1 123spike skrev:
Många hantverkare köper sitt material på just Biltema och saltar påläggen =högre förtjänst .man vet tyvärr inte vem man kan lita på
”Hantverkare” köper material på biltema.

Hantverkare köper sitt material Ahlsell eller Dahls och parkerar inte ens nära en bil som varit på biltema de senaste två veckorna.

• Gilla
Aser och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
Varför skulle en rörmokare köpa delar på biltema när mycket är billigare på ahlsell :thinking: ?

• Gilla
H-Thomasson och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:

Hantverkare köper sitt material Ahlsell eller Dahls och parkerar inte ens nära en bil som varit på biltema de senaste två veckorna.
Rickard. Rickard. skrev:
Varför skulle en rörmokare köpa delar på biltema när mycket är billigare på ahlsell :thinking: ?
Ja det undrar jag med.men faktum kvarstår att både elektriker o rörmokare handlar där i sina arbetekläder och firmabilar har sett det med egna ögon.Självklart är det inte alla. Jag hade nog önskat att alla va reko och handlade just påAhlsells o Dahls med tanke på dom extrema rabatterna företagen får på dom redan extrema priserna

• Gilla
Fyrtiofemgrader
  • Laddar…

Bästa svaret

De köper bara korv eller spolarvätska.

• Gilla
tjockelamock
  • Laddar…
Det köper bara korv eller spolarvätska.
Japp😂😂

H hempularen skrev:
Finns väl knappast någon som löder numera? Att pressa en presskoppling går på sekunder.
Men för privatperson är det kostnadseffektivt. Typ gratis material om man har tid!

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Beror ju på avtal med då Ahlsell kan vara luriga. Går man utanför avtalet är det guldpriser!
Sen när jag köpt grejer till mig(tekniker) själv har de sänkt priset brutalt! Köpte vattenmätarkonsol för 390kr ink moms. Betala med kort i kassan :/
Billigaste motsvarande var 1200kr på nätet.

Redigerat:
De köper bara korv eller spolarvätska.
Du glömde glassen på sommaren ;)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nja, den står sig rätt slätt mot en piggelin från Ahlsell faktiskt.

• Wow
MrDizzy
  • Laddar…
Rickard.
E Emanuel01 skrev:
Beror ju på avtal med då Ahlsell kan vara luriga. Går man utanför avtalet är det guldpriser!
Ja och det gäller dom flesta grossisterna, dom är både billigast och dyrast på samma gång men på vanliga rörgrejer och kopplingar har jag då inte sett någon som slår dom men ska jag köpa kaffe eller AA batterier så är dom i alla fall dubbla priset 😉

En rörmokare oavsett storlek har (bör ha!) i alla fall okej priser på rördelar men kan vara sämre på porslin, blandare och sånt som redan finns extremt prispressat på nätet.

• Gilla
Emanuel01
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Ja och det gäller dom flesta grossisterna, dom är både billigast och dyrast på samma gång men på vanliga rörgrejer och kopplingar har jag då inte sett någon som slår dom men ska jag köpa kaffe eller AA batterier så är dom i alla fall dubbla priset 😉

En rörmokare oavsett storlek har (bör ha!) i alla fall okej priser på rördelar men kan vara sämre på porslin, blandare och sånt som redan finns extremt prispressat på nätet.
Kolla priser genom firman och det var mycket högre så typ mutpris till mig på konsolen!

H hempularen skrev:
Finns väl knappast någon som löder numera? Att pressa en presskoppling går på sekunder.
Privat är hårdlödning bäst och billigast, ska man däremot betala inlejd arbetskraft är nog pressning att föredra.

eller Solar.

A Aser skrev:
eller Solar.
Eller Vattette på Hornbach

• Gilla
solidbase
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Inga möjligheter att göra en tillfällig lagning som gör att du kan få det fixat i lugn och ro senare? Typ linda någon gummiremsa några varv runt och se till att det spänns fast hårt på något sätt. Kanske någon däckslang går att använda. Priset du fick känns ju lite som ett rån, visar man att man är desperat så börjar dollartecknen snurra i ögonen hos dem.
Att laga med gummibit
kallas för Göteborgslagning he he

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.