Ja det är lyckligtvis inte min utan "Googles"...

elmont skrev:
Och lite farlig, det saknas en massa porslinsringar så att man lätt kan komma åt spänningsatta delar. Den skulle EJ bli godkänd vid en besiktning :(
Huvudbrytaren sitter inte riktigt mitt för hålet i locket, och skruvarna som ska hålla locket saknas också. Jag gissar att locket helt enkelt inte sitter riktigt på plats.

Jag har för övrigt alltid undrat varför de där centralerna alltid har samma antal proppar på varje fas, trots att det borde få plats en till på fas 1 + 3. Hände det nånsin att utrymmet ovanför och under huvudbrytaren användes till något annat än plats att gömma kabelhärvor?

Jag tycker att det ser ut som om porslinsskyddet mellan propparnas gäng och plåten saknas på nästan alla säkringarna. Kan man inte se propphuvarnas "gängor" ?

Jag tycker det ser ut som om den ligger på en heltäckningsmatta. Den är nog inte alls inkopplad.

elmont skrev:
Jag tycker att det ser ut som om porslinsskyddet mellan propparnas gäng och plåten saknas på nästan alla säkringarna. Kan man inte se propphuvarnas "gängor" ?
Det är lite svårt att se på bilden, men det som ser ut som gängor kan kanske vara blank yta på det svarta porslinsskyddet?

Ursäkta, men vad är det som är så intressant med en troligen kasserad gammal central där kåpan inte sitter på?

Det är väl ungefär lika intressant som väääääldigt många andra utvikningar i det här forumet, ett tips skit i det du inte tycker om ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.