Tror jag har nog med bra att ha saker... :D
 
  • Gilla
cope och 1 till
  • Laddar…
Nyhetsskärm visar rubrik om man använder träbit sparad sedan 1982, humorkänsla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Gimp och 9 till
  • Laddar…
C
nino nino skrev:
Tror jag har nog med bra att ha saker... :D
Men du vet hur det är - om du skrotar dem kommer det inte dröja mer än en månad innan du behöver en bit stålplåt och inser att den kostar 8 000 kr hos stålhandlaren :rofl:

Skämt åsido, se åtminstone till att skänka de fina plåtarna till bättre behövande eller sälja stålet till en skrothandlare så du får en peng för det. Nu var förvisso skrotpriset för stål rekordlågt när jag kollade sist, men ett par kr per kg får du nog iallafall.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Men du vet hur det är - om du skrotar dem kommer det inte dröja mer än en månad innan du behöver en bit stålplåt och inser att den kostar 8 000 kr hos stålhandlaren :rofl:

Skämt åsido, se åtminstone till att skänka de fina plåtarna till bättre behövande eller sälja stålet till en skrothandlare så du får en peng för det. Nu var förvisso skrotpriset för stål rekordlågt när jag kollade sist, men ett par kr per kg får du nog iallafall.
Jag är helt övertygad om att jag kommer spara dom fast jag inte har plats :D
 
  • Haha
  • Gilla
HSP och 4 till
  • Laddar…
Funderade faktiskt på att skära av toppen och gräva ner den, så det blir som en smörjgrop, men jag får inte ut den utan att dela den i småbitar. Vette tusan hur dom fick in den...
 
C
Kom på en annan sak - om du sågar, håll god marginal till svetsfogarna. Satan vad tungsågat det var när man kom i eller i närheten av en svetsfog där stålet blivit lite härdat. Och smörj bladet så du inte bränner upp det när det hamnar lite i spänn.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Funderade faktiskt på att skära av toppen och gräva ner den, så det blir som en smörjgrop, men jag får inte ut den utan att dela den i småbitar. Vette tusan hur dom fick in den...
Byggd på plats.
 
  • Gilla
Minnie Mesola och 3 till
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Byggd på plats.
Ja det är väl ingen omöjlighet, gjorde man så förr?
 
nino nino skrev:
Ja det är väl ingen omöjlighet, gjorde man så förr?
Jo, speciellt där det var trångt.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Eller inställd och sen monterades innerväggar och dörrar etc.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ja det är väl ingen omöjlighet, gjorde man så förr?
Så var det gjort här iaf, 2m³ tank, omöjligt att den var på plats i källaren innan huset var klart då det är byggt -40 och tanken kom dit -75, nätt å jämt en liten oljepanna gick att baxa dit.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
dunka på sidan så får du ett hum om hur mycket olja det är i. Du kanske tom. bara kan ringa en som plockar ner den gratis om det är tillräckligt med olja i
 
Tokslut Tokslut skrev:
dunka på sidan så får du ett hum om hur mycket olja det är i. Du kanske tom. bara kan ringa en som plockar ner den gratis om det är tillräckligt med olja i
Svårt när ens referensram är begränsad
 
Minnie Mesola
nimhed nimhed skrev:
Svårt när ens referensram är begränsad
Sätt en kofot under och tryck lite, så märker du om den väger flera ton eller hundra kilo

Minnie
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det bör påpekas att det som är i botten kan vara allt annat än pumpbar olja.........Ibland är det en hel del slam där. Sen är det inga svårigheter att få fyr på det heller. Släpade ut min som tur var först och skar ner på gården. men vid nå hörn då jag tog rondellen och matade på så tog det fyr och det brann med besked.
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.