Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Intet Intet skrev:
Läste en bok om ämnet. Det var dock ett bra tag sedan. Dvs. Då Ukraina betraktades som ett korrupt, ganska okänt land många inte kunde peka ut på kartan.
I den beskrevs Stepan Bandera som en högernationalistisk fullblodsNazist som från och till samarbetade med sin ideologiska förebild, Nazityskland.
Han ledde även en radikal fraktion av ukrainska nationalister.

Detta hittade jag vid en snabb googling.

[länk]

[länk]
Visst läste jag att du skrev Bandera men trodde det var ett skämt att nån som dog på 50-tallet skulle vara en av huvudorsakerna till att Ukraina skulle de-nazifieras

Vilka starka nazi-tendenser har funnits i Ukraina innan invasionen? Måste ha missat dessa…
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Har du öht läst den?
Du har gödslat med länkar men aldrig till originalet.
Jo jag har läst HELA artikeln men det kan inte du ha gjort.
 
K
Intet Intet skrev:
Läste en bok om ämnet. Det var dock ett bra tag sedan. Dvs. Då Ukraina betraktades som ett korrupt, ganska okänt land många inte kunde peka ut på kartan.
I den beskrevs Stepan Bandera som en högernationalistisk fullblodsNazist som från och till samarbetade med sin ideologiska förebild, Nazityskland.
Han ledde även en radikal fraktion av ukrainska nationalister.

Detta hittade jag vid en snabb googling.

[länk]

[länk]
"Ett bra tag sedan" - ja personen dog 1959 och organisationen upplöstes 1945. Hur känner du att det är i närheten av att vara relevant nu?

/Krille
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Jo jag har läst HELA artikeln men det kan inte du ha gjort.
Om du nu verkligen läst den så ser du att du haft fel hela tiden.

Men jag tvivlar… för nån timme sen citerade du en Ukrainsk nyhetsbyrå å hävdade det var Bloomberg du citerade. Skärmbild av ett diskussionsforum där användare diskuterar citat från Bloomberg och en ukrainsk nyhetsbyrå angående Indien och vapen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Liliana är reporter på en Ukrainsk nyhetsbyrå och likt Marcus, så har hon skrivit ett referat av Bloombergs artikel🤣
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Om du nu verkligen läst den så ser du att du haft fel hela tiden.

Men jag tvivlar… för nån timme sen citerade du en Ukrainsk nyhetsbyrå å hävdade det var Bloomberg du citerade. [bild]
Och då ser du hur fel du har vart citatet är tagit ifrån.Varför ljuger du.
 
V växelventil skrev:
Och då ser du hur fel du har vart citatet är tagit ifrån.Varför ljuger du.
Exakt VAD var fel?

Jag har t.o.m. länkat till originalartikeln vilket du inte lyckats med.

Jag har också beskrivit vilka andra ord Bloomberg använde i ingressen jmf med de länkarna du gödslar med


Varför i hela friden påstod du att Liliana Oleniak var skribent på Blomberg när hon jobbar på en ukrainsk nyhetsbyrå? Svara på det!!
 
K Krille4 skrev:
"Ett bra tag sedan" - ja personen dog 1959 och organisationen upplöstes 1945. Hur känner du att det är i närheten av att vara relevant nu?

/Krille
För att det florerar massor av bilder på ukrainska soldater med Nazisymboler.
Samt att det i boken jag läste beskrevs att den andan fortfarande är stark i Ukraina.

Alltihop kan givetvis vara påhittat/manipulerat eller förstärkt. Vad vet jag. Men att tvärs påstå motsatsen är lika fel det.

Ett exempel.

https://ottawacitizen.com/news/nati...nazis-feared-exposure-by-news-media-documents

Själv bryr jag mig inte om vilket. Skulle hela ukraina bestå av Helga och herr Flickkopior, är det upp till dom och ingen anledning till en invasion.
 
Redigerat:
Intet Intet skrev:
För att det florerar massor av bilder på ukrainska soldater med Nazisymboler.
Samt att det i boken jag läste beskrevs att den andan fortfarande är stark i Ukraina.

Alltihop kan givetvis vara påhittat/manipulerat eller förstärkt. Vad vet jag. Men att tvärs påstå motsatsen är lika fel det.

Ett exempel.

[länk]

Själv bryr jag mig inte om vilket. Skulle hela ukraina bestå av Helga och herr Flickkopior, är det upp till dom och ingen anledning till en invasion.
Jag har försökt få fram bafakta bakom det där och funnit att alla som verkligen har visats långa tider i Ukraina talar om en liten grupp högljudda nazister utan stöd från övriga befolkningen. Ungefär som i Sverige eller Finland.

Däremot älskar rysspropagandan att utmåla ukrainare som nazister. Och du försöker lägga bränsle på elden så gott du kan.
 
  • Gilla
tveksamt och 5 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jag har försökt få fram bafakta bakom det där och funnit att alla som verkligen har visats långa tider i Ukraina talar om en liten grupp högljudda nazister utan stöd från övriga befolkningen. Ungefär som i Sverige eller Finland.

Däremot älskar rysspropagandan att utmåla ukrainare som nazister. Och du försöker lägga bränsle på elden så gott du kan.
Har du helt tappat läsförmågan (och fattningen)? 😃
 
P
J jahallåja skrev:
Själv anser jag främst att det beror på rumstidens krökning […]
Det är förmodligen inte mycket alls som inte beror på rumtidens krökning, så din hypotes är nog rätt bra.
 
  • Haha
jahallåja
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Men flygstridskrafter har väl visat sig vara historia i kriget, ingen av parterna förefaller använda flyget och även om ryssarnas luftvärn skulle vara sämre så är det ingen större sak att skjuta ner ett stridsflygplan.
Nej, ryssarna har använt flyg rätt mycket för att skjuta kryssningsrobotar mot ukrainska civila, och för att fälla FAB-500 mot ukrainska trupper.
P paralun skrev:
Sedan JAS Gripen är då ett helt system för att fungera, strdsledning samt flygplan och det har väl även Ukraina insett.
Ja, vi skulle förstås behöva förse Ukraina med ett helt system. Ukraina är inte den som har stoppat leveranser av JAS 39 till Ukraina.
 
  • Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Blodigt ör det och snart ör nog gränsen nådd för vad man klarar av med mänskligt lidande.
Gränsen för vad vem klarar av?
Vad bli konsekvensen av att den inte klara av det?
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Jo men man förefaller att akta sig noga med att stridsflygplan flyger in i fiendezon på båda sidor.
Ukraina har inte fått använda amerikanska vapen (varav F-16 är ett) på/över ryskt territorium.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Jo men kort har ju Ryssland en massa äldre skrothögar till flygplan och nyare använder man nog inte.
Vilka är de äldre skrothögarna?
Vilka nyare flygplan använder man nog inte?
 
P
MultiMan MultiMan skrev:
En annan där det ena A-50 skjuts ner över vatten nattetid där de trodde de var säkra, men Ukraina flyttat fram ett Patriotsystem.
Var det inte ett S-200-system?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.