Tomture61
Jarlingar Jarlingar skrev:
Datanova = Mammotion..

De verkar ju va ren skit deras programvara.
Skiten sitter tyvärr bakom spakarna till 99%
Finns ibland yttre omständigheter som gör en satellitstyrd klippare omöjlig att använda.

• Gilla
  • Haha
  • Arg
Weback56 och 3 till
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Skiten sitter tyvärr bakom spakarna till 99%
Finns ibland yttre omständigheter som gör en satellitstyrd klippare omöjlig att använda.
OK, så nu drar du igång samma argumentation här också.

Jag tror inte att denna publiken heller kommer att hålla med dig.

• Gilla
smyrdahl och 7 till
  • Laddar…
Tomture61
Hep Hep skrev:
Husqvarnan stannar så fort den kör på något oavsett riktning. När min Luba backar väljer den inte för något, utan kämpar tills den antingen klättrat upp på hindret eller grävt ner hjulen i marken.
Då har du gjort en mycket dålig installation och programmering.
Du kan hävda motsatsen men tyvärr, det är ej fel på produkten.

• Arg
Storstadsbo
  • Laddar…
Tomture61
J Jodenmarck skrev:
Helt klart otrevligt och en miss.
Skulle tro att en mjukvaruuppdatering kommer ganska snart som åtgärdar problemet.
Nja, om det ej finns sensorer bakåt så är det ej ngt som mjukvara kan fixa.
Däremot att lära ägarna till robot klippare.
LÄMNA FÖR JÄRNSPIKAR EJ ETT BARN OÖVERVAKAT I TRÄDGÅRDEN NÄR EN KLIPPARE JOBBAR !

• Gilla
Fixaren11 och 8 till
  • Laddar…
Tomture61
pacman42 pacman42 skrev:
OK, så nu drar du igång samma argumentation här också.

Jag tror inte att denna publiken heller kommer att hålla med dig.
När ska du lära dig gränserna för vad din variant av klippare fixar 🤔
Aldrig !

Dra igång en argumentation !
Vem trasslar in sig i alla trådar som handlar om Mammotion och förklarar vilka stora bekymmer du har.
Felet är ej på utrustningen, felet är dina yttre omständigheter som gör livet svårt för en netRTK styrd klippare att fungera korrekt.
När kommer detta att landa hos dig.

Redigerat:
  • Haha
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
I
S Snurrespratt skrev:
Djur som springer omkring på natten ? Igelkottar etc. Och när gräsmattan är dagg-fuktig ?
Så du menar att man måste vara hemma om man kör sin robot på dagtid så att man kan stänga av den om det börjar att regna eller kommer en igelkott eller något annat djur gående på gräsmattan?

Aldrig !

Vem trasslar in sig i alla trådar som handlar om Mammotion och förklarar vilka stora bekymmer du har.
Felet är ej på utrustningen, felet är dina yttre omständigheter som gör livet svårt för en netRTK styrd klippare att fungera korrekt.
Har du ensam rätt på Mammut trådarna? 🙂

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Tomture61
FredrikR FredrikR skrev:
Har du ensam rätt på Mammut trådarna? 🙂
Har du eller packman.
När nyblivna ägare eller de som har andra skills misslyckas med sin Mammotion klippare.
Tycker du det är fel av mig att då hjälpa till eller förklara att deras missuppfattning ang driftsäkerheten går att fixa.

MultiMan
F Fideliox skrev:
Jupp, men det rör sig mest om lite skärsår. Otrevligt såklart men inte livshotande. Fler människor har nog kapat både det ena och andra med traditionella klippare skulle jag tro.

Sen lämnar man väl inte en 15 månaders barn ensamt?
Finns många ansvarslösa föräldrar. Jag blev lämnad ensam i den åldern (och senare) och råkade illa ut flera gånger. Nära döden illa.

• Gilla
  • Ledsen
  • Wow
BenithaS och 3 till
  • Laddar…
Har du eller packman.
När nyblivna ägare eller de som har andra skills misslyckas med sin Mammotion klippare.
Tycker du det är fel av mig att då hjälpa till eller förklara att deras missuppfattning ang driftsäkerheten går att fixa.
Vem trasslar in sig.. skrev du några inlägg upp. 🙂

För mig får du posta i vilka trådar du vill, det är så ett forum fungerar, men du får det jobbigt om du förutsätter att alla ska dela din bild av det som diskuteras. 🫶

Aldrig !

Konstigt att både DataNova och Mammotion anser att det är fel då...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Tomture61
pacman42 pacman42 skrev:
Vill inte dra igång en 100-150 trådars diskussion med dig här.
Starta en egen tråd.

• Haha
  • Gilla
tttomten och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Vad ska de svara då?

Trafikverket ser över platsen när någon begår självmord. Inte så att det är ett annat problem i grunden.

Skicka ut klipparen på annat område eller ställ den nån timme, kör på andra tider.

Helt otroligt att man "gråter ut i pressen" av att en gräsklippare gjort ett sår.

Säger som jag sa till ungarna när de nyss tippade med fyrhjuling. Bästa lektionen hittills: Gör rent maskinen som inte gjort något fel, sen plåstra om er själva och kör saktare eller bli duktigare.

• Gilla
sortaz och 4 till
  • Laddar…
Då har du gjort en mycket dålig installation och programmering.
Du kan hävda motsatsen men tyvärr, det är ej fel på produkten.
Nu får du för f-n skärpa dig. Kan du som tydligen vet hur det ser ut hos mig berätta vad jag gjort för fel. Jag tycker att det är märkligt att den försöker backa uppför en husvägg. Mitt på långsidan av en vägg. Inte i närheten av ett hörn, någon gräns, zon eller annat.Dess uppgift är att klippa längs väggen då det är gräs där. Det ska den klara enligt både reklamen och instruktionen.

Du som tycker att det är mitt fel - kan du berätta hur utan att bara säga skit bakom spakarna.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Saaallss och 9 till
  • Laddar…
S
Nja, om det ej finns sensorer bakåt så är det ej ngt som mjukvara kan fixa.
Däremot att lära ägarna till robot klippare.
LÄMNA FÖR JÄRNSPIKAR EJ ETT BARN OÖVERVAKAT I TRÄDGÅRDEN NÄR EN KLIPPARE JOBBAR !
Ingen fara, det är bara små, snabbt roterande rakblad där under....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.