25 647 läst ·
911 svar
26k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jo så här sa då Lavrov med Aftonbladets tolkning.Fairlane skrev:
Att Lavrov är en skicklig talare och intelligent är inget nytt. Det betyder ju inte att han talar sanning.
Nu har han tydligen sagt att Ryssland inte har för avsikt att utrota det Ukrainaska folket och att Moskva kan ge Ukraina säkerhetsgarantier.
Låter det bra? Lika bra som när Ryssland lovade att inte angripa Ukraina och respektera deras territorium i utbyte mot att Ukraina lämnade ifrån sig sina kärnvapen?
Jag litar inte för fem öre på några säkerhetsgarantier från Moskva. Däremot kan jag tro på att att Ryssland inte kommer utrota det Ukrainska folket, ja under förutsättning att Ukraina blir en rysk lydstat såklart.
Hur man kan lita på Lavrov och resten av den ryska eliten övergår mitt förstånd.
Lavrov: "Beredda att använda alla medel"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Oomq3k/lavrov-beredda-att-anvanda-alla-medel
Vi hade egentligen två val.P pmd skrev:Det är bättre att ukrainarna dödar ryssar i Ukraina än att vi ska behöva döda dem här i Sverige. Vi måste se till att de inte kommer hit. Sänka alla ryska invasionsfartyg när de fortfarande befinner sig på Östersjön. Slå ut alla ryska bombflygplan innan de lyfter från sia baser. Slå ut alla robotar innan de lyfter från sina baser.
Men helst se till att Ryssland inte har förmåga att invadera fler länder efter Ukraina.
1. Göra ingenting.
2. Gå in fullt ut när krim invaderades.
Istället gjorde vi för lite och för sent. Lagom och mild mellanmjölkskrigföring är inget recept på seger. Istället
sålde vi smöret och tappade pengarna.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 883 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 883 inlägg
NATO är inte i Ukraina. Du blandar ihop NATO och Ryssland. Vad har Ryssland i Ukraina att göra är fråganD Dwerg skrev:
Ja, varför kan inte Ryssland lämna Ukraina? Härligt att du till slut inser att de inte har där att göra.D Dwerg skrev:
Vad säger du till alla ryssar som är motståndare till att Ryssland angripit sitt grannland? Är det också rysshatare?D Dwerg skrev:
Jag bryr mig väldigt mycket faktiskt. Vad får dig att tro att du vet något om den saken?
Blir som å säga Europa hade 2 val på 1930-40taletIntet skrev:
1 Göra inget
2 Gå in fullt vid Anschluß 1938.
Europa valde en 3e väg och med USAs hjälp är vi fortfarande fria.
Du sprider massa dynga men klarar inte av p svara på de mest elementära frågorna 👎🏾
Makt- och alliansförhållandena var komplicerade under andra världskriget. Alla som stred mot Ryssland under någon period mellan 1939 och 1945 kallas för nazister av ryssarna. När ryssar säger nazister menar de "fiender till Ryssland".Intet skrev:
Nej. Det är verkligen inte rätt uppfattat. Vilket gör dina svar förbryllande, för vad är du då?Fairlane skrev:
Varför ska USA betala en förmögenhet för ett krig i Ukraina, tror du?P paralun skrev:
(Det mesta av pengarna som USA spenderar på vapen och annan militär utrustning till Ukraina går in i USAs försvarsindustri, dvs i USAs ekonomi).