Putsa med puts med pigment iblandat är vad som är gjort på bilden, vilket är det absolut bästa sättet att färga mexitegel för då fortsätter ytan vara "underhållsfri". Men det absolut bästa är att låta teglet vara.
Tack Mattias. Det bästa är att låta det vara. Men tycker verkligen inte om hur det ser ut nu. ”Fulaste” huset på gatan…Mattias Andreasson skrev:
Spelar det något roll vilken puts det är? Så finkornig som möjligt eller?
Vill ni modernisera så skulle jag föreslå att ni behåller teglet som det är och bryter av med andra material för att få en annan look på huset, tex cederträ eller lärk. Mexitegelhusen har sin stil, precis som andra typiska stilar från andra tidsepoker och det blir ofta ganska misslyckat att försöka förändra.
Åtgärden ni tänker är inte reversibel, så tänk igenom beslutet noga.
Smaken är som baken och personligen är slammat eller målade mexitegel ett big no-no. ”Naturligt” mexitegel må inte vara världens vackraste, men målat är nog bland det fulaste jag känner till, därefter kommer skurat/slammat.
Åtgärden ni tänker är inte reversibel, så tänk igenom beslutet noga.
Smaken är som baken och personligen är slammat eller målade mexitegel ett big no-no. ”Naturligt” mexitegel må inte vara världens vackraste, men målat är nog bland det fulaste jag känner till, därefter kommer skurat/slammat.
Klicka här för att svara
