Hej,

Blir inte riktigt klok på det här . Har inte hittat något klart svar i någon i trådarna. Därför ställer jag denna fråga igen. Jag har platta på mark och aquapanel(stenbunden skiva) på väggarna. Går det bra att köra hela badrummet med "rollat" tätskikt(enligt tillverkarens föreskrifter) eller måste jag ha duk på väggarna?

Tacksam för svar.

/ Hälsningar Pär

Ska tillägga, att det är duschplats också. Om det gör någon skillnad.

/PP

Rollat går bra. Använd godkänt system exempelvis LIP

OK, Tack, jag har hittat rätt i listan från BKR nu. Jag hitade Bostiks grejor här i stan....men 900:- för 5liter. Är det så dyrt? Kankse är bättre/billigare at köra minerit VT.

Var får man tag på LIP

/PP

Halogen skrev:
OK, Tack, jag har hittat rätt i listan från BKR nu. Jag hitade Bostiks grejor här i stan....men 900:- för 5liter. Är det så dyrt? Kankse är bättre/billigare at köra minerit VT.
Vad menar du med att det "kanske är bättre/billigare att köra på minerit"?

Även om du använder Minerit måste du ha tätskikt som är ok enligt reglerna, minerits plastskikt räcker inte.

Sulan_gbg skrev:
Minerits plastskikt räcker inte.
Det sa de på Södermalms trä att det gör, förutsatt att man tejpar skarvarna med någon speciell tejp som hör till.

Säger minerit samma sak så kör på men lita aldrig på vad de säger på byggvaruhus.

Inte för att mopsa...men jag skulle säga att om BKR säger samma sak så kör på det. Men det tror inte jag de gör eller i så har det blivit godkännt väldigt nyss.

K
pinebar skrev:
Det sa de på Södermalms trä att det gör, förutsatt att man tejpar skarvarna med någon speciell tejp som hör till.
"Tejpen" är förseglingsremsor från Ardex eller LIP, men det är inte det ända utan man behöver fortfarande resten av systemet. Minerits "plastskikt" godkänns som deras typ primer, men eliminierar inte behovet av resten av systemet.

http://www.tepro.se/category.asp?pu...omefrom=quality&quTitle=Monteringsanvisningar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.