfärdar skrotningsintyg. Och jag kollade på tanken senast och det satt det en märkning på att senast kontrollerad eller senast besiktigad följt av ett datum.

Men jag har förstått nu att det bara är att ta väck den.

L lbgu skrev:
Jag har svårt att tro att kommunen bryr sig om en oljetank 'försvinner', skulle de ha den i ett register och av någon outgrundlig anledning bestämma sig för att göra en inventering av oljetankarna i kommunen så är det väl bara att säga att den är skrotad/såld eller vad man nu gjort av den. Ingenting man lär straffas för.
Även om jag har en del att göra med MF i mitt jobb och har sett hur dom jobbar :surprised: så har du säkert rätt. Och jag är inte rädd att bli påkommen eller straffad, det har jag redan blivit tillräckligt många gånger i andra sammanhang :giggle: Vill bara göra rätt!
 
Ja, plåten är tjockare än 1,6mm.
Min var 5mm i botten och 3 eller 4 i övrigt. Minns inte riktigt.
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
För klen, va?

[länk]
ja verkligen....nibbla tjockplåt kräver helt andra doningar.
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Den här kör jag med:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.