Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Z Zodde skrev:
Han körde samma Tugg 2016-20. Men alla insatta vet att det är milsvid skillnad på vad Trump säger å vad han faktiskt gör.
Jo han har tuggat om mycket men det här är nog inte "tugg".

Sen följer han upp idag med att hoppa på NATO.

Fortsättning följer...

Fairlane
P paralun skrev:
Jo men nu har han säkert en plan men inte att han får slut på kriget inom 24 timmar när han tillträtt som han sagt flera gånger.

DN har en intervju och han går nu även hårt ut mot NATO.

Trump om Nato och Europa: ”Det är en skam”
[länk]

Han börjar få upp farten....
Ja det viktiga är ju att han har en plan...

Personligen ger jag inte så mycket för planer som inte kan förverkligas eller har någon verklighetsförankring. Jag har förstått att du tycker det är rätt oväsentligt om planen håller, så länge man har en plan.

I VGR hade säkert en plan bör man köpte Millenium, så det är ju bra?!

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Ja det svider när sanningen kommer fram😉
”Sanningen” som diskuteras är vad som står i Bloombergs artikel som Marcus lögnaktigt claimar han refererar till när han själv hittar på clickbaits-vinklar, varför ser du inte det?

Du har fortfarande inte läst Bloomberg artikeln eller tror du ukrainska nyhetsbyrån du refererar till var originalet?

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
De som skulle de-nazifisera Ukraina?
Du fick en fråga om det igår som du taktiskt undvek.
Jag svarade, men med din bristande allmänbildning (?) missade du det.

Intet Intet skrev:
Jag svarade, men med din bristande allmänbildning (?) missade du det.
Kan du länka till svaret?

Letade igen men fann det inte.

Fairlane Fairlane skrev:
Ja det viktiga är ju att han har en plan...

Personligen ger jag inte så mycket för planer som inte kan förverkligas eller har någon verklighetsförankring. Jag har förstått att du tycker det är rätt oväsentligt om planen håller, så länge man har en plan.

I VGR hade säkert en plan bör man köpte Millenium, så det är ju bra?!
Jo men jag tror planen innehåller att de två stormakterna i världen tvingar parterna till förhandlingsbordet.

Sen har det ju varit många fredsförhandlingar historiskt i världen och vi har ju facit på hur man skapar fred.

Hög tid att få slut på det här blodbadet!

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
”Sanningen” som diskuteras är vad som står i Bloombergs artikel som Marcus lögnaktigt claimar han refererar till när han själv hittar på clickbaits-vinklar, varför ser du inte det?

Du har fortfarande inte läst Bloomberg artikeln eller tror du ukrainska nyhetsbyrån du refererar till var originalet?
Märkligt att alla 3 artiklar skriver om att indien kommer köpa mindre vapen från Ryssland och kommer drabba rysslands ekonomi negativt men vissa vill inte förstå det.Artiklarna är fortfarande från 2024-12
Har du verkligen läst hela Bloomberg artikel?

• Wow
RoAd
  • Laddar…
Fairlane
P paralun skrev:
Jo men jag tror planen innehåller att de två stormakterna i världen tvingar parterna till förhandlingsbordet.
Ja och det baserar du på vad? Hans fantastiska förmåga att tala sanning och ha koll på sin omvärld?

Han har ju redan backat på att han ska klara det på 24 timmar. Nu säger han istället att han jobbar för att få slut på kriget, "Om jag kan".
P paralun skrev:
Sen har det ju varit många fredsförhandlingar historiskt i världen och vi har ju facit på hur man skapar fred.
Ja och många misslyckade fredsförhandlingar också.
P paralun skrev:
Hög tid att få slut på det här blodbadet!
Ja gärna det. Där säger jag inte emot dig.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Märkligt att alla 3 artiklar skriver om att indien kommer köpa mindre vapen från Ryssland och kommer drabba rysslands ekonomi negativt
Är du faktaresistent. ??
Vem har förnekat det du skrev. ?
Om du öht inte förstår frågeställningen lägger vi ned. Samtidigt kan jag iofs förstå att du är precis den typ av människor Marcus vänder sig till med sina nyheter. Fortsätt du å läsa Marcus så ber jag om ursäkt för att jag försökte omvända dig, sorry…

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Är du faktaresistent. ??
Vem har förnekat det du skrev. ?
Om du öht inte förstår frågeställningen lägger vi ned. Samtidigt kan jag iofs förstå att du är precis den typ av människor Marcus vänder sig till med sina nyheter. Fortsätt du å läsa Marcus så ber jag om ursäkt för att jag försökte omvända dig, sorry…
Läste du hela Bloomberg artikel?

V växelventil skrev:
Läste du hela Bloomberg artikel?
Har du öht läst den?
Du har gödslat med länkar men aldrig till originalet.

Fairlane Fairlane skrev:
Ja och det baserar du på vad? Hans fantastiska förmåga att tala sanning och ha koll på sin omvärld?

Han har ju redan backat på att han ska klara det på 24 timmar. Nu säger han istället att han jobbar för att få slut på kriget, "Om jag kan".

Ja och många misslyckade fredsförhandlingar också.

Ja gärna det. Där säger jag inte emot dig.
Jo övertydligt så sätter ju Trumpen press på EU och NATO och det blir ju ett evighetskrig om USA kraftigt skulle dra ner på det de betalar.

Är man sedan President, har majoritet i både senaten samt representanthuset så får säkert Trumpen sin vilja fram.

Sen måste det bli det pris även för Ukraina och det stavas nog, Krim, Luhansk samt Donetsk.
Kina ser till att Putin infinner sig på vid en fredsförhandling.

Man har sett spekulationer kring det här en längre tid därute.

Z Zodde skrev:
Kan du länka till svaret?

Letade igen men fann det inte.
Läste en bok om ämnet. Det var dock ett bra tag sedan. Dvs. Då Ukraina betraktades som ett korrupt, ganska okänt land många inte kunde peka ut på kartan.
I den beskrevs Stepan Bandera som en högernationalistisk fullblodsNazist som från och till samarbetade med sin ideologiska förebild, Nazityskland.
Han ledde även en radikal fraktion av ukrainska nationalister.

Detta hittade jag vid en snabb googling.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stepan_Bandera

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Organisation_of_Ukrainian_Nationalists

E
Om tråden mot förmodan skulle börja handla om sabotage mot dricksvattentäckter igen kan väl någon meddel på lämpligt sätt…

E Emil.P skrev:
Om tråden mot förmodan skulle börja handla om sabotage mot dricksvattentäckter igen kan väl någon meddel på lämpligt sätt…
Jag gjorde ett tappert försök, men blev genast överkörd av konspirationsteoretikerna.

• Haha
Krille4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.