2 005 läst ·
28 svar
2k läst
28 svar
Rimligt pris för spot..
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
En ordentlig taklagsfest uppskattas alltid efter avslutat uppdrag 
Japp det är inplaneratoch de snickare som fixade det mesta med takläggningen har redan fått en försmak.....smörgåstårta med tillhörande dryck! Dessutom så är det (nästan iaf) nybakt eller nyinköpt fikabröd på måndag och fredag, och ibland på de andra dagarna med...... Jag kanske skämmer bot dem??Rikard Ågren skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Gissa varför de gjort ett så bra jobb 
Skratta du, men det har rätt stor inverkan på "gubbarna" om man bjussar på fikabröd mm. nån gång. I stället för att tycka att du är en sur gniden typ tycker dom att du är en trevlig prick och försöker med säkerhet göra jobbet lite bättre. Det funkar, jag vet.
Alla blir väl glada av lite uppskattning och fikabröd är väl aldrig fel. Oftast är det väl företagaren som bjuder kunden på något för att göra den mer välvilligt inställd och anlita företaget igen men i den här branschen verkar man lyckats väldigt bra med att det är kunden som ska stå för bullarna för att hålla företaget nöjt. Misstolka mig inte, jag har inga problem med att hantverkarna får smaska lite bullar, smörgåstårta eller kanske till och med en kall bärs men ibland kan det framstå som att håller man inte hantverkarna på ett gott humör så får man skylla sig själv om arbetet inte blir tipp topp.
Jag måste erkänna att i min bransch så gäller det omvända men det är nog helt enkelt bara att gratulera om förutsättningarna är så att säljer man in ett jobb förväntas man dessutom få bullar på köpet
Det jag kan vända mig emot är att det ibland antyds att kvaliteten på arbetet skulle påverkas av bullmängden vilket förhoppningsvis är helt fel.
Jag måste erkänna att i min bransch så gäller det omvända men det är nog helt enkelt bara att gratulera om förutsättningarna är så att säljer man in ett jobb förväntas man dessutom få bullar på köpet
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Midjemåttet kan iallafall påverkas gynsamt... Eller ogynsamt. Hur var det nu?
Man får ju hoppas att alla gör ett bra jobb med eller utan bullar, men den positiva effekten av att bjuda på fika ska nog ändå inte underskattas
Man får ju hoppas att alla gör ett bra jobb med eller utan bullar, men den positiva effekten av att bjuda på fika ska nog ändå inte underskattas
Det är klart att fika uppskattas, vi hade en målare här när vi gjorde övervåningen och vi bjöd på både fika, mat och kaffekanna. Lite skillnad eftersom vi ju redan bor i huset och ändå skulle fika, äta osv. jämfört med nybygge när man kanske inte är på plats.
Men det uppskattades och var tydligen ganska ovanligt, för min del är det självklart om det är folk i huset att man frågar om dom vill fika äta m.m Jag kan inte med att laga mat och sprida dofter i huset och sen inte bjuda...
Men det uppskattades och var tydligen ganska ovanligt, för min del är det självklart om det är folk i huset att man frågar om dom vill fika äta m.m Jag kan inte med att laga mat och sprida dofter i huset och sen inte bjuda...
Kommer ja till en kund som gnäller för att jag parkerat på fel ruta kommer jag knappast att ge det där lilla extra som jag med säkerhet gett om han bjuder på kaffe och kaka ( även om jag ytterst sällan tackar ja).
Vissa kunder är väldigt märkliga. De kan vara jätte-trevliga och snälla på alla vis, men sen ställer de sig och kokar kaffe, åt sig själv, klockan 9, utan att fråga mig/oss om jag/vi vill ha.. Hur tänker man då? Är ju inte ofta just detta scenario händer dock, är nog vanligare att de inte alls tänker på kaffe/fika eftersom de ej brukar fika själv tex..
Till alla som anlitar hantverkare: BJUD PÅ KAFFE/FIKA CA 0900 OCH CA 1400! ÄVEN OM DU EJ DRICKER KAFFE SJÄLV!

Till alla som anlitar hantverkare: BJUD PÅ KAFFE/FIKA CA 0900 OCH CA 1400! ÄVEN OM DU EJ DRICKER KAFFE SJÄLV!
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Hon går iof sig under epitetet "lilla ingenjörskan" då hon är väldigt intresserad av allt som jag håller på att fibblar med. Hon kanske skulle få sig en låda med "Den lille elektrikern" i julklapp, som jag hade när jag var liten!Floppman skrev:
Klicka här för att svara