28 721 läst ·
68 svar
29k läst
68 svar
Resekostnader avviker från offert
Hela diskussionen är löjlig. Skriver man 0st resor kan man inte ta betalt för resor. Vill man inte uppskatta kostnaderna för resor skriver man det eller tar åtminstone bort raden. Lämnar man en offert skall det kosta exakt så mycket om inget har lagts till på önskan av kund.
Observera att offert inte är uppskattning. Det är ett garanterat pris under skrivna förutsättningar.
Observera att offert inte är uppskattning. Det är ett garanterat pris under skrivna förutsättningar.
Det finns många knasiga konsumenter, men i detta fall är ju offerten otydlig/missvisande. Så svårt är det inte att skriva en korrekt offert eller bara använda en färdig mall. Klarar man inte det, får man fokusera på att vara anställd.G Grävarn1 skrev:
Titta på kraven för vad som måste framgå av konsumentavtal i telekom så förstår du att kraven inom bygg är extremt låga.
I ett läge med ROT så är reskostnad ett måste för att avdraget ska gå igenom.D Danternas skrev:
Men det verkar ju inte var så i detta fallet.
Men målaren kan ju även räkna arbetstid för att åka om man köpt en målare som går på service (till skillnad från entreprenad-jobb).
Vilket engagemang! Kan förtydliga några saker: det var 2x spackel, 1x silikon, 2x strykning så han åkte iväg under torktiderna (det blir dock inte till 6 resor). Och han var tydlig med att han var på andra jobb.
Jag räknade på vad totalkostnaden hade blivit om jag accepterat den första offerten + dessa tillkommande resekostnader, 77% högre! Tänk så många som bara hade gått med på det...
Jag räknade på vad totalkostnaden hade blivit om jag accepterat den första offerten + dessa tillkommande resekostnader, 77% högre! Tänk så många som bara hade gått med på det...
Om målaren har åkt mellan jobb så har han troligen fakurerat en resekostnad dubbelt.Weetorp skrev:
Vilket engagemang! Kan förtydliga några saker: det var 2x spackel, 1x silikon, 2x strykning så han åkte iväg under torktiderna (det blir dock inte till 6 resor). Och han var tydlig med att han var på andra jobb.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Idrottsprofilens hus hotas av rivning - avviker från bygglovet
Artikelkommentarer -
Plattan avviker 17 cm från beviljat bygglov
Bygglov -
Rob 600 avviker från guidekabel
Robotgräsklippare -
Grannens stödmur avviker från bygglov
Frågor om juridik och fastighetsförättning -
Nybyggnadskartan avviker från verkligheten till min nackdel, vad göra?
Bygglov