Självklart ska skatteverket begära in trovärdigt och komplett underlag för att bevilja ROT. Jag vill ha ROT kvar, och jag vill inte att mina skattekronor ska gå till fuskare och svartjobbare. Man blir ju mörkrädd när man läser att det finns en svart marknad med folk som tjänar 5000:- och låter hantverkarna bluffa sig till 45000:- Det är ju alla våras skattepengar det handlar om. Varenda krona av de 45000:- betyder lika mycket mindre till något vettigt.
Jag har ingen aning om du som skapat tråden har rent mjöl i påsen eller inte men för att inte vara oartig så förutsätter jag att du har det. Då måste jag ändå säga att det är ditt eget ansvar att se till att du får vettiga kvitton för det du betalar. Riktigt naivt annars, och jag kan tycka lite synd om dig men sätt dig ned och prata med hantverkaren. Är han/hon seriös så hjälper han dig att ta fram det underlag du behöver lämna in. Ev mot en viss administrativ ersättning. Lycka till!

• Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Om en hantverkare ens hade antytt att han plötsligt ville ha en delbetalning i kontanter så hade jag avslutat samarbetet.

Reagerade du inte på att han ville ha betalt i papperslappar 2013?

• Gilla
Fortissima
  • Laddar…
Det jag läser är att hantverkaren har fått förfrågan och inte lämnat godtagbara uppgifter till Skatteverket.
Det är oroande för har han åkt på en revision och därmed har bristfälliga uppgifter så är det till kunderna dom vänder sig för att skaffa uppgifter mot hantverkaren.
Har man då fått en ospecificerad faktura så är det en lite knepig sits även för dig. Det finns villkor för ROT-avdraget och dom skall man uppfylla när man söker och det var uppenbarligen inte till belåtenhet och då kan man undra varför. Hur och om man betalat går alltid att bevisa om det är rätt gjort, pengar uppstår ju inte bara så där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.