20 635 läst ·
88 svar
21k läst
88 svar
Rörmokare glömde ventil
Medlem
· västra götalandslän
· 58 inlägg
Håller med dig! Vattenmätaren satt i ett annat hus men när man hör att avloppspumpen går igång kan man ju bara gå och kolla....H hempularen skrev:
Samtidigt har han verkat trevlig när vi haft kontakt och alla kan ju göra misstag...
Är detta generellt för alla kommuner tro?S Sir Duke skrev:Sedan finns en utväg till som jag använt mig av när vi hade en läckande toalett som släppte igenom vatten i någon månad. Det finns nämligen någon kommunallag som säger att medborgarna inte är skyldiga att betala oskäliga avgifter. Det var faktiskt VA-avdelningen själva som kontaktade mig och tipsade och hjälpte mig göra ansökan. De satte sedan ner avgiften till ungefär hälften, det fanns en schablon för det.
Jag har en helt vansinnig historia om en kollega....
Han köpte nyproducerat hus efter att ha bott i lägenhet hela livet.
Givetvis skulle det planteras thujahäck runt hela 600kvm tomten, det är tydligen lag på det.....
Plantfirman som thujan köps ifrån tipsar om sån droppslang för bevattningen tills häcken etablerat sig oredntligt, de är dock bevlisligen inte så noga med instruktionerna.
Det är gammal hederlig analog vattenmätare med schablon-debitering och skicka in manuell avläsning årligen för att stämma av..... När kollegan skickar in första avstämmingen efter att ha bott i huset första året så resulterar det i att kommunen kontaktar honom och ifrågasätter de lämnade uppgifterna, de misstänker som i TS fall att han missat en decimal, eller till o med 2....
Det visar sig då att han kopplat på droppslangen i nästan 100m thujahäck i början på april och stängt av den i slutet på oktober......
De på kommunala vattenbolaget fick sig ett gott skratt.
Detta är nog en 8-10år sen nu, på jobbet känner alla honom som "vattenmannen", ingen minns hans riktiga namn längre
Medlem
· västra götalandslän
· 58 inlägg
Medlem
· västra götalandslän
· 58 inlägg
Du kanske behöver öppna flera kranar? Annars begränsar kökspipen kanske flödet. Så öppna lika som när rörisen var där kanske är bäst.A andhul0301 skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 15 inlägg
Det heter rörmokare, inte rörmockare!I Ibrahim C skrev:Om du inte betalt fakturan så ska du bestrida den. Dessutom ska du prata med rörmockaren och ta det vidare till ansvarig (om han är anställd dvs) och kräva ersättning och att de får ta det på sin ansvarsförsäkring.
Det är osannolikt att ngn annan rört ventilen i och med att Rörmockaren gjorde jobbs där.
Mocka skit gör inte en rörmokare!
Medlem
· västra götalandslän
· 58 inlägg
Medlem
· västra götalandslän
· 58 inlägg
Medlem
· västra götalandslän
· 58 inlägg
Medlem
· västra götalandslän
· 58 inlägg
Medlem
· västra götalandslän
· 58 inlägg
Där vill man ju inte hamna...😆😆K Kasken skrev:Är detta generellt för alla kommuner tro?
Jag har en helt vansinnig historia om en kollega....
Han köpte nyproducerat hus efter att ha bott i lägenhet hela livet.
Givetvis skulle det planteras thujahäck runt hela 600kvm tomten, det är tydligen lag på det.....
Plantfirman som thujan köps ifrån tipsar om sån droppslang för bevattningen tills häcken etablerat sig oredntligt, de är dock bevlisligen inte så noga med instruktionerna.
Det är gammal hederlig analog vattenmätare med schablon-debitering och skicka in manuell avläsning årligen för att stämma av..... När kollegan skickar in första avstämmingen efter att ha bott i huset första året så resulterar det i att kommunen kontaktar honom och ifrågasätter de lämnade uppgifterna, de misstänker som i TS fall att han missat en decimal, eller till o med 2....
Det visar sig då att han kopplat på droppslangen i nästan 100m thujahäck i början på april och stängt av den i slutet på oktober......
De på kommunala vattenbolaget fick sig ett gott skratt.
Detta är nog en 8-10år sen nu, på jobbet känner alla honom som "vattenmannen", ingen minns hans riktiga namn längre![]()