11 010 läst ·
65 svar
11k läst
65 svar
Såga ner en oljetank
Men du vet hur det är - om du skrotar dem kommer det inte dröja mer än en månad innan du behöver en bit stålplåt och inser att den kostar 8 000 kr hos stålhandlarennino skrev:
Skämt åsido, se åtminstone till att skänka de fina plåtarna till bättre behövande eller sälja stålet till en skrothandlare så du får en peng för det. Nu var förvisso skrotpriset för stål rekordlågt när jag kollade sist, men ett par kr per kg får du nog iallafall.
Jag är helt övertygad om att jag kommer spara dom fast jag inte har platsC cpalm skrev:Men du vet hur det är - om du skrotar dem kommer det inte dröja mer än en månad innan du behöver en bit stålplåt och inser att den kostar 8 000 kr hos stålhandlaren
Skämt åsido, se åtminstone till att skänka de fina plåtarna till bättre behövande eller sälja stålet till en skrothandlare så du får en peng för det. Nu var förvisso skrotpriset för stål rekordlågt när jag kollade sist, men ett par kr per kg får du nog iallafall.
Kom på en annan sak - om du sågar, håll god marginal till svetsfogarna. Satan vad tungsågat det var när man kom i eller i närheten av en svetsfog där stålet blivit lite härdat. Och smörj bladet så du inte bränner upp det när det hamnar lite i spänn.
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Det bör påpekas att det som är i botten kan vara allt annat än pumpbar olja.........Ibland är det en hel del slam där. Sen är det inga svårigheter att få fyr på det heller. Släpade ut min som tur var först och skar ner på gården. men vid nå hörn då jag tog rondellen och matade på så tog det fyr och det brann med besked.

