24 692 läst ·
911 svar
25k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
En timme och tjugotvå minuters prat!Intet skrev:
Här är en ny intervju med Rysslands utrikesminister Lavrov. Som vanligt är han mycket vältalig och därför väl värd att lyssna på. Hans/Rysslands uppfattning om sakernas tillstånd stämmer inte alltid överens med forumets experter😀.
Så, håll tillgodo. Det är som sagt regel nummer ett i en konflikt. -Lär känna din motståndare. Dvs. Hur tänker de. Här är svaret.
[länk]
Kan du sammanfatta budskapet, eller kanske bara förklara hur Lavrovs uppfattning om sakernas tillstånd skiljer sig från uppfattningen hos forumets experter?
Som jag trodde. Du har ingen susning. Bara rappakalja.K Krille4 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Så långt är vi helt överens, man borde reagerat mycket tydligare 2014.P paralun skrev:
Det är en faktor. En annan var såklart att man inte ville ha krig, man trodde att man kunde förhandla med Ryssland etc, ungefär som du vill göra nu...P paralun skrev:
Som tur är förskingrat en massa pengar så de får rulla runt med gamla stridsvagnar.P paralun skrev:
Ja låt oss inte göra om samma misstag genom att tvinga Ukraina att acceptera den ryska "freden". De ryska "freden" innehåller:P paralun skrev:
- Allt landområde om Ryssland har kontroll över i Ukraina blir ryskt
- Allt landområde som Ukraina har kontroll över i Ryssland blir ryskt
- Allt landområde som Ryssland utropat som sitt blir ryskt, även om de inte har kontroll över det
- Ryssland får kontroll över Ukrainas styre
- Ukraina går.inte medlemskap i vare sig EU eller Nato (se föregående punkt)
- Ryssland får bygga upp sin militär, kanske kan de öva lite i Georgien och Moldavien
Jag menar att Sverige som land genom sin retorik och genom att sända vapen till Ukraina för att användas till att döda ryssar är en aktiv deltagare och därmed ett legitimt mål. Är det vad du vill för dig, din familj och dina barn? Vad ska du göra när/om vinden vänder och Ryssen kommer hit? Du kan väl hålla med om att det skulle bli lite fånigt att sitta och grina och spela offer och vara förvånad om vinden skulle vända och Ryssen tog sig ända hit? I Rysslands ögon är svenskarna rysshatare som har för avsikt att utplåna Ryssland. Det är bara att lyssna på retoriken här.Alfredo skrev:
Jo vi får väl se vad "Trumpen" åstadkommer?Fairlane skrev:
Så långt är vi helt överens, man borde reagerat mycket tydligare 2014.
Det är en faktor. En annan var såklart att man inte ville ha krig, man trodde att man kunde förhandla med Ryssland etc, ungefär som du vill göra nu...
Som tur är förskingrat en massa pengar så de får rulla runt med gamla stridsvagnar.
Ja låt oss inte göra om samma misstag genom att tvinga Ukraina att acceptera den ryska "freden". De ryska "freden" innehåller:
Varför göra om samma misstag?
- Allt landområde om Ryssland har kontroll över i Ukraina blir ryskt
- Allt landområde som Ukraina har kontroll över i Ryssland blir ryskt
- Allt landområde som Ryssland utropat som sitt blir ryskt, även om de inte har kontroll över det
- Ryssland får kontroll över Ukrainas styre
- Ukraina går.inte medlemskap i vare sig EU eller Nato (se föregående punkt)
- Ryssland får bygga upp sin militär, kanske kan de öva lite i Georgien och Moldavien
Men framtidens historieskrivare kommer nog att utpeka Krim-annekteringen som ett av de största misstagen vi gjort kopplat till Angela Merkel akuta behov av fossilgas för att lägga ner kärnkraft.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Det är en lögn. Många protesterade, även många Natoländer.D Dwerg skrev:
Jag kan utan problem fördöma USAs aggression i Irak. Kan du fördöma Rysslands aggression i Ukraina och Georgien? Om inte är det kanske så att du är inkapabel att se neutralt på frågan?D Dwerg skrev:
Jag har inget rysshat, men jag hatar hur Ryssland beter sig. Det är en väldigt skillnad.D Dwerg skrev:
Jag skiter i Ryssland. Tror du jag bryr mig om Ryssland haha. Det jag motsätter mig är ert patetiska jäkla hyckleri och att ni kysser USAs och NATOs röv. Om du inte inser att de är korrupta krigshetsande idioter så utgör du också en del av problemet.Fairlane skrev:
Det är en lögn. Många protesterade, även många Natoländer.
Jag kan utan problem fördöma USAs aggression i Irak. Kan du fördöma Rysslands aggression i Ukraina och Georgien? Om inte är det kanske så att du är inkapabel att se neutralt på frågan?
Jag har inget rysshat, men jag hatar hur Ryssland beter sig. Det är en väldigt skillnad.