Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, er godkända ansökan om attefall påverkar inte beslutet om rivning sedan tidigare.
J JohannaHA skrev:
Solklart?
Det är två parallella ärenden som pågår på din fastighet, ett tillsynsärende och ett anmälningsärende. Är det ni själva som uppfört den otillåtna byggnaden eller tidigare ägare?
 
J JohannaHA skrev:
Hej.
Finns ingen dp bara områdesbestämmelser som anger hur stort man får bygga. Byggnaden håller sig inte inom ramen, och har därför inte fått bygglov.
Sökte ni bygglov och fick avslag?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, er godkända ansökan om attefall påverkar inte beslutet om rivning sedan tidigare.
Ok. Tack för svar
 
M MetteKson skrev:
Det är två parallella ärenden som pågår på din fastighet, ett tillsynsärende och ett anmälningsärende. Är det ni själva som uppfört den otillåtna byggnaden eller tidigare ägare?
Tidigare ägare
 
J JohannaHA skrev:
Tidigare ägare
Det är tråkigt när man drabbas för något man själv inte gjort. :(
 
Ja, men vi låter bygget stå så länge
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.