23 599 läst ·
96 svar
24k läst
96 svar
Så trött på materialspill/slöseri av hantverkare
Så är det hos morsan också, jobbar på sjukhus. Köps ofta in dyra märkes möbler som inte används. Slängs med några års mellanrum så att avdelning mm inte ska få mindre budget nästa gång.X xxargs skrev:Ni skulle bara se hur det ser ut i containers i regeringskansliet och riksdagen var gång det byts regering, där spars inget gammalt från förra utan var och en skall sätta sin prägel - tycker dom själva. Det finns en anledning varför Kinnarp med flera inte så billiga möbel och inredningsbutiker finns en stenkast ifrån... - det är så smaklös slöseri att man bli äcklad av det, på den tiden där en platt-TV kostade > 100 papp styck och det låg tjogtals av dem nedkastade och oräddningbara i dessa - och de är våra folkliga valda representanter som gör det - typ alla dem...
Här nere vill men inte ha är göra med de som svarar på annonser, bättre att kasta skiten om det inte rör sig om större summorpacman42 skrev:
Jag såg häromdagen en privatperson som kastade stora mängder nytt byggmaterial på återvinningen. Jag var tvungen att fråga, det var det som hantverkarna köpt och lämnat när de var klara med projektet. Det handlade om reglar, skivor och två balar isolering - bland annat.
Att man inte frågar om någon vill hämta utan bara kör det till återvinningen är ju rätt intressant också.
Nu bor jag lantligt, så det finns inte sådana som försöker "pruta på gratis" här.A ajn82 skrev:
Not: Pruta på gratis kommer från att jag tidigare lagt ut annonser på bortskänkes. Då vill folk att man skall leverera varorna vid deras dörr...
Medlem
· Blekinge
· 12 273 inlägg
Jag lägger inte ut som bortskänkes för jag förmodar att en del har lagt bevakning på "bortskänkes" oavsett vad det handlar om. Jag sätter alltid ett pris på 50 eller 100 kr.A ajn82 skrev:
Jag vet att en del avskyr att prata med främmande människor om köp/sälj men tycker det är rätt trångsynt. Jag säljer en del på blocket och tycker det är givande, roligt, ibland drygt men aldrig obehagligt.
I Västerås finns https://aterbygget.se/ som pysslar med återbruk.Johan Gunverth skrev:
Väl värt ett besök om man har vägarna förbi vid öppettider.
Jag har fyndat en del bra och billiga prylar där!
Klicka här för att svara