Hej,
Flyttat in i hus byggt 2015. Badrummen har våtrumscertifikat och innan köp besiktigat av oss vald och betald besiktningsman. Ingen anmärkning på badrummen.
Nu när vi flyttat in (2 dagar sedan) och börjat städa, så skulle jag rensa brunnen och såg då att tätskiktet är trasigt och skapar ett hålrum på några ställen.
Är detta problematiskt eller förväntat?
Flyttat in i hus byggt 2015. Badrummen har våtrumscertifikat och innan köp besiktigat av oss vald och betald besiktningsman. Ingen anmärkning på badrummen.
Nu när vi flyttat in (2 dagar sedan) och börjat städa, så skulle jag rensa brunnen och såg då att tätskiktet är trasigt och skapar ett hålrum på några ställen.
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Osäker på hur du menar. Men tätskiktet är den gula duken som går ned i brunnen och är fastklämt av den gråa klämringen.
Det vi ser under plåtkanten är klinkersfix. Alltså en from av murbruk som klinkers och plåtram är "limmat" med.
Det vi ser under plåtkanten är klinkersfix. Alltså en from av murbruk som klinkers och plåtram är "limmat" med.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det heter ju egentligen att silen ska ha full bruksfyllnad under men i praktiken har det ingen betydelse mer än att smuts och äckel lättare kan stanna och fastna där så rek. är att rengöra lite mer regelbundet.
Ja det ser ut som det fattas lite fix att fylla i med tätskikt ser bra ut.O Oggethe skrev:Hej,
Klicka här för att svara