24 692 läst ·
911 svar
25k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Medlem
· Blekinge
· 11 708 inlägg
Konspiration utan belägg.P paralun skrev:Njau, Politico var tidigt ute och gjorde 12 fördömda män/kvinnor av debaclet.
Angela Merkel var ju inte ensam och det var mäktiga tyska intressen inkl Siemens.
Gerhard Schröder är väl mest anmärkningsvärd men jag tror huvudarkitekten var Joe Kaeser, Siemens VD.
[länk]
Politico är alltså tyskägt och liknande svenska Bonniers.
Medlem
· Blekinge
· 11 708 inlägg
Åh ännu ett enkelt inlägg som du inte förstår.... oväntat.Intet skrev:
Det här var intressant. Hur genomskådar (med enkelhet😆) du, vilka vattentornsinbrott som är genomförda av ryska klantiga spioner, gängmedlemmar betalda av Ryssland eller vanliga vandaler?
Jag och säkert världens alla säkerhetstjänster med, är mycket intresserade av ditt modus operandi.
Överraska mig med ett utförligt svar denna gång.
Jag syftar naturligtvis på att de med små enkla påverkansåtgärder lyckas få nyttiga idioter att sprida Rysslands propaganda. Den här diskussionen är ett bra exempel på det.
/Krille
Menar du att dödsstraff i Sverige är tillämpbart p g a att Ukraina tillämpar det i kristider?returen skrev:
Nu har du nog blandat ihop två länder.
Jag tror det var 1974 som dödsstraff togs bort i svenska krigslagar.
Ukraina har inget med det att göra över huvud taget.
Skrev du fel?
Typiskt rysstroll att skriva på detta visetD Dwerg skrev:Ännu mer skyldiga skulle jag vilja påstå. Utan tvekan har USA en agenda här och det råder ingen tvekan om att de bidragit till att provocera fram denna konflikt, fullt medvetet och systematiskt. De visste exakt hur Ryssland skulle vara tvungen att reagera när de flyttade fram sina positioner i en region de inte har ett skit i att göra. Och för Rysslands del, ibland är anfall helt enkelt det bästa försvaret. T om en plikt om ens land står inför ett yttre hot.
Men av din förvåning märks det att du enbart hämtar din information from västerländsk media. Har du någonsin hört vad ryssarna själva har att säga om situationen? Förmodligen inte eftersom de censureras här och bara ett narrativ tillåts. Men Tucker Carslon höll ändå en intressant intervju med Lavrov igår som ger de som vill lyssna lite perspektiv
[media]
Inte ens ChatGTP kommer förneka att det finns skäl att anta att det genomfördes en kupp 2014 med hjälp av CIA. Sen ljögs det om nordstream också där våra medier i vanlig ordning försökte gaslighta oss och lura oss att tro att det återigen var den dumma ryssen som var skurken när det till slut visade sig att det inte var så.
Men du fortsätter alltså att lita blint på USA, den nation som starta flest krig i modern historia, vars underrättelsetjänst genomfört otaliga kupper och provocerat fram konflikter. Ett land som mördade över 1 miljon oskyldiga irakier och slitit itu mellanöstern.
Du behöver inte älska Ryssland, men du bör ifrågasätta "din" sida också. De är krigshetsare, ständigt ute efter konflikter och att röra om i grytan för att gynna sig själva och vinna världsdominans. Sedan när blev Ukraina så viktigt för dig och USA? 2014 ansågs Ukraina vara en paria dit svenska nazister vallfärdade, men nu är det plötsligt den heligaste platsen på jorden för att CNN och Dagens Nonsens (DN) säger det.
"Man får invadera ett land och mörda civilbefolkningen för USA har också gjort det"
Riktigt konstiga argument. Ukraina har sin egna inrikespolitik och är ett eget land. Att deras granne Ryssland inte hållet med om deras politik ger dem inga rättigheter att försöka invadera landet.
Tänker du likadant om dina grannar hemma i villaområdet? Du gillar inte deras sätt att hantera sin privatekonomi så du, med hjälp av mord och terror, snor deras hus?
Stolleprov
Jo hade världssamfundet agerat med Obama i spetsen handlat rätt så skulle man direkt ha satt stopp för annekteringen av Krim. Men nu handlade det då om Merkels kärnkraft och då blev det nästan ingenting.P pmd skrev:
Sen gick åren och Putin byggde upp sin krigsmakt.
Ödesdigert misstag och mycket sorgligt för Ukraina som jag lider med.
Bevis genom att citera Aftonbladet är ungefär som att visa cirkelns kvadratur genom att hänvisa till en medeltida alkemist.P paralun skrev:
Aftonbladetartikeln handlade dessutom inte om vem som startade kriget i Ukraina.
Redigerat:
Nato är ingen organisation som invaderar sina grannar, det är ett gemensamt försvar mot invaderande länder, t ex Ryssland.D Dwerg skrev:
Tror du på riktigt att jag nazist för att jag inte anser att en fascistisk diktatur skall få stjäla ett annat land?
Ytterligare stolleprov. Uppenbarligen är du en del av den fascistiska diktaturen Rysslands propagandafabrik.
Vi svenskar (nåja, de flesta av oss) är inte så korkade att vi tror på detta.
Ryssland har helt enkelt nu börjat sno åt sig sina grannländer, det har aldrig funnits ett hot mot Ryssland, det är bara påhitt.
Njau , jag är mest förvånad över att den röda pressen fattat vad som hänt.P pmd skrev:
Det tog lång tid innan svensk röd press insåg sambandet med Angela Merkel och kärnkraft/fossilgas.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Du har många gånger visat att du är så totalt lurad av din ryska herre.D Dwerg skrev:
Du tror säkert att det är USA som har sett till att värva länder som Polen, Ungern, Tjeckien, Estland, Lettland etc, för det har säker ät dina ryska kanaler talat om för dig. Sanningen är ju att dessa länder sökt sig självmant till NATO för att de vet hur Ryssland (Sovjetunionen) agerar. De har sett det så många gånger och det har vi också, inte bara i Ukraina, utan även om Georgien, Moldavien etc.
Du vet kanske inte heller att Sovjetunionen var med i andra världskriget före juni 1941. Den delen låtsas man ju inte om och döljer för sina medborgare.