25 647 läst ·
911 svar
26k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Visst läste jag att du skrev Bandera men trodde det var ett skämt att nån som dog på 50-tallet skulle vara en av huvudorsakerna till att Ukraina skulle de-nazifierasIntet skrev:
Läste en bok om ämnet. Det var dock ett bra tag sedan. Dvs. Då Ukraina betraktades som ett korrupt, ganska okänt land många inte kunde peka ut på kartan.
I den beskrevs Stepan Bandera som en högernationalistisk fullblodsNazist som från och till samarbetade med sin ideologiska förebild, Nazityskland.
Han ledde även en radikal fraktion av ukrainska nationalister.
Detta hittade jag vid en snabb googling.
[länk]
[länk]
Vilka starka nazi-tendenser har funnits i Ukraina innan invasionen? Måste ha missat dessa…
"Ett bra tag sedan" - ja personen dog 1959 och organisationen upplöstes 1945. Hur känner du att det är i närheten av att vara relevant nu?Intet skrev:
Läste en bok om ämnet. Det var dock ett bra tag sedan. Dvs. Då Ukraina betraktades som ett korrupt, ganska okänt land många inte kunde peka ut på kartan.
I den beskrevs Stepan Bandera som en högernationalistisk fullblodsNazist som från och till samarbetade med sin ideologiska förebild, Nazityskland.
Han ledde även en radikal fraktion av ukrainska nationalister.
Detta hittade jag vid en snabb googling.
[länk]
[länk]
/Krille
Om du nu verkligen läst den så ser du att du haft fel hela tiden.V växelventil skrev:
Men jag tvivlar… för nån timme sen citerade du en Ukrainsk nyhetsbyrå å hävdade det var Bloomberg du citerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liliana är reporter på en Ukrainsk nyhetsbyrå och likt Marcus, så har hon skrivit ett referat av Bloombergs artikel🤣
Exakt VAD var fel?V växelventil skrev:
Jag har t.o.m. länkat till originalartikeln vilket du inte lyckats med.
Jag har också beskrivit vilka andra ord Bloomberg använde i ingressen jmf med de länkarna du gödslar med
Varför i hela friden påstod du att Liliana Oleniak var skribent på Blomberg när hon jobbar på en ukrainsk nyhetsbyrå? Svara på det!!
För att det florerar massor av bilder på ukrainska soldater med Nazisymboler.K Krille4 skrev:
Samt att det i boken jag läste beskrevs att den andan fortfarande är stark i Ukraina.
Alltihop kan givetvis vara påhittat/manipulerat eller förstärkt. Vad vet jag. Men att tvärs påstå motsatsen är lika fel det.
Ett exempel.
https://ottawacitizen.com/news/nati...nazis-feared-exposure-by-news-media-documents
Själv bryr jag mig inte om vilket. Skulle hela ukraina bestå av Helga och herr Flickkopior, är det upp till dom och ingen anledning till en invasion.
Redigerat:
Jag har försökt få fram bafakta bakom det där och funnit att alla som verkligen har visats långa tider i Ukraina talar om en liten grupp högljudda nazister utan stöd från övriga befolkningen. Ungefär som i Sverige eller Finland.Intet skrev:
För att det florerar massor av bilder på ukrainska soldater med Nazisymboler.
Samt att det i boken jag läste beskrevs att den andan fortfarande är stark i Ukraina.
Alltihop kan givetvis vara påhittat/manipulerat eller förstärkt. Vad vet jag. Men att tvärs påstå motsatsen är lika fel det.
Ett exempel.
[länk]
Själv bryr jag mig inte om vilket. Skulle hela ukraina bestå av Helga och herr Flickkopior, är det upp till dom och ingen anledning till en invasion.
Däremot älskar rysspropagandan att utmåla ukrainare som nazister. Och du försöker lägga bränsle på elden så gott du kan.
Har du helt tappat läsförmågan (och fattningen)? 😃H heimlaga skrev:Jag har försökt få fram bafakta bakom det där och funnit att alla som verkligen har visats långa tider i Ukraina talar om en liten grupp högljudda nazister utan stöd från övriga befolkningen. Ungefär som i Sverige eller Finland.
Däremot älskar rysspropagandan att utmåla ukrainare som nazister. Och du försöker lägga bränsle på elden så gott du kan.
Nej, ryssarna har använt flyg rätt mycket för att skjuta kryssningsrobotar mot ukrainska civila, och för att fälla FAB-500 mot ukrainska trupper.P paralun skrev:
Ja, vi skulle förstås behöva förse Ukraina med ett helt system. Ukraina är inte den som har stoppat leveranser av JAS 39 till Ukraina.P paralun skrev:
