Semiproffset Semiproffset skrev:
Jag fräser ju förstås ur fogarna med motsvarande först. Jag vet inte om du med flit vill missförstå?
Fräsa ur fogarna och foga, det hinner du nog inte på en sommar, utan flera sommrar. Det är säkert flera kilometer fog som då ska fräsas och fyllas. Ett evighetsjobb blir det för dig, inte för vara tyken, men tänk om lite.

O Olf Oggler skrev:
Det måste ju finnas en miljard mexifasader i sverige där ägarna söker lämplig åtgärd. Antingen på grund av fasadens skick, eller bara på grund av dålig smak.

Jag tycker det är lite märkligt att det inte finns någon metod 1A för det här. Näst efter faluröd panel måste ju mexi nästan vara det vanligaste fasadmaterialet i sverige.

Staten borde ju tillsätta en utredning och ta fram ett åtgärdsprogram.
😂😅

J jonaserik skrev:
Fräsa ur fogarna och foga, det hinner du nog inte på en sommar, utan flera sommrar. Det är säkert flera kilometer fog som då ska fräsas och fyllas. Ett evighetsjobb blir det för dig, inte för vara tyken, men tänk om lite.
Vi får se. Jag har en enplansvilla på 108m2 med stora fönsterpartier och 6st bröder… 😅😊

Semiproffset Semiproffset skrev:
Vi får se. Jag har en enplansvilla på 108m2 med stora fönsterpartier och 6st bröder… 😅😊
OK Upp till dig att med eller utan hjälp, fräsa fogar och fylla. Lätt att räkna, om det blir kilometer eller meter. Säger bara lycka till.

J
J jonaserik skrev:
OK Upp till dig att med eller utan hjälp, fräsa fogar och fylla. Lätt att räkna, om det blir kilometer eller meter. Säger bara lycka till.
Ett vant proffs fräser ca 8m2 per dag så det är inte så mycket😉

N
Mycket trams här om m2.
Vad är svaret till TS?

mitt har varit if it aint broken dont fix it.

har man tid foga om välfungerande tegelväggar måste man ha oceaner av tid över i sitt liv:)

• Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.