146 909 läst ·
454 svar
147k läst
454 svar
Rimlig timpeng av en polare?
Tråkigt att du inte gillar forumet. Låter lite som Groucho Marx-syndromet om du ändå vill skriva här. Det kanske var du som behövde sonen istället då, vi fattar. Vi kanske ses i ett annat forum i framtiden.X xyphax skrev:Rörigt? Jag tänker inte be om ursäkt för att jag skriver för mycket text för dig och din kompis att hålla i huvudet, att jag inte är tillräckligt PK för er är ert problem, inte mitt. Vad är det här egentligen, forum för känsliga manliga feminister och pojkar som ”killgissar”? Gråt en skvätt och släpp det sen, ingenting ni säger fastnar på mig, som det jag sa gjorde på er, och ingenting jag sa var riktat mot en individuell person, så varför du och din polare tog så illa vid er av att läsa mitt inlägg, ja det kanske ni borde samtala om med varandra istället för med mig…
Ej heller tänker jag diskutera barn med dig, om du har några, du uppfostrar dina barn som du vill, men min son är 19 år gammal och inget barn längre, han kan tänka själv och behöver inte pekpinnar från mig, än mindre från dig. Vill du diskutera hans kommentar till din skyddsling, så tror jag att han gladeligen gör det, med bravur dessutom.
Ser fortfarande inget svar i din förvirrade text - du verkar behöva lära dig att skriva och diskutera som en vuxen..... Att diskutera med dig är verkligen som att spela schack med en duva. Du kan ju fråga "din son" vad uttrycket innebärX xyphax skrev:Jag tror att detta blir 3:e gången jag påpekar för dig, att du borde lära dig att läsa ordentligt. Jag svarade din beskyddare Jocke precis, du kan läsa det inlägget, så slipper jag repetera, det är lika mycket riktat till dig som till honom. Stötta varandra och ta hand om varandra sen, ni verkar behöva det.
/Krille
Redigerat:
J Jocke Best skrev:
Var fick du att jag inte gillar forumet, jag bara roar mig med att svara er för att ni är så lättkränkta och tar åt er så mycket av det jag skrev, som inte hade något att göra med varken dig eller din skyddsling. Att ni bjuder på fler tillfällen för mig att ripostera, säger definitivt mer om er än om mig. För övrigt tvivlar jag starkt på att vi ses i andra forum, varför låter jag bli att säga, jag vill inte kränka dig ytterligare…J Jocke Best skrev:
Har du ställt en fråga? Eller syftar du på inlägget jag gjorde, som triggade dig så hårt? Om så är fallet, så har jag redan gett flera hintar om att du uppenbart inte förstår det jag skriver. Kanske har det att göra med att du inte läser vad jag skrivit ordentligt, men det tvivlar jag på, det har nog mer med förståelseförmågan att göra.K Krille4 skrev:
Tja kanske för att du undrade om det var ett forum för manliga feminister? Läser du inte vad du skriver? Eller beskrev du dig själv? Du har inte tänkt på att det kan vara fler som roar sig? Du är tex jättekul att driva med.X xyphax skrev:Var fick du att jag inte gillar forumet, jag bara roar mig med att svara er för att ni är så lättkränkta och tar åt er så mycket av det jag skrev, som inte hade något att göra med varken dig eller din skyddsling. Att ni bjuder på fler tillfällen för mig att ripostera, säger definitivt mer om er än om mig. För övrigt tvivlar jag starkt på att vi ses i andra forum, varför låter jag bli att säga, jag vill inte kränka dig ytterligare…
Nä jag förstår inte vad du skriver eller snarare varför du skriver när du aldrig svarar på samma enkla fråga jag ställt tre gånger.X xyphax skrev:Har du ställt en fråga? Eller syftar du på inlägget jag gjorde, som triggade dig så hårt? Om så är fallet, så har jag redan gett flera hintar om att du uppenbart inte förstår det jag skriver. Kanske har det att göra med att du inte läser vad jag skrivit ordentligt, men det tvivlar jag på, det har nog mer med förståelseförmågan att göra.
Som sagt spela schack med en duva intresserar mig inte så i brist på begripliga svar får jag önska en trevlig helg
/Krille
Ni båda driver bara med er själva. Eftersom du slänger dig med tunga uttryck om duvor, har du hört d n här: Bättre fly än illa fäkta?J Jocke Best skrev:
Du och din kompis är så likani ert resonemang, att jag knappt kan hålla isär er längre.K Krille4 skrev:
Ursäkta för att det tog inte lite tid att svara . Jag var hemma hos min feministpolare Krille och gjorde menskonst. För övrigt har du lite svårt att hålla reda på två personer. Det kanske blev en för mycket för herrn? Krille pratar om duvor. Jag pratade om en hund,. Sedan ska du kanske inte vara så arg på mig, det var hunden som slickade sig på kulorna. Det är inte mitt fel. Du får ett feministhjärta ändå för ditt inlägg. Det är du värd.X xyphax skrev:
Förresten , tillbaka till ämnet.
Är det okej att jag tapetserade gratis åt Krille, trots att han envisades med en fototapet på Gudrun Schyman?
Redigerat:
Cahilli skrev:Halloj!
Vad tycker ni är rimlig timpeng som elektriker att ta för att dra om lite el? (Inte vitt)
Nyligen haft en polare över (en vän sen kanske 8 år tillbaka) som tog 350kr i timmen för att dra om el. Sen att tillägga att jag var en hjälpande hand under alla timmar.
Själv tyckte jag det det var lite väl högt pris, vad har ni betalt/tycker är rimligt?
Är du ute efter att veta om din kompis har blåst dig? Eller söker du bekräftelse på ngt är på tok mellan dig och din kompis och/eller att han har blåst dig?..känn efter själv, eller fråga honom vet jag.
Själv skulle jag ha frågat generellt om timpris för elektriker och därefter tagit ställning till hur rimlig min kompis kostnad är utifrån min och hans relation. Personligen frågar jag alltid vad priset blir först .. svarar ngn mig undvikande då får jag en dålig magkänsla och antingen tar jag risken ändå eller så frågar jag ngn annan… på så sätt slipper jag grubbla över onödiga saker.
Ja, jag skrev ju det till din kompis, att jag har svårt att skilja er åt, tänkte att ni ändå läser varandras meddelanden. Att du missade sarkasmen i det, var ganska väntat... Kul att ni hade en tevlig kväll tillsammans, börjar misstänka att det inte är första gången, åt ni frukost tillsammans också?J Jocke Best skrev:Ursäkta för att det tog inte lite tid att svara . Jag var hemma hos min feministpolare Krille och gjorde menskonst. För övrigt har du lite svårt att hålla reda på två personer. Det kanske blev en för mycket för herrn? Krille pratar om duvor. Jag pratade om en hund,. Sedan ska du kanske inte vara så arg på mig, det var hunden som slickade sig på kulorna. Det är inte mitt fel. Du får ett feministhjärta ändå för ditt inlägg. Det är du värd.
Förresten , tillbaka till ämnet.
Är det okej att jag tapetserade gratis åt Krille, trots att han envisades med en fototapet på Gudrun Schyman?
Tror det är bäst du slutar skriva innan moderatorn tar bort dig. Lycka till nu.X xyphax skrev:Ja, jag skrev ju det till din kompis, att jag har svårt att skilja er åt, tänkte att ni ändå läser varandras meddelanden. Att du missade sarkasmen i det, var ganska väntat... Kul att ni hade en tevlig kväll tillsammans, börjar misstänka att det inte är första gången, åt ni frukost tillsammans också?
Jag är förvånad över att moderator inte reagerat redan, den här pajkastningen är så långt från topic det går att komma. Sen kanske ni borde tänka lite så själva. Mina svar är som sagt riposteringar, slå upp ordets betydelse, förhoppningsvis förstår du då vad jag menar.J Jocke Best skrev:
Käftar? Har jag sagt emot dig? Jag konstaterade bara att det var lustigt att de inte skriver rätt på sin sida. När jag är okunnig i en fråga så brukar jag tycka att den säkraste stället att hitta svaret på är den myndighet som ligger bakom bestämmelserna ifråga. I vissa fall går jag in och läser själv lag och förordningar men är det ingen större sak så brukar jag lita på det som står på myndighetens sida. De brukar vara betydligt säkrare källor än vad en okänd, anonym persons tyckande och tänkande brukar vara.G Gixxerturbo1000 skrev:Läs vad dom skriver vad dom "Gamla" behörigheterna heter och vad dom heter idag sedan 2017 när
dom vart omvandlade till dom "Nya Auktorisationerna"
Låt dom vara "Redigerade sedan 2021" Fortfarande har dom andra namn sedan 2017.
Förstår inte varför du vill gnälla om detta, texten är tydlig och klar och kan inte misstolkas.
Tänker inte käfta med dig gällande detta, förtydligar bara att du ska läsa på innan du skriver saker som inte stämmer.
Det är ingen som förstår vad du menar längre. Så om du nu efter dina dussinet "riposteringar" till slut kan förklarar vad du menar är vi tillbaka till topic igen.X xyphax skrev:
/Krille