Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane Fairlane skrev:
Skillnaden är ungefär som att Bloomberg skriver att föraren saktade in genom att släppa gasen och Marcus skriver att föraren tvärnitade.
Fast nu skriver Bloomberg att dom överger till fördel för amerikanska vapen.

V växelventil skrev:
Nej och förstår inte varför du skriver om marcus för jag översatte från bloomberg och vad är skillnaden mellan Marcus skriver tvärvänder när bloomberg skriver öveger.Vad är skillnaden?Jag tolkar det som bägge menar att dom inte kommer handla mera vapen från ryssland.
Bloomberg beskriver en 15 årig trend.
Marcus skriver inget om att det minskat i 15 år utan han använder ordet tvärvänder, vilket är direkta motsatsen till en lång trend.
Tvärvänder = TrendBROTT.

Dessutom skriver Marcus 60% när korrekt siffra är lite drygt hälften.

Kan du inte bara acceptera att Marcus slirar på sanningen för att det ska låta bättre å fresta till clicks. Det är inte första gången så använd du Bloomberg som källa istf Marcus så blir allt bra👍

• Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Fast nu skriver Bloomberg att dom överger till fördel för amerikanska vapen.
Vad skriver Bloomberg exakt?

Z Zodde skrev:
Vad skriver Bloomberg exakt?
India abandoning Russian weapons in favor of latest US developments - Bloomberg
Story by Liliana Oleniak • 5d
Vilken källa vill du ha?Marcus eller Bloomberg?Bestämm dig.

V växelventil skrev:
India abandoning Russian weapons in favor of latest US developments - Bloomberg
Story by Liliana Oleniak • 5d
Konstigt. Jag ser inte att Bloomberg skriver det?

Kan du länka?

Liliana Oleniak verkar vara på en ukrainsk nyhetsbyrå RBC som ÅTERGER vad Bloomberg skrivit.

Det är DU som försvarar Marcus in absurdum, vi andra rekar du glömmer honom

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Konstigt. Jag ser inte att Bloomberg skriver det?

Kan du länka?

Liliana Oleniak verkar vara på en ukrainsk nyhetsbyrå RBC som ÅTERGER vad Bloomberg skrivit.

Det är DU som försvarar Marcus in absurdum, vi andra rekar du glömmer honom
Vad menar du?Har bara länkat första inlägget från Markus sedan kritiserade du det så allt efter det är från Bloomberg är du inte med.

Fairlane
V växelventil skrev:
Vad menar du?Har bara länkat första inlägget från Markus sedan kritiserade du det så allt efter det är från Bloomberg är du inte med.
Det Zodde försöker förklara är att Bloomberg skriver en artikel, originalet. Marcus för sen som han oftast gör, skriver ett referat av artikeln, ett referat som allt som oftast skrivs om så att det inte stämmer med verkligheten, men blir ett bra click-bait.

Redigerat:
  • Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
I det du länkade angav Marcus Bloomberg som källa men det han skrev stämmer inte överens med Bloombergs artikel. Hur svårt ska det vara att fatta.

Blomberg skrev ALDRIG överger vilket du försöker lura oss att tro.

De skrev PIVOTS FROM vilket betyder svänger från (Ryssland till västern)

Gå till originalet.

https://www.bloomberg.com/news/arti...r-cutting-edge-weapons?embedded-checkout=true

Du hänvisar sen till en ukrainsk nyhetsbyrå å försöker lura oss att det är Bloomberg original när det är en nyhetsbyrå som refererer till Bloomberg (Dock mycket bättre å sanningsenligare än Marcus)

Varför försvarar du Marcus in absurdum???

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det Bodde försöker förklara är att Bloomberg skriver en artikel, originalet. Marcus för sen som han oftast gör, skriver ett referat av artikeln, ett referat som allt som oftast skrivs om så att det inte stämmer med verkligheten, men blir ett bra click-bait.
Men det blev ju ett gnäll på att jag länkade Markus inlägg så efter det har jag tagit bloomberg.

V växelventil skrev:
Men det blev ju ett gnäll på att jag länkade Markus inlägg så efter det har jag tagit bloomberg.
DU har inte ”tagit Blomberg”. Du kopierade en ukrainsk nyhetsbyrås referat.

Din copy innehöll ”Story by Liliana Oleniak ”
Hon jobbar på en ukrainsk nyhetsbyrå RBC å likt Marcus gjort ett referat på Bloombergs artikel

Men du har hela tiden försvarat Marcus å sagt de menar ungefär detsamma, det är här du går bort dig.

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
DU har inte ”tagit Blomberg”. Du kopierade en ukrainsk nyhetsbyrås referat.

Men du har hela tiden försvarat Marcus å sagt de menar ungefär detsamma, det är här du går bort dig.
Va när har jag försvarat Markus menar du:Du måste bestämma dig om det ska vara blommberg eller Marcus

V växelventil skrev:
Va när har jag försvarat Markus menar du:Du måste bestämma dig om det ska vara blommberg eller Marcus
V växelventil skrev:
Du tror inte att det ä r detta marcus syftar på
[länk]
Första försvaret av Marcus när du trodde han hade refererat en annan nyhetsbyrå (MSN) som i sin tur refererat Blomberg
V växelventil skrev:
Jämför du marcus artikel mot blomberg vad är det som skiljer?
Försvar igen. Marcus har helt andra sakuppgifter än Bloomberg

Sen har du en ovilja att se skillnad mellan trend (bloomberg) å trendbrott (Marcus)

Jag tror öht inte du läst något som helst från Blomberg …
Du har läst andra nyhetsbyråers referat av Blomberg artikeln och TROTT du läst originalet

Hade du bara sagt ”tack för tipset” när flera av oss dissade Marcus hade vi sluppit dra det i långbänk men du gick i försvarsställning direkt tyvärr…

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Europa valde en 3e väg och med USAs hjälp är vi fortfarande fria.
Du "glömde" de som gjorde hästjobbet och kom först till berlin. 😉

Zodde, Zodde, vi valde inte 😅. Jo, det klart, De europeiska Österrike, Ungern, Rumänien, Bulgarien och Italien valde (i varierande grad) att stå på Tysklands sida. Resten valde att bli ockuperade.

Z Zodde skrev:
GENERELLT i livet gäller. Vill man ha reda på nåt går man till KÄLLAN. ( eller en betrodd nyhetsförmedlare)

ALDRIG där Utsprungskällan refererats till i andra tredje eller fjärde hand. Its as simple as that.
Så. Det är därför du livligt "diskuterar" här med femte eller sjättehand istället för att gå till källan.
Leva som man lär, är inte Zoddes melodi.🥱. Vilken överraskning.

Z Zodde skrev:
Första försvaret av Marcus när du trodde han hade refererat en annan nyhetsbyrå (MSN) som i sin tur refererat Blomberg

Försvar igen. Marcus har helt andra sakuppgifter än Bloomberg

Sen har du en ovilja att se skillnad mellan trend (bloomberg) å trendbrott (Marcus)
Duger dnna länk eller är det fel på den med?Hur mycket bevis ska du ha för att fatta att indie kommer köpa mindre rysska vapen

Jag tror öht inte du läst något som helst från Blomberg …
Du har läst andra nyhetsbyråers referat av Blomberg artikeln och TROTT du läst originalet

Hade du bara sagt ”tack för tipset” när flera av oss dissade Marcus hade vi sluppit dra det i långbänk men du gick i försvarsställning direkt tyvärr…
Duger denna länk eller hur många ska du ha för att fatta att indien kommer köpa mindre vapen från rysland och mer från väst.
https://united24media.com/latest-news/india-shifts-from-russian-weapons-to-us-defense-suppliers-4209
Är det inte dags att du erkänner att Marcus(som jag använt 1 gång) inte är så fel ute.

Intet Intet skrev:
Så. Det är därför du livligt "diskuterar" här med femte eller sjättehand istället för att gå till källan.
Vem är 5e eller 6e hand?

Du hamnar nog mycket längre bak än så.

MEN
BH är källan för diskussioner.

Källan för en nyhetsartikel är den som skrivit den.
Inte de som refererar till artikeln

Själv har jag aldrig försökt diskutera med en artikel men du verkar vara en man som har den erfarenheten…🤣

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.