31 434 läst ·
109 svar
31k läst
109 svar
Rörmokare vill dra sig ur offerten, är det lagligt?
Ja särskilt som vi haft hantverkare här non-stip nu i flera veckor från kl 7 på morgonen ibland. Maken måste verkligen planera sin sömntid så när de dyker upp spontant blir det lite småjobbigt för honom. Röris har ju dock gått från offerten så vet inte om mattföretaget kan påverka honom längre 😏Krilleman skrev:
Jag vill påstå att det är nog skäl att göra det endå!
Dom har således ansvaret för samordningen och tar betalt för det...
Så ska rätt entreprenör komma på rätt dag.
Jag vill påstå att dom (mattföretaget) lägger på minst 10% på alla underentreprenörer...
Inget fel att kräva det, oavsett som i ert fall med nattarbete.
Det låter rörigt - vad menar du med "gått från offerten"? Har ni kommit överens om något nytt upplägg? Annars gäller ju det ursprungliga. Känns som att ingen inblandad fattat detta enkla ännu.S Skärgårdsbon skrev:
Ja det är rörigt, så pass rörigt att jag inte ens själv förstår riktigt. Men om röris kommer som han ska och gör det han ska är jag nöjd. Röris frångick offerten pga förutsättningarna ändrades. Han slapp sätta in element och dra rör till det då vi valde golvvärme istället. Hade han stannat kvar i offerten hade vi ju fått betala för det ändå och det vill vi ju inte.S Sir Duke skrev:
Då föreslår jag att ni bokar ett möta med mattis, röris och er själva. Där bör ni reda ut vilka avtal som gäller, vem som ska göra vad och till vem ni ska betala vad.
Har ni ens ett nytt avtal med röris avseende vad han faktiskt ska göra?
Har ni ens ett nytt avtal med röris avseende vad han faktiskt ska göra?
TS är ju inte en part i affären. Det är TS'' make som äger huset, beställer tjänster och tecknar avtal. Så TS står bara vid sidlinjen. De verkar inte kommunicera.T ToRy skrev:
Hoppas jag inte trampar på några tår men det kommer fortsätta vara rörigt om ni inte samarbetar och planerar era projekt noga.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Rörmokaren vill bila upp min avloppsbrunn. Klarar sig golvvärmen?
Badrum -
Hur dra FTX ventilation 1 plansvilla med "halvfärdigt" kanalsystem?
Ventilation -
Fläktförstärkt självdrag i 1920-villa
Ventilation -
Gränsdragning vattenledningar samfällighet villaområde
Vatten & Avlopp -
Vad kostar det ca att göra dränering runt villa?
Grund & Markarbeten