Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
V växelventil skrev:
Men det blev ju ett gnäll på att jag länkade Markus inlägg så efter det har jag tagit bloomberg.
Ja, du kan ju länka till en Ding ding värld också, men då blir trovärdigheten bara lite sämre än Marcus Oscarsson.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Duger denna länk eller hur många ska du ha för att fatta att indien kommer köpa mindre vapen från rysland och mer från väst.
Varför komma med sån skit?
Ingen har ifrågasatt det. Du verkar missa hela poängen.
Indien har köpt mindre vapen från Ryssland sen 2009 som Bloomberg skriver. Minskningen har varit successivt i en 15års period. Det är Marcus som skrev att Indien tvärvänder som är fel.

Varför gödslar du med ovidkommande länkar öht?
Du verkar desperat.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Är det inte dags att du erkänner att Marcus(som jag använt 1 gång) inte är så fel ute.
Ja, du har länkat en gång men försvarat 10ggr.

Nej. En 15 årig stadig trend som ev. ökar lite i styrka kan aldrig bli en tvärvändning, hur mycket du en försöker.

60% ( Marcus) kan heller aldrig bli 36% (Bloomberg/facts)

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ja, du kan ju länka till en Ding ding värld också, men då blir trovärdigheten bara lite sämre än Marcus Oscarsson.
Men jösses vad är det för fel på länken denna gång?

V växelventil skrev:
Det gödslar med onödiga länkar när det räcker med att jmf Marcus (referatet) med Bloomberg (originalet)

Z Zodde skrev:
Ja, du har länkat en gång men försvarat 10ggr.

Nej. En 15 årig stadig trend som ev. ökar lite i styrka kan aldrig bli en tvärvändning, hur mycket du en försöker.

60% ( Marcus) kan heller aldrig bli 36% (Bloomberg/facts)
Men budskapet köper du då eller?Du är lite trögare än vanligt tycker jag.när ska du förstå att artikeln skrevs i december.

Z Zodde skrev:
Det gödslar med onödiga länkar när det räcker med att jmf Marcus (referatet) med Bloomberg (originalet)
Dom andra duger ju inte skriver du.

V växelventil skrev:
Men budskapet köper du då eller?Du är lite trögare än vanligt tycker jag.när ska du förstå att artikeln skrevs i december.
Nu förstår jag varför du har så svårt för att fatta. Du läser slarvigt å missuppfattar.
Läs mitt inlägg #491 så har du svaret på vad du efterlyste.

Fairlane
V växelventil skrev:
Länken i sig är säkert korrekt. Jag klickar dock inte på den så det är bara ett antagande.
Jag vill inte finansiera Marcus Oscarsson som med click-bait framför fakta förvrängt.

V växelventil skrev:
Dom andra duger ju inte skriver du.
Alla andra länkar är irrelevanta när man ska jmf Marcus å Bloomberg.

Fairlane Fairlane skrev:
Det kanske han har, men ser du inget problem i att han under flera månader skrutit över den, men konsekvent vägrat att visa vilken planen är?

Är det inte lite kejsarens nya kläder?

Eller är det viktiga att man har en plan, inte om planen fungerar?
Jo men nu har han säkert en plan men inte att han får slut på kriget inom 24 timmar när han tillträtt som han sagt flera gånger.

DN har en intervju och han går nu även hårt ut mot NATO.

Trump om Nato och Europa: ”Det är en skam”
https://www.dn.se/varlden/trump-om-nato-och-europa-det-ar-en-skam/

Han börjar få upp farten....

Z Zodde skrev:
Vem är 5e eller 6e hand?

Du hamnar nog mycket längre bak än så.

MEN
BH är källan för diskussioner.

Källan för en nyhetsartikel är den som skrivit den.
Inte de som refererar till artikeln

Själv har jag aldrig försökt diskutera med en artikel men du verkar vara en man som har den erfarenheten…🤣
Var kanske lite otydlig.
Jag syftade på din iver att hellre "diskutera" Ryssland Ukrainakriget med andra, med lika begränsade kunskaper i ämnet som dina, än att lyssna på källan och av den åtminstone försöka bilda dig en uppfattför grundat på någon sorts "fakta" istället för på helt lösa hypoteser.

Ny chans här att få förklarat den Ryska officiella inställningen till krigets uppkomst och möjliga slut.
Man får se det på samma sätt som när Zilenski rapporterar dödsoffer på båda sidor.

https://rumble.com/v5wf4ue-exclusiv...sergey-lavrov-describes-the-war-with-the.html

• Haha
Krille4
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men nu har han säkert en plan men inte att han får slut på kriget inom 24 timmar när han tillträtt som han sagt flera gånger.

DN har en intervju och han går nu även hårt ut mot NATO.

Trump om Nato och Europa: ”Det är en skam”
[länk]

Han börjar få upp farten....
Han körde samma Tugg 2016-20. Men alla insatta vet att det är milsvid skillnad på vad Trump säger å vad han faktiskt gör.

• Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Alla andra länkar är irrelevanta när man ska jmf Marcus å Bloomberg.
Ja det svider när sanningen kommer fram😉

Intet Intet skrev:
Jag syftade på din iver att hellre "diskutera" Ryssland Ukrainakriget med andra, med lika begränsade kunskaper i ämnet som dina, än att lyssna på källan och av den åtminstone försöka bilda dig en uppfattför grundat på någon sorts "fakta" istället för på helt lösa hypoteser.
Du har dålig verklighetsuppfattning. Jag har absolut ingen iver att diskutera nåt krig.

Vem är källan?
De som skulle de-nazifisera Ukraina?
Du fick en fråga om det igår som du taktiskt undvek.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.