24 650 läst ·
911 svar
25k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Ja vi får seP paralun skrev:
Att han reser utan något vettigt skulle inte förvåna mig ett dugg. Det räcker att han själv tror på det så är det klart.P paralun skrev:
Det som är intressant är inte bara vad Frankrike och Ukraina tycker utan även vad Ryssland tycker.
Som det ser ut nu så tror jag sannolikheten är låg att både Ukraina och Ryssland är nöjda med samma förslag, de står väldigt långt ifrån varandra. Kanske är förslaget lika genomtänkt som bör Trump skulle bygga mur mot Mexiko och låta Mexiko betala för muren... Han hade en plan då också och det gick väl sådär?
En Trump för mycket i Ukrainas siffor.P paralun skrev:
Jo men Rysslands krigskassa fyller säkert Kina på. Men USA ihop med Kina kan säkert tala förstånd med Putin men det innebär säkert ett pris för Ukraina.V växelventil skrev:Nej vi vet ju inte vad förslaget innebär men krig kostar enorma summa pengar och rysslands valutareserv börjar sina rejält nu som för örvigt var ganska välfyllt i början av kriget.fobes har gjort en uppskattning att kriget kostar ryssland 300 milj. dollar/dag så ryssland kan inte forsätta hur länge som helst så undrar om dom har råd att ställa hur stora krav som helst.Sedan verkar det som indien lämnar ryssland nu och skulle kina/indien sluta köpa billig rysk olja så kommer det bli väldigt kännbart för rysk ekonomi.Skulle inte förvåna mig om trump lyckas med ett fredsavtal mellan ukraina och ryssland.
43000... Citera för i helvete rätt, Ryssland har förlorat 5 ggr så mycket som UkrainaP paralun skrev:Tjau vi får ser hur det kommenteras nästa vecka? Mitt intryck är att mötet överaskade många initierade och Trumpen skulle nog inte bränna en massa tid på en Parisresa om han inte hade något konkret att säga.
Som av en händelse så gick Zelenskij ut med antalet avlidna ukrainska soldater idag.
430000 avlidna och 200000 ryssar. "Köttkvarnen maler"....
[länk]
Att öht läsa å länka til Marcus Oscarsson som visart sig ha noll trovärdighet skulle jag nog sluta med. Värsta clickbaits med ibland nyheter som en enkel googling avslöjar som falska.V växelventil skrev:
Artikeln om Indien i Bloomberg (som Marcus hänvisar till)
visar att Indiens vapenköp från Ryssland har sjunkit från 76% i 2009!
Till 36% i 2023.
En 15 års sjunkande trend som inte har med Ukrainskriget att göra.
Fundamental info som Marcus helt utelämnar.
Redigerat:
Ett fredsavtal med putinregimen är slöseri med dyrbart bläck. Vet ni vad en kulspetspenna och någa ark A4 papper kostar nu för tiden? Minst 2 euro.
Innan den kostnaden har tjänat in sig har rysskejsaren redan börjat planera nästa invasion. Om inte i Ukraina så någon annanstans.
I princip så är jag alltid för förhandlingar och fredsavtal men då krävs det en motpart som antingen vill hålla sin del av avtalet eller kan tvingas till att hålla sin del av avtalet.
Sådana personer och grupper finns det gott om i Ryssland men de sitter mer troligt i fängelse än vid makten
Innan den kostnaden har tjänat in sig har rysskejsaren redan börjat planera nästa invasion. Om inte i Ukraina så någon annanstans.
I princip så är jag alltid för förhandlingar och fredsavtal men då krävs det en motpart som antingen vill hålla sin del av avtalet eller kan tvingas till att hålla sin del av avtalet.
Sådana personer och grupper finns det gott om i Ryssland men de sitter mer troligt i fängelse än vid makten
Du tror inte att det ä r detta marcus syftar påZ Zodde skrev:Att öht läsa å länka til Marcus Oscarsson som visart sig ha noll trovärdighet skulle jag nog sluta med. Värsta clickbaits med ibland nyheter som en enkel googling avslöjar som falska.
Artikeln om Indien i Bloomberg (som Marcus hänvisar till)
visar att Indiens vapenköp från Ryssland har sjunkit från 76% i 2009!
Till 36% i 2023.
En 15 års sjunkande trend som inte har med Ukrainskriget att göra.
Fundamental info som Marcus helt utelämnar.
https://www.msn.com/en-us/money/oth...-latest-us-developments-bloomberg/ar-AA1vbEOR
Msn?V växelventil skrev:
Nej. Marcus hänvisar till Bloomberg å då e det bäst att gå till huvudkällan, inte nån annan som också refererar till samma källa.
”
India, the world’s largest arms importer, is purchasing less and less from Russia.
▫️ Last year, only 36% of India’s arms imports came from Russia, compared to 76% in 2009.”
Fast som du ser så handlar det om putin och att dom kommer börja köpa vapen från usa istället.Z Zodde skrev:Msn?
Nej. Marcus hänvisar till Bloomberg å då e det bäst att gå till huvudkällan, inte nån annan som också refererar till samma källa.
”
India, the world’s largest arms importer, is purchasing less and less from Russia.
▫️ Last year, only 36% of India’s arms imports came from Russia, compared to 76% in 2009.”
India's move to divest from Russian arms underscores Prime Minister Narendra Modi's efforts to steadily reduce its dependence on Moscow, while his government continues to buy cheap energy from Russia and provide diplomatic support to Vladimir Putin. At the same time, India has moved closer to the US defense orbit, providing an anchor for the relationship just as Donald Trump takes office, threatening higher tariffs.
Men det du skriver nu kommer ju inte från Marcus? Hans artikel hade en helt annan å felaktig vinkel.V växelventil skrev:Fast som du ser så handlar det om putin och att dom kommer börja köpa vapen från usa istället.
India's move to divest from Russian arms underscores Prime Minister Narendra Modi's efforts to steadily reduce its dependence on Moscow, while his government continues to buy cheap energy from Russia and provide diplomatic support to Vladimir Putin. At the same time, India has moved closer to the US defense orbit, providing an anchor for the relationship just as Donald Trump takes office, threatening higher tariffs.
Läs artikeln (Bloomberg) alla refererar till så ser du sanningen.
Glöm Marcus e mitt enkla råd. Hans artiklar är cluckbaits med i bästa fall friserade sanningar, ofta direkta sakfel.
Hur tänker duZ Zodde skrev:
nu?India has sharply reduced its orders for military equipment from Russia and is now buying more from Western suppliers. This is a significant policy shift for a country that has traditionally depended on arms from Moscow, according to Bloomberg.
Detta skrevs för 5 dagar sedan.
Redigerat:
Marcus skriverV växelventil skrev:
”
Enligt uppgift får Indien fortfarande närmare 60 procent av sina vapenleveranser av Ryssland.
Nu uppges dock stormakten tvärvända, rapporterar Bloomberg.”
Som jag skrev tidigare så har andelen sjunkit från 76% i 2009 till 36% i 2023. (Enligt Bloomberg)
Så Marcus siffra är hel fel.
Sen skriver Bloomberg öht inte om nån tvärvändning som Marcus påstår.
Snarare en 15 år lång trend.
Ser du inte skillnaden? Eller är den försumbar menar du?
Jo men man kan ju tvinga Putin till förstånd och den makten har ju Kina samt USA. Trumpen har ju inga spärrar och ser enbart lösningar.H heimlaga skrev:Ett fredsavtal med putinregimen är slöseri med dyrbart bläck. Vet ni vad en kulspetspenna och någa ark A4 papper kostar nu för tiden? Minst 2 euro.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Fast är det verkligen så?Artikeln skrevs för 5 dagar sedan så varför skulle man visa gamla nyheter?Jämför du marcus artikel mot blomberg vad är det som skiljer?Z Zodde skrev:Marcus skriver
”
Enligt uppgift får Indien fortfarande närmare 60 procent av sina vapenleveranser av Ryssland.
Nu uppges dock stormakten tvärvända, rapporterar Bloomberg.”
Som jag skrev tidigare så har andelen sjunkit från 76% i 2009 till 36% i 2023. (Enligt Bloomberg)
Så Marcus siffra är hel fel.
Sen skriver Bloomberg öht inte om nån tvärvändning som Marcus påstår.
Snarare en 15 år lång trend.
Ser du inte skillnaden? Eller är den försumbar menar du?