Status
Inte öppen för fler kommentarer.
MultiMan MultiMan skrev:
Tyvärr är Marcus och Carup två värdelösa clickbaitsidor som iaf jag får regelbundet i mitt Google-flöde i den Pixel jag har. Kan bara hålla med @Zodde , det kan vara frestande att klicka, men gör det inte, du blir blåst i princip varenda gång.
Jag får också dessa. De ska gå å stänga av men har inte funnit ut hur.. Synnerligen irriterande. De köper plats av Google å håvar in på annonser…

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Fast är det verkligen så?Artikeln skrevs för 5 dagar sedan så varför skulle man visa gamla nyheter?
Gå till huvudkällan som de refererar till så ser du facts. Olika journalister kan tolka meddelanden/rapporter på helt olika sätt.

Grunden till artiklarna är Bloomberg. De påstår INTE det Marcus claimar utan det är hans egna (ofta helt vridna) tolkningar.

GENERELLT i livet gäller. Vill man ha reda på nåt går man till KÄLLAN. ( eller en betrodd nyhetsförmedlare)

ALDRIG där Utsprungskällan refererats till i andra tredje eller fjärde hand. Its as simple as that.

• Gilla
  • Älska
RoAd och 4 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Gå till huvudkällan som de refererar till så ser du facts. Olika journalister kan tolka meddelanden/rapporter på helt olika sätt.

Grunden till artiklarna är Bloomberg. De påstår INTE det Marcus claimar utan det är hans egna (ofta helt vridna) tolkningar.

GENERELLT i livet gäller. Vill man ha reda på nåt går man till KÄLLAN.

ALDRIG där Utsprungskällan refererats till i andra tredje eller fjärde hand. Its as simple as that.
Källan är väl bloomberg och buskapet är väl det samma tolkar jag.Indien minskar köp av vapen från ryssland (och kommer nog sluta helt köpa rysska vapen) och det kommer nog påverka rysslands ekonomi negativt.Vi tolkar nog saken olika men i sak tycker jag att det är lika.Varför skulle bloomberg ha en artikel om indiens köp av vapen från ryssland om det inte var aktuellt i tiden och redovisa tidigare vapenköp från 2009-2023?

Fairlane
P paralun skrev:
Jo men man kan ju tvinga Putin till förstånd och den makten har ju Kina samt USA.
Varför har man då inte gjort det innan?
Jag tror faktiskt inte det är så lätt att tvinga någon till förstånd.
P paralun skrev:
Trumpen har ju inga spärrar och ser enbart lösningar.
Att han saknar spärrar är sant och det brukar inte ses som något positivt.

Han ser inte enbart lösningar. Han ser en massa saker som inte är kopplade till verkligheten. Minns du muren mot Mexiko som han lovade att bygga förra vändan han var president? Han såg också en lösning med finansieringen av den muren, men tydligen lyckades han inte tvinga den Mexikanska regeringen till förstånd...

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Sorry OT men kom å tänka på en typisk clickbait journalistisk vinkling.

OS i Nagano 1998, jag hade flyttat till Norge nåt år innan å nättidningarna var på frammarsch.

Halva Norska skidlandslaget insjuknade med magsmärtor.

Journalisten frågar en av ledarna. ” Kan vi utesluta att nån medvetet trixat med vår mat”?

Ledaren ” I nuläget kan vi inte utesluta någonting”

Överskrift på artikeln ” Ledaren menar maten kan ha blivit trixat med ”

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
V växelventil skrev:
Källan är väl bloomberg och buskapet är väl det samma tolkar jag.Indien minskar köp av vapen från ryssland (och kommer nog sluta helt köpa rysska vapen) och det kommer nog påverka rysslands ekonomi negativt.Vi tolkar nog saken olika men i sak tycker jag att det är lika.
Var är tvärvändningen?

Minskar det i samma takt som hittills så slutar man köpa ryska vapen någon gång år 2036 eller så.

Den ryska ekonomin påverkas nog mycket mer av Indiens köp av olja än Indiens köp av vapen.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Källan är väl bloomberg och buskapet är väl det samma tolkar jag.Indien minskar köp av vapen från ryssland (och kommer nog sluta helt köpa rysska vapen) och det kommer nog påverka rysslands ekonomi negativt.Vi tolkar nog saken olika men i sak tycker jag att det är lika.
Ser du verkligen en 15 årig nedgående trend och en helomvändning (ref Marcus) som samma budskap kan jag nog inte hjälpa mer.

Helt sluta köpa ryska vapen finns öht ingen kommentar om (var ser du det)

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Varför har man då inte gjort det innan?
Jag tror faktiskt inte det är så lätt att tvinga någon till förstånd.

Att han saknar spärrar är sant och det brukar inte ses som något positivt.

Han ser inte enbart lösningar. Han ser en massa saker som inte är kopplade till verkligheten. Minns du muren mot Mexiko som han lovade att bygga förra vändan han var president? Han såg också en lösning med finansieringen av den muren, men tydligen lyckades han inte tvinga den Mexikanska regeringen till förstånd...
Det främsta incitamentet för Trumpen är vad USA ska betala och han kommer säkert att lämna över det till EU om han inte får som han vill.

Så Trumpen har väl bollen med att Ukraina inser priset vad det blir? och alternativen, sen får Kina bollen att tvinga Putin att inse att en fredsuppgörelse är godtagbar. Sen sköter diplomatiska kanaler det mesta av jobbet.

Fairlane Fairlane skrev:
Var är tvärvändningen?

Minskar det i samma takt som hittills så slutar man köpa ryska vapen någon gång år 2036 eller så.

Den ryska ekonomin påverkas nog mycket mer av Indiens köp av olja än Indiens köp av vapen.
Fast jag tror nog artikeln från bloomberg handlar om dagsläget som det ser ut nu.Tittar man i artikeln som både Marcus och bloomberg nämner bägge samarbetet när det gäller samarbetet när det gäller ubåtsfrågan.Så tror nog det stämmer att indien kommer sluta köpa vapen från ryssland och köpa från väst istället och artikeln skrevs för 5 dagar sedan så varför publicera gamla nyheter?

Z Zodde skrev:
Ser du verkligen en 15 årig nedgående trend och en helomvändning (ref Marcus) som samma budskap kan jag nog inte hjälpa mer.

Helt sluta köpa ryska vapen finns öht ingen kommentar om (var ser du det)
Det lär väl det bli om det forsätter med den minskningen eller hur.Varför ska indien köpa ryska vapen istället för vapen från väst,

sammanf
V växelventil skrev:
Fast jag tror nog artikeln från bloomberg handlar om dagsläget som det ser ut nu.Tittar man i artikeln som både Marcus och bloomberg nämner bägge samarbetet när det gäller samarbetet när det gäller ubåtsfrågan.Så tror nog det stämmer att indien kommer sluta köpa vapen från ryssland och köpa från väst istället och artikeln skrevs för 5 dagar sedan så varför publicera gamla nyheter?
Artikeln är cirka 5 dagar gammal.
INGENSTANS står det att man kommer sluta köpa vapen. (Har Marcus smittat dig så du också börjar hitta på)

Bloomberg skriver

”India has sharply reduced its purchases of military equipment from Russia and is now buying more from Western suppliers,”

Men pratar om en 15-års period

Last year, only 36% of India’s arms imports came from Russia, compared to 76% in 2009.
▫️ The war in Ukraine has accelerated India’s reduction in Russian arms purchases.”

Marcus pratar om en helomvändning. Å nämner 60%…
Ser du inte skillnaden?

• Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
A
Hos oss är det inte Ryssen som försöker förgifta oss. Det är våra politiker, de är dessutom för dumma för att fatta att de gör det och nekar allting.

:D Tyvärr blir de väl omvalda till nästa gång för att folk är lite sådär hjärntvättade med.

Iallafall halvglad att vi inte får vatten från reningsverket/vattentäkten som är giftig.

V växelventil skrev:
Det lär väl det bli om det forsätter med den minskningen
Din (eller Marcus?) tolkning? 🤣
För FACTS var det verkligen inte.

Z Zodde skrev:
Din (eller Marcus?) tolkning? 🤣
För FACTS var det verkligen inte.
Vore ju väldigt konstigt om det skulle bli ett annat resultat.Du kanske har något trollspö😆

V växelventil skrev:
Vore ju väldigt konstigt om det skulle bli ett annat resultat.Du kanske har något trollspö😆
Stora länder ser till å ha business med varandra i större eller mindre grad så att totalt stänga kranen ser jag som uteslutet. Fortsätta minska gör det säkert men det är nåt helt annat än NOLL.

Min poäng var dock att det inte stod NÅGONSTANS utan det var din killgissning du skrev så det kunde uppfattas som att det var nåt som stod i Bloomberg rapporten.

Sluta läs Marcus (eller i vart fall inte referera å länka till här på BH) så släpper vi detta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.