Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
Z Zodde skrev:
Hyckleri?
Var konkret.

Jag vill diskutera sakfrågan. Inte allt annat mellan himmel p jord.
Jag är inte förvånad över att du inte förstår. Det är ju just det som är problemet. Jag tänker inte slösa min tid med att förklara det för dig. Du har din åsikt. Rysshatet sitter djupt rotat. Det kommer inte gå att ändra på förrän det kanske är för sent och vi alla får ta konsekvenserna av det.

• Haha
Krille4
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Jo men Merkel betalade ju Putin många miljarder för fossilgasen och kunde bygga upp sin krigsmakt.
Hur många miljarder fick Putin av Merkel? När började Putin använda dessa miljarder för att bygga om sin krigsmakt? Från vilken nivå, och hur är nivån idag?
P paralun skrev:
Man kunde ha satt stopp för det hör nör Ryssland annekterade Krim år 2014!
Ja, det är många i västvärlden som borde skämmas idag.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
P paralun skrev:
Jo vi får väl se vad "Trumpen" åstadkommer?
Han kommer inte åstadkomma ett dugg. Han kommer behöva Putin sluta kriga och be Ukraina ge sig. Om Ukraina vill kämpa för sitt land så kommer han kanske sluta skicka vapen och pengar, mer än så kan han inte göra.
P paralun skrev:
Men framtidens historieskrivare kommer nog att utpeka Krim-annekteringen som ett av de sttörsta misstagen vi gjort kopplat till Angela Merkel akuta behov av fossilgas för att lägga ner kärnkraft.
Ja det tror jag också, men Putin är ändå ansvarig gör att ha startat kriget mot Ukraina, inte Merkel.

• Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
D Dwerg skrev:
Jag skiter i Ryssland. Tror du jag bryr mig om Ryssland haha. Det jag motsätter mig är ert patetiska jäkla hyckleri och att ni kysser USAs och NATOs röv. Om du inte inser att de är korrupta krigshetsande idioter så utgör du också en del av problemet.
Detta är Byggahus forum. Du blev ny i förrgår å har redan förpestat en tråd. Du har uppnått vad du vill å kan dra vidare till nästa. Hejhej

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
De som är för prövar sig med allt från de-nazifiering (det vet vi är falskt),
Jösses. "Det vet vi är falskt"! Gör vi? Bandera, någon?😀

Fairlane Fairlane skrev:
Han kommer inte åstadkomma ett dugg. Han kommer behöva Putin sluta kriga och be Ukraina ge sig. Om Ukraina vill kämpa för sitt land så kommer han kanske sluta skicka vapen och pengar, mer än så kan han inte göra.

Ja det tror jag också, men Putin är ändå ansvarig gör att ha startat kriget mot Ukraina, inte Merkel.
Jo jag tror "Trumpen" kan få fart på processen mot en fredsförhandling.
Han om någon inser att varför ska USA betala en förmögenhet för ett krig i Ukraina?
Sen struntar han i prestige och vad han tycker om annat land.

P
P paralun skrev:
Gerhard Schröder måste vara den fulaste i samlingen.
Det håller ganska många med om. Den tyska riksdagen (Bundestag) drog in Schröders privilegier som f.d. kansler att ha ett kontor med anställda på riksdagens bekostnad.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det håller ganska många med om. Den tyska riksdagen (Bundestag) drog in Schröders privilegier som f.d. kansler att ha ett kontor med anställda på riksdagens bekostnad.
Jo ett riktigt äckel men han avstog ju platsen i Gazproms styrelse.

Intet Intet skrev:
Jösses. "Det vet vi är falskt"! Gör vi? Bandera, någon?😀
Ja, nåra bevis har självklart inte presenterats.
Zelensky e själv jude å nazi legosoldater strider på rysk sida talar MOT.
Vad har du som talar FÖR?

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
P
D Dwerg skrev:
Typisk nazist att gaslighta folk som ifrågasätter era narrativ. Är min "granne" (NATO i det här fallet) beväpnad till tänderna med kärnvapen och historiskt en motståndare?
Vår granne Ryssland är "beväpnad till tänderna" med kärnvapen och historiskt vår motståndare. Att notera är också hur nära europa ryska kärnvapen är placerade, jämfört med hur nära Ryssland franska, brittiska och amerikanska kärnvapen är placerade.
D Dwerg skrev:
Idoktrinerad rysshatande rasist.
Rasist? Hur kom du fram till det?

• Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Ja, nåra bevis har självklart inte presenterats.
Zelensky e själv jude å nazi legosoldater strider på rysk sida talar MOT.
Vad har du som talar FÖR?
Jo kort finns det många judar i Ukraina inkl de jag känner i Dnipro.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Judar_i_Ukraina

P
D Dwerg skrev:
Typisk nazist att gaslighta folk som ifrågasätter era narrativ.
Att kalla alla sina motståndare för nazister är ett typiskt ryskt beteende. Vi förstår inte riktigt det här i västvärlden.

• Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
P
D Dwerg skrev:
USA historia (även i närtid) är inte whataboutism. Det säger precis allt du behöver veta om hur USA arbetar.

Påminn mig gärna om hur USA reagerade när Sovjet placerade vapen på Kuba haha.

Svensken kan komma att få betala mycket dyrt, både ekonomiskt och fysiskt för att man låter sig dras med i den här skiten. Vi är numera legitima mål och direkta deltagare i kriget. Är det vettigt anser du? Det är ren j*vla idioti.
Du envisas att skriva om USA när diskussionen handlar om Ryssland och det ryska kriget i Ukraina. Medlem i november i år. Jag börjar känna en del obehagliga vibbar.

• Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Jo
Jag har svårt att ta någon på allvar som hävdar att Putin (och därmed Ryssland) är en sekundär orsak till kriget i Ukraina.

• Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
Du vet kanske inte heller att Sovjetunionen var med i andra världskriget före juni 1941. Den delen låtsas man ju inte om och döljer för sina medborgare.
Tyvärr räknas Ryssland (och dess lydriken, dvs Sovjetunionen) bland segrarmakterna, och därmed hör till "the good guys", efter andra världskriget, trots att landet tillsammans med Tyskland invaderade Polen 1939 och delade upp det landet mellan sig.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.