24 693 läst ·
911 svar
25k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Om du med "vi" menar hela den fria världen (även kallad västvärlden), och inte bara Sverige (eller vi här i trådforumet 🙂) ,så är jag med på noterna.Intet skrev:
För sent är det inte.Intet skrev:
Jag tror också att en västledd invasion av Krim för att kasta ut de (icke)ryska gröna männen snabbt hade eskalerat till något obehagligt. Jag är också tveksam till att Ukraina hade tyckt att det var en bra idé.
Däremot had det förstås varit en utmärkt bra idé att utsätta Ryssland för stenhårda ekonomiska sanktioner redan då.
Jo det var som tusan och Aftonbladet har ju tagit bort hur Lavrov ser på att få slut på kriget.Intet skrev:
Är du slavisk själv? Eller har du besökt ett slaviskt land nån gång?D Dwerg skrev:
Jag har besök flera länder i Östeuropa redan på tiden då järnridån fanns, och östra Europa led under Sovjetunionens stövel.
Därför bryr jag mig en hel del om folk som bor där.
Nalle Puh är smartare än Trump, så han kommer att kollra bort den orange när de ska "komma överens". Nalle Puh är dock ganska lågutbildad, vilket kanske kan vara en liten fördel för Trump (som är mer utbildad än han beter sig).P paralun skrev:
De båda ländernas högsta ledare är dock knappast ensamma om saken. Det finns många smarta människor bland rådgivare och andra på båda sidor.
Redigerat:
Ryssland har dragit röda linjer (och hotat med kärnvapen mer eller mindre implicit) flera gånger under sitt krig i Ukraina, men inget har hänt när dessa röda linjer har korsats. Det blir nog likadant nästa gång. Lavrov vill inte dö i förtid, precis som de övriga i den ryska ledningen. Han är en rationellt tänkande människa.P paralun skrev:
Redigerat:
Han pratade bland mycket annat om det också.P pmd skrev:Ryssland har dragit röda linjer (och hotat med kärnvapen mer eller mindre implicit) flera gånger under sitt krig i Ukraina, men inget har hänt när dessa röda linjer har korsats. Det blir nog likadant nästa gång. Lavrov vill inte dö i förtid, precis som de övriga i den ryska ledningen. Han är en rationellt människa.
Det är ett stort misstag att betrakta Putin som skiljt från övriga Ryssland.P paralun skrev:
Putin påstår att Ryssland står enat bakom honom när det gäller kriget i Ukraina. Skulle Putin ljuga om det?P paralun skrev:
Ukraina vill ha tillbaka sitt territorium som Ryssland ockuperar.P paralun skrev:
Ryssland vill behålla de territorierna samt få de delar av Donetsk och Luhansk som man inte ockuperar och även Zaporizhzhia Oblast.
Var finns förhandlingsmöjligheterna?
F.ö. så får Ukraina, enligt sin grundlag, inte avträda något av landets territorium.
Redigerat:
Om det hade varit någon annan än vatniken Tucker Carlson som hade intervjuat Lavrov så kanske jag hade orkat lyssna på intervjun, om den hade kortats ner till 10 minuter.Intet skrev:
Jag är intresserad, men inte av att lyssna på Lavrovs dravel i en timme och tjugotvå minuter.
Om du vill hjälpa till så är jag mycket intresserad av en skriftlig sammanfattning. Vad tycker du om Aftonbladets referat som sammanfattning?