24 693 läst ·
911 svar
25k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jo precis vad "Trumpen" frågar sig. Sen alla pengar till en försvarsindustri är ju egentligen "döda" pengar.P pmd skrev:
Bra! Då kanske du kan sammanfatta budskapet? Jag tycker att det är långtråkigt att lyssna till folk som pratar, i stort sett oavsett vem det är. Det som sägs kan oftast framföras mycket effektivare skriftligt.Intet skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 950 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 950 inlägg
Jaha, du ville ha en källa. Ok.P paralun skrev:
DN skriver:
"Ryssland har ingen avsikt att utrota det ukrainska folket, de är ryssarnas bröder och systrar. Moskva är också redo att ge Ukraina säkerhetsgarantier, säger den ryske utrikesministern Sergej Lavrov till den högerextreme publicisten Tucker Carlson."
Ett sådant löfte från Ryssland har ju inget värde för Ukraina. De har fått löften från Ryssland förut.
Om det blir kärnvapen eller inte är svårt att veta. Det har väl Ryssland sagt för varje sak som väst gjort för att stötta Ukraina.
Jag är inte så säker på att Ryssland tar det steget. Då lär de tappa Kina som bundsförvant. De övriga Bricsländerna försöker väl framstå som neutrala nu, tveksamt om de gör det i ett sådant scenario. Kvar på Rysslands sida blir Nordkorea, Syrien och Iran.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 950 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 950 inlägg
Ja, du har påstått det flera gånger. Hur mycket betydde olje- och gasinkomsterna för den ryska krigsmaktens uppbyggnad?P paralun skrev:
Den ryska krigsmakten är f.ö. en skugga av den sovjetiska. Man kan inte ens med mycket god vilja hävda att den är så värst slagkraftig. Det har gått 3 år snart och Ryssland har inte lyckats erövra Ukraina.
Vart har alla pengarna tagit vägen? (Retorisk fråga …)
Jo man har klart något att förhandla om och det beror främst på händelserna 2014 då Krim annekterades plus då de östra delarna Luhansk och Donetsk.P pmd skrev:
Jag är ganska säker på att "Trumpen" kommer att driva på det här!
Absolut inte.P paralun skrev:
Snarare tvärtom. Ekonomerna (som kan mer än dig) menar att det är just den växande försvarsindustrin som håller Rysslands ekonomi gående och att det är därför västerns sanktioner hittills inte får den effekt man hoppats på. På samma sätt som Tysklands ekonomi fick ett uppsving pre-WW2
(Sakfel nr 27 från dig)
Njau, däremot en återuppbyggnad är friska pengar precis som i Tyskland. I övrigt är det bara dyra utgifter.Z Zodde skrev:
Tror nu inte du läst Nationalekonomi. Visst kan hög public spending hålla en ekonomi gående.P paralun skrev:
Varför tror du statsbudgetar är expansiva i lågkonjunkturer..??
Du tänker fel helt enkelt. (Igen)
Du har visat tidigare att du enbart har rudimentära kunskaper om elmarknaden å ekonomi. I princip de 2 enda ämnena jag deltar i diskussioner i.
Du har säkert nåt specialområde du ör bra på, kan du inte ransonera ditt skrivande till dessa…?
Som sagt. Är du inte mer intresserad, kanske ett annat ämne skulle passa dig bättre.P pmd skrev:
Men jag rekommenderar dig verkligen att investera en stund av din tid istället för att gissa och fråga andra som inte heller vet.
Ämnet är alldeles för viktigt för att ignoreras.
https://rumble.com/v5wf4ue-exclusiv...sergey-lavrov-describes-the-war-with-the.html