Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane Fairlane skrev:
Att Lavrov är en skicklig talare och intelligent är inget nytt. Det betyder ju inte att han talar sanning.

Nu har han tydligen sagt att Ryssland inte har för avsikt att utrota det Ukrainaska folket och att Moskva kan ge Ukraina säkerhetsgarantier.

Låter det bra? Lika bra som när Ryssland lovade att inte angripa Ukraina och respektera deras territorium i utbyte mot att Ukraina lämnade ifrån sig sina kärnvapen?

Jag litar inte för fem öre på några säkerhetsgarantier från Moskva. Däremot kan jag tro på att att Ryssland inte kommer utrota det Ukrainska folket, ja under förutsättning att Ukraina blir en rysk lydstat såklart.

Hur man kan lita på Lavrov och resten av den ryska eliten övergår mitt förstånd.
Jo så här sa då Lavrov med Aftonbladets tolkning.

Lavrov: "Beredda att använda alla medel"​


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Oomq3k/lavrov-beredda-att-anvanda-alla-medel
 
P
D Dwerg skrev:
Det jag motsätter mig är ert patetiska jäkla hyckleri och att ni kysser USAs och NATOs röv. Om du inte inser att de är korrupta krigshetsande idioter så utgör du också en del av problemet.
NATO är en försvarsallians. Inte en anfallsallians.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Unikt namn
D Dwerg skrev:
Ryssarna är inte våra fiender, det är era korrupta skitpolitiker som är era fiender. Godnatt
Ni borde avsätta er despot Putin istället för att förpesta våra diskussionsforum med trams.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är bättre att ukrainarna dödar ryssar i Ukraina än att vi ska behöva döda dem här i Sverige. Vi måste se till att de inte kommer hit. Sänka alla ryska invasionsfartyg när de fortfarande befinner sig på Östersjön. Slå ut alla ryska bombflygplan innan de lyfter från sia baser. Slå ut alla robotar innan de lyfter från sina baser.

Men helst se till att Ryssland inte har förmåga att invadera fler länder efter Ukraina.
Vi hade egentligen två val.

1. Göra ingenting.
2. Gå in fullt ut när krim invaderades.
Istället gjorde vi för lite och för sent. Lagom och mild mellanmjölkskrigföring är inget recept på seger. Istället
sålde vi smöret och tappade pengarna.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Fairlane
D Dwerg skrev:
Vad har NATO i Ukraina att göra?
NATO är inte i Ukraina. Du blandar ihop NATO och Ryssland. Vad har Ryssland i Ukraina att göra är frågan
D Dwerg skrev:
Varför inte bara lämna Ukraina utanför om detta kunde bespara hundratusentals slavers liv.
Ja, varför kan inte Ryssland lämna Ukraina? Härligt att du till slut inser att de inte har där att göra.
D Dwerg skrev:
Men du och andra svenskar kunde inte bry er mindre om slaver. Låt Ukrainarna göra jobbet för er rysshatare.
Vad säger du till alla ryssar som är motståndare till att Ryssland angripit sitt grannland? Är det också rysshatare?

Jag bryr mig väldigt mycket faktiskt. Vad får dig att tro att du vet något om den saken?
 
  • Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
P paralun skrev:
Jo så här sa då Lavrov med Aftonbladets tolkning.

Lavrov: "Beredda att använda alla medel"​


[länk]
Ja?
 
P pmd skrev:
ITaiwan-Kina är hotat av fastlands-Kina. Det är bra av USA att hjälpa Taiwan-Kina mot kommunisterna.
Jo klart ett dilemma och är nog högt upp på "trumpens" att göra lista.
Men jag tror han kommer överens med kineserna och "business as usual".
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ja?
Och?... du hade ingen källa för ditt inlägg!
Sen att Lavrov pratar med Tucker Carlson kanske har sina komplikationer men i sak tror jag Lavrov svarar helt korrekt. Det blir kärnvapen om det blir värre.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Vi hade egentligen två val.

1. Göra ingenting.
2. Gå in fullt ut när krim invaderades.
Istället gjorde vi för lite och för sent. Lagom och mild mellanmjölkskrigföring är inget recept på seger. Istället
sålde vi smöret och tappade pengarna.
Blir som å säga Europa hade 2 val på 1930-40talet

1 Göra inget
2 Gå in fullt vid Anschluß 1938.

Europa valde en 3e väg och med USAs hjälp är vi fortfarande fria.

Du sprider massa dynga men klarar inte av p svara på de mest elementära frågorna 👎🏾
 
  • Gilla
  • Haha
MultiMan och 7 till
  • Laddar…
P
D Dwerg skrev:
Ryssarna är inte våra fiender, det är era korrupta skitpolitiker som är era fiender. :)
Ryssarna är alla sina grannländers fiende. Det visar historien.
 
  • Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Jösses. "Det vet vi är falskt"! Gör vi? Bandera, någon?😀
Makt- och alliansförhållandena var komplicerade under andra världskriget. Alla som stred mot Ryssland under någon period mellan 1939 och 1945 kallas för nazister av ryssarna. När ryssar säger nazister menar de "fiender till Ryssland".
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag är vare sig lögnare eller icke läskunnig.

Så vi som sitter i Sverige och kritiserar Ryssland är rysshatare, men ryssar som kritiserar det ryska agerandet är det inte, är det korrekt uppfattat?
Nej. Det är verkligen inte rätt uppfattat. Vilket gör dina svar förbryllande, för vad är du då?
 
P
P paralun skrev:
Jo jag tror "Trumpen" kan få fart på processen mot en fredsförhandling.
Vad finns det att förhandla om?

F.ö. så brukar det vara bra att inte förhandla med terrorister. Sådana förhandlingar gör bara terroristerna blir mer övertygade om att de kan få något för sin terrorism.
 
  • Gilla
  • Älska
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Han om någon inser att varför ska USA betala en förmögenhet för ett krig i Ukraina?
Varför ska USA betala en förmögenhet för ett krig i Ukraina, tror du?

(Det mesta av pengarna som USA spenderar på vapen och annan militär utrustning till Ukraina går in i USAs försvarsindustri, dvs i USAs ekonomi).
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ryssarna är alla sina grannländers fiende. Det visar historien.
Njau, Putin är en klar fiende men Ryssland som sådant är ingen fiende.
Kom ryssarna på något sätt att ta kål på Putin så var det bra.
Sen är ju ryssar ett märkligt folk men de verkar lära sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.