23 997 läst ·
95 svar
24k läst
95 svar
Rimlig kostnad rörmokare - 17 000 kr
”Hantverkare” köper material på biltema.1 123spike skrev:
Hantverkare köper sitt material Ahlsell eller Dahls och parkerar inte ens nära en bil som varit på biltema de senaste två veckorna.
mexitegel skrev:
Ja det undrar jag med.men faktum kvarstår att både elektriker o rörmokare handlar där i sina arbetekläder och firmabilar har sett det med egna ögon.Självklart är det inte alla. Jag hade nog önskat att alla va reko och handlade just påAhlsells o Dahls med tanke på dom extrema rabatterna företagen får på dom redan extrema prisernaRickard. skrev:
Beror ju på avtal med då Ahlsell kan vara luriga. Går man utanför avtalet är det guldpriser!Rickard. skrev:
Sen när jag köpt grejer till mig(tekniker) själv har de sänkt priset brutalt! Köpte vattenmätarkonsol för 390kr ink moms. Betala med kort i kassan :/
Billigaste motsvarande var 1200kr på nätet.
Redigerat:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 422 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 422 inlägg
Ja och det gäller dom flesta grossisterna, dom är både billigast och dyrast på samma gång men på vanliga rörgrejer och kopplingar har jag då inte sett någon som slår dom men ska jag köpa kaffe eller AA batterier så är dom i alla fall dubbla priset 😉E Emanuel01 skrev:
En rörmokare oavsett storlek har (bör ha!) i alla fall okej priser på rördelar men kan vara sämre på porslin, blandare och sånt som redan finns extremt prispressat på nätet.
Kolla priser genom firman och det var mycket högre så typ mutpris till mig på konsolen!Rickard. skrev:
Ja och det gäller dom flesta grossisterna, dom är både billigast och dyrast på samma gång men på vanliga rörgrejer och kopplingar har jag då inte sett någon som slår dom men ska jag köpa kaffe eller AA batterier så är dom i alla fall dubbla priset 😉
En rörmokare oavsett storlek har (bör ha!) i alla fall okej priser på rördelar men kan vara sämre på porslin, blandare och sånt som redan finns extremt prispressat på nätet.
Att laga med gummibitL lbgu skrev:Inga möjligheter att göra en tillfällig lagning som gör att du kan få det fixat i lugn och ro senare? Typ linda någon gummiremsa några varv runt och se till att det spänns fast hårt på något sätt. Kanske någon däckslang går att använda. Priset du fick känns ju lite som ett rån, visar man att man är desperat så börjar dollartecknen snurra i ögonen hos dem.
kallas för Göteborgslagning he he